JÁTÉKLAP - BÉTA verzió

Online társasjáték

Üzenő / Chat



Az üzenő használatához regisztrálnod kell magad!
Regisztrálj most!

StarCraft: The Board Game


(Még senki nem értékelte)

Információk

Szerzô Konieczka, Corey
Játékidô 180 perc
Játékosok száma 2-6 fô
Alsó korhatár 12
Mechanika területmozgatós (még ha furcsán hangzik is)
elemekből álló játéktér (legnépszerűbbek a hatszögek)
Kategória területnövelős (hektárra gyűjtős)
sci-fi (tudományosan kitalált)
fantázia (fantáziaországban járunk, itt minden megtörténhet)
civilizációs (valós vagy képzelt történelmi időkben, korszakokban játszódnak)
Kiadó Fantasy Flight Games
Egyéb nevek

Képek

Játékszabályok

Játékszabály neve Feltöltés dátuma Feltöltötte Link
Ehhez a játékhoz még nincs játékszabály:(!

Leírás

A StarCraft Társasjátékban a játékosok csúcstechnológiájú hadsereget vezetve az örökké változó galaxis uralmáért harcolnak. Vedd át a parancsnokságot a kedvenc fajod felett és készülj fel a csatára! JátékosokKettőtől hat játékosig minden szereplő StarCraft univerzumának egy fontos vezetőjének szerepébe öltözik ? Jim Raynor, Arcturus Mengsk, Judicator Aldaris, Executor Tassadar, Sarah Kerrigan, Központi Tudat ? és irányítja a hatalmas sereget. Három különálló összecsapásból áll a játék, mindegyikben két-két viszály; a StarCraft: The Board Game minden játszmája egyedi izgalmakat ígér.A GalaxisA játék elején a játékosok bolygók összekötésével galaxist építenek, mindegyikben különböző területekkel, melyek tartalmazzák az erőforrásokat értékes ásványok, vespene gáz, és győzelmi pontok formájában. A bolygók összekapcsolódhatnak szokásos és z-irányú pályán is, jelezve az űr háromdimenziós tulajdonságát. A játékosok az értékes világok és navigációs pályák stratégiai elhelyezésével erődítményeket hozhatnak létre, vagy összekapcsolhatják világaikat, ha az megérett az összecsapásra.Ahogy összeállt a galaxis, a játékosok lerakják a kezdeti bázisukat, egységeiket és már kezdődhet is az ütközet!ForrásokHárom fajta erőforrás található StarCraft galaxisának bolygóin: ásványok, vespene gáz és győzelmi pontok. Az ásványokat és a gázt a dolgozók gyűjtik be és egységek felépítésére, új technológiai kutatásokra, új bázisok építésére, és bázis fejlesztés vásárlására fordíthatják. A győzelmi pontok például a játék megnyerésében segítenek: ha ugyanabban a régióban van egységed, vagy bázisod, ahol a győzelmi pont forrásod, akkor ezek a pontok minden körben hozzáadódnak a teljes pontszámodhoz, ami egyértelműen segít a győzelemhez.Azokban a helyzetekben, amikor hiányod van (vagy gyanítod, hogy el fogod veszteni a régió feletti uralmat), további dolgozókat küldhetsz a területre, ahol agresszíven betermelhetik a maradékot, teljesen kimerítve azt. Ha teljesen kimerül egy régió, akkor az üres lesz, a játék további részében nincs benne erőforrás, nem használható. Csak azok a területek meríthetők ki, amik ásványokat és gázt rejtenek, a győzelmi pontokat nem lehet dolgozókkal kitermeltetni.ParancsokA parancsok elsődleges értelme az, hogy melyik játékos akciózik a StarCraft Társasjátékában. Minden játékosnak három különböző parancsa lehet: mozgatás, ami az egységek mozgatására és az ellenség megtámadására használható; építkezés, ami a bázisok, egységek felépítésére alkalmas; és a kutatás, amivel új technológiákat fejleszthetsz és eseménykártyákat húzhatsz. Körönként minden játékos négy parancsot rakhat le a galaxis bolygóira ? azon bolygókra, ahol már van egysége, vagy szomszédosra ? ezáltal a parancsok felhalmozódhatnak az egyes bolygókon. A játékosok fordított sorrendben hajtják végre a parancsokat, vagyis a legutoljára lerakott kártya lesz az első. Ha a játékosnak nincs