JÁTÉKLAP - BÉTA verzió

Online társasjáték

Üzenő / Chat



Az üzenő használatához regisztrálnod kell magad!
Regisztrálj most!

Hera & Zeus


(Még senki nem értékelte)

Információk

Szerzô Borg, Richard
Játékidô 30 perc
Játékosok száma 2-2 fô
Alsó korhatár 12
Mechanika akciópont gyűjtős (menőbbek csak AP-nek hívják)
kézből gazdálkodós (ami a kezedben van, azzal operálsz)
titkos egységek lehelyezése (pszt! titok!)
Kategória mitológiai (rajtad múlik, hogy hiszed-e)
blöffölős (verd át a többieket!)
kártyajáték (főszereplő a kártya! lehet, hogy egyáltalán nincs is tábla)
Kiadó Rio Grande Games,Kosmos,999 Games
Egyéb nevek Blitz und Donner

Képek

Játékszabályok

Játékszabály neve Feltöltés dátuma Feltöltötte Link
Ehhez a játékhoz még nincs játékszabály:(!

Leírás

Ez a játék is a Kosmos kétjátékos szériájának az egyik darabja. Az eredeti ötlet az volt, hogy megcsinálják a Stratego kártyás verzióját, de a kiadó ezt visszautasította. Az tervező, Richard Borg (Battle Org - Avalon Hill / Hasbro) megváltoztatta a témát és a játék mechanizmusát is, végül megalkotta a Kosmos egyik legjobb játékát. A résztvevők Zeuszt és feleségét, Hérát személyesítik meg. Elrabolták egymás szeretőit (Io és Argus), tehát azért viaskodnak, hogy kiszabadítsák őket. Mindegyik játékosnak ugyanolyan lapokból álló paklija van és az isten képmását ábrázoló fa jelzője. A kártyák különböző mitikus személyeket ábrázolnak, úgy mint Medúza, Poszeidón, Pegazus és így tovább (néhány kártyán nem is csak egy ilyen személy van). Többé-kevésbé egyenlően vannak harcosok (2 és 7 közötti küzdőértékekkel) és mitikus hősök különböző képességekkel. Néhány ezen karakterek közül 0 vagy 1-es küzdőértékkel bír. Olyan sok különféle kártya és képesség van, hogy részletes bemutatásuk nagyon hosszadalmas lenne. Elég annyi, hogy a katonákat általában az ellenfél harcosainak megsemmisítésére használhatjuk, míg a karakterek akkor ?mutatják? speciális képességeiket, amikor eldobjuk azt a bizonyos kártyát.

A kezdés előtt a játékosok megkeverik a saját paklijukat, felhúz kilencet és abból választ hármat, hogy elhelyezze sorban az asztalon, szemben az ellenfél három lapjával. A hat megmaradt lapot a kezében tartja. A játék folyamán mindegyik játékos három oszlopba tehet le kártyákat a saját területén és mindegyik oszlopban maximum 4 lap lehet. Ezért egyszerre az asztalon nem lehet több 12 kártyánál oldalanként. Az oszlopok száma határozza meg, hogy hány akciót kell végrehajtania a játékosnak a saját körében. Az egyes akciókban felhúzhat egy új kártyát a paklijából, elhelyezhet egyet a területén (vissza is húzhat olyat, amit már lerakott korábban, hogy helyet csináljon), kijátszhat egy hőst (eldobva azt) képességét kihasználva, vagy felfordíthatja egyik kártyáját az első sorban kihívva ezzel az ellenfél pont szemben lévő kártyáját. Ebben az esetben a magasabb küzdőértékű legyőzi a másikat; döntetlen esetén mind két kártyát el kell dobni. Az üres helyeket az alsó sorból kell feltölteni. Több lehetőség is van megnyerni a játékot. Legyőzni Io-t vagy Argus-t, amikor az ellenfél előtti kijátszott területen felbukkannak, vagy megtalálni az ellenfél kezében és megsemmisíteni, vagy (és ez a leggyakoribb) ledobatni az összes kártyát az ellenfél mezőjéről, nullára csökkentve ezzel a következő körben végrehajtható akcióit, ami azonnali vereséget jelent.

A játék nem annyira egyszerű, mint azt az első pillanatban gondolnánk: mivel a játékosok megkevert pakliból húznak lapokat, minden játék nagyon különböző lesz, ezért mindig az adott helyzetnek megfelelő stratégiai döntés vezet győzelemhez. A hősök képességei is elégé eltérőek, tehát különböző taktikát tesznek lehetővé, és mivel a kártyákat arccal lefelé kell kijátszani van egy blöffölős eleme is a játéknak. Előbb vagy utóbb a játékosok kezébe kerül Io vagy Argus és elvesztésük azonnali vereséget eredményez. Itt a legjobb döntés, ha elhelyezzük a saját területünkön és katonákkal védjük, de anélkül, hogy elárulnánk melyik oszlopban van. Ha kézben tartjuk lehet, hogy közvetlen támadásnak tesszük ki. Másik lehetséges taktika (ha jó lapok támogatását élvezhetjük), hogy megpróbáljuk az ellenfél mezejét üresre rombolni.

Ez nem az a játék, amit egyből meglehet tanulni. A különleges képességek jó használatához szükség van néhány menetre. Emellett a partik nagyon kiszámíthatatlanok: lehet, hogy 10 percen belül vége, vagy csak fél óra után. Mivel a szerencsének jelentős szerepe van, azoknak nem ajánlott, akik szeretik kézben tartani a játékot.

Sir Muki