|
Információk
|
Képek
|
Játékszabályok
|
Leírás
Az augusztusi rendelés egyetlen ismeretlen játékaként üdvözöltem a barátságos csomagolású Cave Trollt. A neten is csak a dobozához volt szerencsém, ami a névvel együtt számomra elég vonzóan hangzott, hogy beszerzése mellett döntsek végül. Kipróbálására ugyan még pár napot várnom kellett, de legalább többször átnézhettem a nem túl bonyolult ? két oldalas ? szabálykönyvet, és elgyönyörködhettem a táblában meg figurákban. Végül majdnem leültem egyedül játszani vele, de valahogy elég furcsának hatott a gondolat, hogy egyedül társasozzak. Tehát maradt a várakozás, majd végre sikerült összehozni a társaságot, és ki lehetett próbálni a 15 eurós csodát. A doboza meglehetősen kicsi, de nem is bántam ? könnyebb cipelni. A tábla sem hajtogatható fajta. A négy darabos puzzle kategóriába tartozik, elején térképpel, hátulján egy Gyűrűk Urából kölcsönzött barlangi trollal és a körülötte zajló csetepatéval. A dobozban akad még egy rakat szimpatikus, színes token, amelyek szétválogatása közben le is tudtam a szabálymagyarázatot.Valóban nem a bonyolultsága miatt lehet szeretni a játékot, a társaság szőkéje is elsőre megértette a szabályokat, és a figurákról sem sokszor kellett kérdenie.A labirintusnak négy bejárata van. Minden játékos (2-4-ig) húzhatja a jelzőket, vagy léphet (esetleg használhat egy varázstárgyat). Minden játékos egyszerre irányít pár szörnyet és egy nagy csapat kalandozót.Minden szobának pontértéke van. Amelyik játékosnak több kalandozója van egy szobában, azé a szoba. A fentieket egy-két aprósággal kiegészítve és a ?melyik karakter mit tud? részleggel kiegészítve, máris tudjuk a szabályokat. Ez így elsőre szerintem nem is hangzik rosszul. Ami azt illeti, nekem másodszorra is csak annyi gondom volt a játékkal, hogy kevés a szörny, kevés a token és nincsenek csapdák. Vagyis, minden játékos látja, merre helyezkednek a többiek szörnyei és kalandozói. Másoknak más ellenvetései is felvetődtek a játékkal kapcsolatban. Mégpedig, hogy a játék egyrészt túl véletlenszerű: nem tudjuk, mikor mit fogunk húzni. Ahhoz viszont túl sokat kell benne gondolkodni, hogy könnyed, pörgős játék legyen. Ez egyrészt igaz lehet, másrészt, szerintem például az Attika majdnem ugyanebbe a kategóriába tartozik. Tokenhúzgálás random, építkezés gondolkodva.Ami nekem sokkal jobban fájt, hogy többet vártam a játéktól. Szerintem több lehetőség van benne. Talán pár kártyával, vagy néhány további jelzővel, de legalábbis a jelzők variálásával és használatának apróbb módosításaival sokkal jobb játékot lehetne kihozni belőle. De azért ezek hiányában is kellemes fél órákat tud szerezni a társaságnak. Már csak ha nézegetjük is...
Xellos
|
|
|
Vélemények a játékról
|