elérhető parancsa, passzolnia kell és egy esemény kártyát is húz. Ezt az egyedülálló parancsfelhalmozó mechanizmust az ügyesebb játékosok felhasználhatják például az ellenfél rohamának késleltetésére, vagy alattomosan támadhatnak mielőtt a helyőrséget meg lehetne erősíteni, az alapján, hogy az egyes parancsokat mikor és hova helyezik. Minden fajnak van továbbá három megerősített parancsa is minden fajtából, de ezek csak akkor elérhetők, ha megvetted az építésfejlesztési előfeltételét. Ezek a parancsok, melyek arany színűek, az alap parancsoknál erősebbek. Mindegyik körönként csak egyszer használható, és csak akkor, ha a játékos megépítette a szükséges bázisfejlesztést.EgységekMinden faj különböző egyedülálló egységekből áll: az ütközetekben megerősödött Terran Marines, a mohó Zergling, és a halálos Protoss Zealot, mind-mind alaposan kidolgozott műanyag figura a saját fajtája színében. Az egységek mutatják, hogy melyik játékos növekszik, vagy védi a területét. Használhatók a kolónia megalapítására egy semleges bolygón, és arra is, hogy megtámadj és bekebelezz egy ellenséges területet. Ezek lehetnek repülő vagy földi egységek, mindegyiknek van támadási képessége földi vagy légi (esetenként mindkét fajta!) egységek ellen. A tapasztalt játékosnak mindig figyelnie kell, hogy ellenfele milyen fajta egységeket toboroz, hogy biztosan vissza tudja verni a készülődő támadásokat. Az összecsapásA StarCraft Társasjátékban a konfliktus elkerülhetetlen. Az erőforrások szűkösek és csak egy faj győzhet. Alkalmanként a hadseregek betörnek és a csata elkezdődik. Ahogy egy játékos alkalmazza a mozgatást, hogy betörjön, fogja a bolygón levő, vagy szomszédos bolygón állomásozó egységeit, és a megtámadott célterületre teszi. Ezek az egységek lesznek a támadó hadsereg. A területen már ott levő egységek a védekezők.A csaták kissebb összeütközésekből állnak. A támadó kiválasztja a frontvonalon támadó egységeket ? egy támadót, egy védekezőt ? így hozza létre az ütközeteket. Ha az egyik oldalnak több egysége van a másiknál, akkor a többlet kiegészítő csapat lesz, és más csetepatékban fog segíteni. Ezután mindkét játékos választ egy-egy összecsapáskártyát a kezéből minden egyes küzdelemhez, és lefordítva leteszi azt (esetleg a bónusz megerősítés kártyáját is) a bábuk mellé. Ha a játékosnak nincs kártya a kezében, vagy nem akarja kijátszani, akkor húz egyet a paklija tetejéről, de azt megnézés nélkül teszi le. Ha az összecsapó felek elkészültek, felfordulnak a kártyák és a konfliktusok megoldódnak.Minden összecsapáskártyán látható egy fő és egy kisebb érték a támadásra és az erőnlétre/védekezésre vonatkozóan, továbbá még egy egység képe is. Ha a kijátszott kártya megfelel a frontvonal adott ütközetének egységével, akkor a fő számok érvényesek. Máskülönben a kisebb értékek érvényesek. Például, az egyik kártyán Goliath és Wraith látható, támadóerejének főértéke hat, fő erőnléte hét. Egy olyan konfliktusban használva, ahol Goliath vagy Wraith van a frontvonalban, ezek az értékek használhatók. Ha például egy Marine egység összetűzéséhez használod ezt a kártyát, akkor a kisebb értékek számítanak, tehát támadásra a három, erőnlétre a négy. Azok a kártyák, melyek különböző egységekhez is rendelhetők, nagyon különböző támadási erővel bírnak. Egy ostromtank vagy egy csatahajó átlagos ereje például sokkal nagyobb, mint egy Zerglingé. Az összecsapás kártyán ezen kívül különböző speciális képességek is lehetnek, amik módosíthatják a támadóerőt, vagy kulcsszavakat adnak, mint az ?