JÁTÉKLAP - BÉTA verzió

Online társasjáték

Üzenő / Chat



Az üzenő használatához regisztrálnod kell magad!
Regisztrálj most!

Schotten Totten


(A játéklaposok szavazatai alapján)
7.6
(5)
8.0
(5)
2.5
(4)
4.0
(5)
5.8
(4)
2.0
(4)

Információk

Szerzô Knizia, Reiner
Játékidô 20 perc
Játékosok száma 2-2 fô
Alsó korhatár 8
Mechanika kézből gazdálkodós (ami a kezedben van, azzal operálsz)
fajtagyűjtős (egyfélét vagy akár többet)
kártyahuzigálás ()
Kategória következtetős (az ellenfél lépéséből tudjuk meg a legtöbbet)
humoros (a poén a lényeg)
csatázós (a játék a szereplők összecsapására épül, ehhez kell mindenféle erőt, képességet, stb. gyűjteni)
kártyajáték (főszereplő a kártya! lehet, hogy egyáltalán nincs is tábla)
Kiadó Schmidt Spiele
Egyéb nevek

Képek

Játékszabályok

Játékszabály neve Feltöltés dátuma Feltöltötte Link
Schotten Totten játékszabály 2006-11-03 BiduLetöltés
Schotten Totten akciókártyák 2009-06-18 szoffiLetöltés

