JÁTÉKLAP - BÉTA verzió

Online társasjáték

Üzenő / Chat



Az üzenő használatához regisztrálnod kell magad!
Regisztrálj most!

Heimlich & Co.


(A játéklaposok szavazatai alapján)
8.8
(4)
3.3
(3)
3.3
(3)
2.3
(3)
4.7
(3)
4.7
(3)

Információk

Szerzô Kramer, Wolfgang
Játékidô 30 perc
Játékosok száma 2-7 fô
Alsó korhatár 10
Mechanika titkos egységek lehelyezése (pszt! titok!)
Kategória következtetős (az ellenfél lépéséből tudjuk meg a legtöbbet)
kémes titkosügynökös (nyomozás, átverés, felgöngyölítés)
blöffölős (verd át a többieket!)
Kiadó Ravensburger
Egyéb nevek

Képek

Játékszabályok

Játékszabály neve Feltöltés dátuma Feltöltötte Link
Heimlich & Co. játékszabály 2007-09-29 BiduLetöltés

Leírás

A Heimlich & Co. egyszerű? annyira, egyszerű, hogy ami azt illeti, kezdetben teljesen elvetettem, mert azt gondoltam, túlságosan gyerekes ahhoz, hogy foglalkozzam vele. Végül is az egész csak egy körkörös ösvény, néhány túlméretezett fabábu és egy dobókocka. És a játék célja? A legtöbb pontot kell megszerezni úgy, hogy a bábud mindig a magasabb értékű mezőn álljon, amikor épp pontozásra kerül a sor. Triviális, ugye? Egyszerűen jó. Megtettem én is a kötelességszerű utazást a 70-es, 80-as évek hatalmas háborúsjáték-porondján. Néha csak arra vágytam, hogy végre leülhessek egy olyan játékhoz, aminek a megtanulására nem kell négy órát eltölteni, mielőtt igazából játszani kezdenél. Szóval, ahogy mondtam: egyszerűen jó.A Heimlich & Co. egyszerű? annyira, egyszerű, hogy ami azt illeti, kezdetben teljesen elvetettem, mert azt gondoltam, túlságosan gyerekes ahhoz, hogy foglalkozzam vele. Végül is az egész csak egy körkörös ösvény, néhány túlméretezett fabábu és egy dobókocka. És a játék célja? A legtöbb pontot kell megszerezni úgy, hogy a bábud mindig a magasabb értékű mezőn álljon, amikor épp pontozásra kerül a sor. Triviális, ugye?Ezt gondoltam én is egészen addig, míg helyre nem rakott egy csúszó-mászó kis kölyök, aki megvert mindannyiunkat, felnőtteket. Igen, csúszó-mászó. Igazából ez az, amiről a Heimlich & Co. szól. A játékban kémek mozgolódnak körös-körül és próbálnak információkat szerezni egy titkos dossziéból. Nézzük, mire is kell ez a csúszó-mászó tulajdonság: nem te választod meg a bábud színét, hanem osztanak neked egy kártyát, ami alapján csak te tudod, hogy melyik a tiéd. A győzelem megszerzéséhez életbevágó, hogy ezt a titkot a játék végéig megtartsd. Ha nem a teljes 7 fős csapat játszik, akkor ráadásul mindig van 1 vagy 2 extra bábu is, amelyek nem tartoznak senkihez sem.A játéktábla egy egyszerű körkörös ösvény, amelyen a mezőkön 1-től 10-ig számozott épületeket találunk. Van még egy rom (-3) és egy templom (0) is. A titkos akta ezen mezők egyikén van elhelyezve.A tennivaló nagyon egyszerű: ha ránk kerül a sor, dobni kell a kockával és tetszőleges kombinációban mozgatni kell az ügynököket úgy, hogy a lépett mezők összege végül egyezzen a dobott számmal. Tehát bármelyik ügynököt mozdíthatjuk ? ha csak a sajátunkkal tesszük, az nem elég sunyi magatartás ehhez a játékhoz.Amikor valamelyik ügynök az iratokra lép, mindenki annyi pontot kap, amilyen értékű mezőn éppen áll. Az aktát ezután a játékos áthelyezheti egy általa választott mezőre.Ha egy ügynök eléri a 42 pontot, a játéknak vége és mindenki ? így a győztes is ? felfedi kilétét.Amint mondtam, egyszerű. De nem triviális, ahogy elsőre feltételeztem. Komoly kihívás megpróbálni kikövetkeztetni, hogy vajon ki kicsoda és megpróbálni a bábunkat nem túlságosan szem előtt tartani, úgy, hogy közben ne legyen nyilvánvaló, hogy a miénk. Gyakran kényszerülsz olyan döntést hozni, hogy blöffölsz: saját pontjaidat csökkented vagy egy másik játékos bábuját hozod kedvezőbb pozícióba. Lehet akár olyan szerencséd is, mint nekem is az egyik játékban, amikor két játékos is rosszul értékelte a helyzetet: azt gondolták, hogy a bábum a ?játékos nélküli?, extra bábu és nagyon sok pontot adtak neki, mivel abból nem lehet probléma. Egyszer csak azon kaptam magam, hogy a hatodikról a második helyre kerültem, ahonnan már néhány kör alatt összehoztam magamnak a 42 pontot.Van egy haladó változat is, amikor a résztvevőknek le kell írniuk, hogy szerintük kihez melyik bábu tartozik, miután 29 pontot már összegyűjtöttek. A játék végén minden találat 5 pontot ér. Ez lehet a jutalma az igazi spion típusú és jó megfigyelő játékosoknak, akik leginkább értik ellenfeleiket. De még ezzel a fejlesztési lehetőséggel együtt is a Heimlich & Co. egyszerű marad.És az egyszerű jó.

Sir Muki

Vélemények a játékról

maat (2011-09-18)
732325
Jó játék, egyszerű szabályokkal, bárkinek percek alatt elmagyarázható. Nagyszerű ötlet, hogy mindegyik ügynökkel léphetünk.
Ugyanakkor nagyon komoly gondolkodást nem igényel, a vége felé viszonylag könnyű rájönni, hogy ki melyik ügynökkel van.
blianhun (2010-03-03)
846364
csibu (2009-08-31)
1032165
A boardgamegeek oldalon megtalálható a játák korábbi kiadásának táblája. Innen letölthető a játékszabály. Csupán egy táblára, 7 kártyára valamint 7-7 bábura és egy kockára van szükség az alapjátékhoz, a kiegészítő meg + 26 kártyát tartalmaz. Szóval elkészíthető házilag is.

Valami hihetetlenül egyszerű a játék, mégis megunhatatlan, aki nem próbálta ki, annak kötelező! Akár ketten, akár heten játszuk nagyon izgalmas és mindannyiszor elég rövid ahhoz, hogy amikor vége a játéknak mégegyet játszunk vele!

Véleményem szerint nem csak '86-ban, hanem a jelenkorban is bátran megkaphatná az év játéka címet!
lipkab
10
Nem is igazán számít a dobókocka. Az egyetlen "valós" rizikófaktor a játékban a "Felhúzhatsz egy ügynökkártyát" lap, mert aki ezt húzza az gyakran jelentős előnyhöz jut általa. A pontozás remek: a skála mindössze 42 pontig terjed, tehát az ügynökönkénti 5 pont sokat számít, de azért nem annyit, hogy győzni lehetne anélkül, hogy kicsit megtámogattuk volna az ügynökünket.