álcázás? vagy ?nagyobb hatósugarú támadás? (nemcsak a konkrét célt sebzi, hanem annak szűk környezetében lévőket is) az adott egységeknek. Ezek a képességek gyakran értékesebbek, mint maga a kártya támadóereje!Ahogy az összecsapás kártyákat felfeditek és megállapítjátok a támadások és védekezések erejét, az események felpörögnek! Minden összeütközésben megsemmisülnek azok az egységek, ahol a támadó ereje egyenlő vagy nagyobb volt, mint a védekezőerő. Lehetséges, bár nem túl valószínű, hogy a csata minden egyes küzdelme kölcsönös megsemmisítéssel ér véget!Miután lezajlott az összes ütközet, és maradt még védekező egység, akkor a támadónak visszavonulót kell fújnia. (Az élelmes támadó csak akkor csap le, ha legalább annyi támadó egysége van, mint a védekezőnek!) Ha nincs megfelelő helyszín a visszavonulásra, a túlélőket elpusztítjuk.Az eseménykártyaA játék alatt a játékosok eseménykártyákat húznak az eseménypakliból (vagy parancskiadás helyett vagy a kutatás részeként). Ezt a paklit a játék elején kell figyelmesen összeállítani úgy, hogy amikor a játék vége közelít, az eseménykártyák egyre izgalmasabbak legyenek! Az eseménykártyák új egységeket hozhatnak létre, egyes fajoknak egydülálló és elsöprő képességeket adnak, vagy siettetik a játék végét. GyőzelemUgyan a StarCraft Társasjátékban meghatározott győzelmi körülmények vannak (ezekről később), a játék legfontosabb eleme mégis az egyes csoportokra (pártokra) jellemző egyedülálló győzelmi feltétel elérése. Akár bizonyos számú bázis felállítása vagy adott számú régió feletti uralom, minden fajnak saját célja van, saját útja ennek elérésére, és saját stratégiája, hogy ezt teljesítse! Még azonos céllal rendelkező két faj is teljesen különböző módon fog játszani a változatos győzelmi körülmények miatt, és észben tartani saját célodat, épp úgy, mint az ellenfeleidét, életbevágó lehet a sikerhez. Ne veszítsd el a lelkesedésed még akkor sem, ha egyéni győzelmi célod lehetetlennek tűnik: mindig van több út a győzelemhez. Ha egy játékos a kör végéig eléri a tizenöt győzelmi pontot, ő a győztes! Ha a játék véget ér az eseménykártya szerint (a ?Közel a Vég? eseménykártya kijátszásának köszönhetően), akkor a legtöbb győzelmi pontot összegyűjtött játékos a győztes. A fajok Protoss Egy ősi és büszke faj, a protoss, Aiur dzsungel-világából való. Annak ellenére, hogy történelmük küzdelem és konfliktus, a protoss faj egységes néppé vált; elkötelezettek a Khala tanításainak, és telepatikusan összekapcsolódnak különböző szellemi képességeik által. Az ijesztő szellemi képességeket kombinálva a pszionikus adottságaikkal és a különlegesen magasszintű robot- és energia-technológiájukkal, a protoss mindenképpen olyan erő, amivel számolni kell. Kifinomult energiapajzsuknak köszönhetően egységeik rendkívül ellenállóak. A protosszok templomos kasztjának harcosai pedig az elsöprő erejű támadásokkal szemben hasznosítják pszionikus képességeiket. A StarCraft társasjátékos verziójában a protossz vezetők: Tassadar, a végrehajtó és Aldaris, a bíró. Tassadar, a protoss fővezér, aki felelős a Mar Sara és a Chau Sara bolygók elhamvasztásáért, hátat fordított a Konklávénak és egyesítette erőit a sötét templomosokkal, a száműzött lázadókkal, akik kettévágták pszionikus erőszálaikat, hogy jelezzék annak megtagadását, ami szellemi ? telepatikus - kapcsolatot jelent a protossok közösségével. Aldarist azzal bízzák meg, hogy a szökevény Tassadort kutassa fel és vigye ítélőszék elé. Ezen kívül be kell végeznie, amit Tassadar félbehagyott: az össze olyan világot elpusztítani, ami a zerg vírussal fertőzött, tekintet nélkül más (érző-) élőlényekre. ZergA xel?naga - egy ősi és titokzatos faj - számtalan világban hozott létre élőlényeket, és a protossi fejlődés irányát követte. Számos xel?naga még arra is törekedett, hogy létrehozza a tökéletes