Leírás

Kilenc határkő jelzi az ellentétet a vad és ádáz Észak-Hóttemeti és az ugyancsak vad és ádáz Dél-Hóttemeti skótok között. A gond minden tavasszal ugyanaz: az olvadó hó elmozdítja a határköveket, amit ?valakinek helyre kell tennie?, de ez szinte sosem egyezik meg eredeti helyével, így a becsületes és igazságos Észak-Hóttemeti és a szintén becsületes és igazságos Dél-Hóttemeti falunépe természetesen összeütközésbe kerül. Következésképpen, ahogy ez általában várható az ilyen helyzetekben, Észak és Dél-Hóttemeti legjobb emberei botokkal, bunkókkal és skótdudával felfegyverkezve összecsapnak a birkalegelőn a határkövek birtokba vételéért és áthelyezéséért. Neked - mint a falu bölcsének - kell eldöntened, hogy melyik harcost mikor és hova kell küldeni. Meddig tart?Minden összecsapásnál érdemes tudni, meddig fog tartani, hogy rendesen felkészülhess rá. Észak és Dél-Hóttemetik között ez általában 10 és 30 perc közé esik.
SzerencsefaktorMinden csatában szerepet kap a szerencse, ez a skót Felföldön is így van, de ha hozzáértő és taktikus a falubölcse, akkor könnyen tud a saját malmára őrölni.
A hármas tradíciójaHáromszor három határkő áll a birkalegelőn, amikért mindkét oldalon három-három skót száll harcba.A csapatokat a kétszer három, ellenfél számára nem látható tartalékból állítod hadrendbe.A hadba fogható férfiak kétszer három törzsből valók, mind más színű, háromszor három emberből állnak, értékük egytől kilencig változhat.Hogy megnyerd a csatát, meg kell szerezned a háromszor három határkő többségét (ez öt), vagy egyszerűen három egymás mellettit.Igaz, hogy kitartani ezen tradíciók mellett, eléggé lekorlátozza csapatod rugalmasságát és helyezkedését (milyen kényelmes lenne öt embereddel szétverni az ellenfél hármas csapatát), de inkább, minthogy magadra vond a mindenható haragját és csapásait a faludra! Ezért nemcsak bölcs, de kötelező is betartani ezeket a többéves tradíciókat, melyek Reiner Kniziának köszönhetően 1999 óta léteznek.
Egyéni erősségek és gyengeségekMinden harcos valamelyik törzsből származik, ami lehet vörös, narancs, világoszöld, sötétzöld, kék és lila. A származás az arisztokratikus angol társadalomban általában az egyén legfőbb tulajdonsága, de nem úgy skótjainknál! Az embereket nem családnevük, hanem fegyverük alapján rangsoroljuk. Tehát egy nyolcas jól megtermett bunkójánál már alacsonyabb fokozatú a hatos kalapácsa, aminek csak felét éri a sétabotos hármas. Az egyes egy vesszővel hadonászik, ennél még a skótdudás kettes is nagyobb ütőerővel bír.
Csoportos erősségek és gyengeségekA három főből álló csoportok ütőereje inkább múlik azon, hogy a tagjai mennyire tudnak összejátszani, minthogy összesen mekkora erőt képviselnek. A csatamezőn kettő meg kettő nem mindig jelent négyet. Életbevágóan fontos, hogy tudd, melyik csapatösszeállítás adja az ellenfeledénél erősebb hármast.
A leggyengébb csapat a vad csőcselék, ők a bármilyen színű és erejű harcosok, akik valószínűleg először egymással verekednek össze, mintsem sorba rendeződnének.
Náluk egy kicsit többet ér a Skót MacHótt váltó, ők különböző törzsekből összegyűlt, egymást követő erejű harcosok.
Sokkal erősebbek az azonos törzsből szerveződött csoportok.
Még erősebb a Skót MacHótt csapat, ahol mindenkinek azonos a fegyvere.
A legnagyobb ütőerejű pedig a rendezett törzs, ők egymást követő erejűek, és azonos törzsből is származnak.
A határkő két oldalán szembenálló formációból mindig az erősebb fog nyerni, függetlenül attól, hogy a tagok egyénenként mennyire vannak felfegyverkezve. A bunkó nagysága csak akkor fontos, ha mindkét oldalon ugyanolyan összeállítás mellett döntött a falu bölcse. Azonos csapatösszeállításnál az is döntő, hogy kinek sikerül először befejezni a hármast.
Természetesen minél erősebb csoportot akarsz létrehozni, annál nehezebb összeszedni rá az embereket. Ha eldöntötted, hogy milyen formációt választasz, számolnod kell azzal, hogy a várva várt embered rég az ellenfél kezében van, ez pedig egyre valószínűbb, ahogy fogy a húzópaklis tábor.
Nagyot bukni és hajszállal nyerniMegszerezni egy határkövet az egy határkő. Amellett, hogy ez hogy sikerült ? rendezett törzzsel egy vad csőcselékkel szemben, vagy éppenhogy egy ötös MacHótt csapattal egy négyessel szemben ? innentől ez már nem számít, se több, se kevesebb, mint egy határkő.Tegyük fel, hogy ellenfelednek és neked is négy összeállt csapatotok van. Ha ezek erő szerint csapnak össze, tehát a legerősebb a legerősebbel, a második legerősebb a másodikkal, akkor általában két határkőre vagy esélyes. Viszont, ha a legerősebb csoportodat az ő második legerősebbjére küldöd, a másodikat az ő harmadik csoportjára, akkor már akár három határkő is a tied lehet és az ő legerősebb csapata kerül a leggyengébbeddel szembe.Tehát, hogy minél több kő kerüljön a te oldaladra, kevesebb kőnél bukj sokat, és a lehető legtöbbnél nyerj hajszállal.
AgymunkaAz kell a játékhoz! Folyamatos helyzetelemzést és számolgatást igényel az első lépéstől az utolsóig. Szerencséből képtelenség nyerni. Ezért a játszma minden lépése kellemes feszültségben telik, hiszen nagyon sok szempontból kell mérlegelni, hogy melyik kártyád melyik helyen érvényesül a legjobban.
GyőzelemA megérdemelt. A legtöbb kártyajátékhoz képest, itt igazi dicsőség nyerni, hiszen nem mechanikusan pakolsz és várod a következő lapot, hanem stratégiát építesz, azt körről körre újragondolod és végig kombinálsz. A veszteség persze annál fájóbb, jól elszúrtál valamit.
A Schotten Totten az egyik legjobb kétszemélyes kártyajáték, amit ismerek. Rövid, egyszerű, mégis agyalós, megúnhatatlanul változatos, igazi játékos-interakciós. Sokan a Lost Cities-zel hasonlítják össze, amiben sokkal több szerepe van a szerencsének mint a stratégiának, inkább számolgatósabb, kinézetre komolyabb, mint skótszoknyásaink, és valamivel drágább is. A kártyák minősége jó, mint a Bohnanzáé, a doboza masszív, bírja a gyűrődést és több hely van benne, mint amit a kártyák elfoglalnak.A dobozban ott vannak az akciókártyák is, amik tovább bonyolítják a játékot. Alkalmanként túlságosan is, hiszen ennek a játéknak pont az egyszerűségében van a nagyszerűsége!

szoffi

Vélemények a játékról

pegazus (2015-09-28)
8742
gepárd (2011-02-26)
6104472
csibu (2009-12-27)
8101452
Jó játék, amolyan felvezető - levezető játék. Hasonló a Lost cities-hez, de az annyival jobb, hogy ott ha "nem tetszik" egy lap akkor azt középre is ki lehet tenni, nem csak a saját csapatokra.

Az akciókártyák talán már túl is bonyolítják a dolgot, mi jobban szeretjük simán játszani.

Pozitívum még, hogy házilag is elkészíthető!
Sir Muki (2009-08-30)
87445
Rengeteget játszottuk ezt is "csendes kettes esték" alkalmával - áramszünet idején... :D
Vicces, gyors és nem olyan könnyű ám nyerni benne!
hakansukur (2009-06-22)
861462
Remek, nagyszerű kétszemélyes játék! Rövid, pörgős és tényleg nagy előnye hogy ketten lehet játszani.