JÁTÉKLAP - BÉTA verzió

Online társasjáték

Üzenő / Chat



Az üzenő használatához regisztrálnod kell magad!
Regisztrálj most!

Ki ez? Mi ez?


(Még senki nem értékelte)

Információk

Szerzô Sz.Kovács Irén
Játékidô perc
Játékosok száma 2-10 fô
Alsó korhatár 14
Mechanika
Kategória
Kiadó Gondolat
Egyéb nevek

Képek

Játékszabályok

Játékszabály neve Feltöltés dátuma Feltöltötte Link
Ehhez a játékhoz még nincs játékszabály:(!

Leírás


1957-et írunk. Természetesen már akkor is léteztek társasjátékok és most egy sorozat két tagját szeretném bemutatni. A játék neve Ki ez? illetve Mi ez?. Nem hagyományos társasjátékról van szó, hanem müveltségi játékról.



 


Hogy is kezdődött ez az egész? Arról talán álljon itt egy részlet a játékismertetőből:



 



"Az ember játszik...Talán a legszebb, gyermekkorból átmentett tulajdonsága az embernek a játékszeretet. Játszik,amikor feszült figyelemmel ütögeti a teniszlabdát, amikor bélyegeket gyűjt, amikor kép- vagy keresztrejtvényt fejt. Ennek a játékszeretetnek kielégítésére szeretnénk elindítani egy társasjátéksorozatot, amely felölei az irodalom, a képzőművészetek, a zenetörténet, a történelem, a földrajz, és a természettudományok legfontosabb kérdéseit. E szellemi torna célja a nagyközönség műveltségének játékos, szórakoztató fejlesztése"



 



A játék 110 (Ki ez?) illetve 100 (Mi ez?) számozott kártyából áll. A Ki ez? játékban híres írókat kell kitalálni a kártyákon feltüntetett adatok alapján, a Mi ez?-ben pedig fotók és adatok alapján kell felismerni hazánk híres müemlékeit és megmondani hol van.A játék a típusa miatt igen sokféle variációban játszható, többek között például:




  • minden játékos húz egy lapot, és megpróbálja kitalálni a megfejtést, majd körbeadják a kártyákat és azokról is leírják a tippjüket. Ez így meg egészen addíg amíg el nem fogy a pakliból az összes lap.

  • Ki ez? verzió: hasonlóan zajlik a játék az elöbbi variációhoz, de a pontozás a kérdéses feladvány nehézségi szintje alapján történik.

  • Ki ez? verzió: A játékvezető felolvassa a kártyán szereplő ismertetőt és az a játékos kap pontot, aki leghamarabb rájön a megfejtésre.

  • Mi ez? verzió: A kártáynak csak a szöveges vagy csak a képes feléből kell kitalálni a kérdéses építészeti emléket.

  • Mi ez? verzió: A kieséssel is lehet játszani: a játékosok sorban húznak lapokat a pakliból és ha a játékos nem tudja kitalálni, melyik épületről van szó, akkor kiesik.




A játék tényleg valahol a tanulás és a játszás határmezsgyéjén van, és nem vitás, hogy ilyen játékos formában nagyon könnyen lehet(ne) vele tanulni.

hakansukur