fajt, amelyik teljesen letisztult formával bír. A zerg faj az ő sikertörténetük: egy teremtmény, amelyik olyan falánk, és oly mértékben tartja szem előtt rendeltetését ? elpusztítani, bekebelezni, terjeszkedni -, hogy még saját alkotóját is elpusztította.Gyors biológiai fejlődés és asszimiláció használatával (technikai fejlődés helyett) a zerg horda olyan szervezeteket foglal magába, amelyek egyenrangúak a terrán vagy protossi hadsereg bármiféle harci gépezetével. Kitinpáncél, borotvaéles karmok végzik az acél és lézer munkáját; és a legkisebb zerglingtől a leghatalmasabbig a zerg raj minden egyes tagja tökéletes pusztító gépezet ? tökéletes példája a xel?naga elképzelésnek megfelelő tiszta formának. A zerg vezetők az ún. Overmind, vagyis a teljes raj közös, egyesített tudata és Sarah Kerrigen, (akiről lejjebb még lesz szó). A Központi Tudat továbbra is elsődleges parancsát követi. Miután tudomást szereztek a pszionikus protossiakról és úgy ítélték, hogy ők az ideális faj a ?megfertőzésre?, amivel szaporíthatják a raj erejét, a Központi Tudat hosszasan keresgélt egy olyan fajt, amelynél pszichikus képességek nyomát találja, amit magába olvaszthat és kibontakoztathat. A keresés eredményesnek bizonyult: a terran faj megfelelőnek tűnt. Miután megfertőzte és átformálta a tudatát, az Overmind olyan teremtményt hozott létre Sarah Kerrigan (felszabadított terrán szellemharcosnő) új alakjában, ami fölött nem volt hatalma: Kerrigan eldöntötte, hogy megszerzi az irányítást a raj fölött, és mindenkit elsöpör, aki az útjában áll.TerranA Koprulu szektor terránjai a Föld bűnös, nem kívánatos elemeinek leszármazottai, akiket az űrbe száműztek, hogy hazájukban helyet csináljanak az arra érdemesebbeknek. Miután a különböző világokban elszórva kényszerleszállást hajtottak végre a kitoloncolt Földlakók (terranok), megvetették a lábukat, alkalmazkodtak új környezetükhöz, terjeszkedni és erősödni kezdtek. Az űrrepüléshez szükséges technológiák és iparágak újrafejlesztésével az elszigetelt terrán világok újra egyesülni tudtak, és elkerülhetetlenné vált a háború: az okok ugyanazok, mint amik az emberiség hosszú történelme során addig is mindig motiválták a háborúskodást: a hatalmi törekvések?Végül a terran Konföderáció lett a Koprulu szektor meghatározó ereje. Felkelők és forradalmárok álruhában bujkálva még emlékeztetnek ugyan a régi konfliktusokból származó atrocitásokra, de a legtöbb terrán békében és viszonylagos jólétben él. Aztán jöttek a zergek, és minden megváltozott?A terrán hadsereg átfogó módszerekkel hasznosítja a bűnözőket: rehabilitálják őket kémiailag, lélektanilag és kibernetikai értelemben egyaránt. Felszerelték őket különleges, energiát termelő külsővázas páncélzattal, és a leghatásosabb serkentőszerekkel, amit a modern gyógyszerészet képes volt előállítani: ezek a tengerészek alkotják minden terrán hadsereg gerincét. Hatékony ostromtankokkal, harci cirkálókkal és más hadigépezetekkel kiegészülve a terrán haderők páratlanul rugalmasak és mozgékonyak. A terrán vezetők: a korábbi konföderációs marsall, Jim Raynor, és Arcturus Mengsk, az újjá alakult Terrán Domínium császára. Raynor a Mar Sara parazitafertőzésének és elhamvadásának túlélője. Miután a Konföderáció és Mengsk követői ? Korhal fiai ? egyaránt cserbenhagyták őt, Raynor most a túlélőkből verbuválódott söpredék bandáját vezeti egy bizonytalan jövő felé. Arcturus Mengsk megragadta a terjeszkedő zerg invázióval együtt járó káoszban rejlő lehetőséget és romba döntötte a Konföderációt. A Terrán Domínium császárának nevezve magát, úgy tűnik, hogy sikerül megszilárdítania hatalmát azzal, hogy mindenkit elsöpör, aki szembeszegül vele.

szoffi