JÁTÉKLAP - BÉTA verzió

Online társasjáték

Üzenő / Chat



Az üzenő használatához regisztrálnod kell magad!
Regisztrálj most!

Kupferkessel Co.


(Még senki nem értékelte)

Információk

Szerzô Burkhardt, Günter
Játékidô 30 perc
Játékosok száma 2-2 fô
Alsó korhatár 8
Mechanika elemekből álló játéktér (legnépszerűbbek a hatszögek)
fajtagyűjtős (egyfélét vagy akár többet)
Kategória kártyajáték (főszereplő a kártya! lehet, hogy egyáltalán nincs is tábla)
Kiadó Goldsieber
Egyéb nevek

Képek

Játékszabályok

Játékszabály neve Feltöltés dátuma Feltöltötte Link
Ehhez a játékhoz még nincs játékszabály:(!

Leírás

Ha egy egyszerű, mégis vonzó játékot keresel, amit ketten lehet játszani, gondolkodj el a Kupferkessel Co.-n (Cooper Kettle Company). Egy kis taktika, és némi emlékezőtehetség keveréke szükségeltetik egy könnyed és élvezetes játékhoz, ahol a szerencse szerepe rendkívül alacsony. A két játékos feladata, hogy varázserejű összetevőket gyűjtsenek (ezeket kártyák jelképezik), és betegyék őket az üstbe. Az a cél, hogy minél értékesebb dolgokat gyűjtsenek.A doboz tartalmaz egy 56 darabos, négyzet alakú lapokból álló kártyapaklit, amiken a hozzávalók képei láthatók. Mindegyikből van 14, 1-4-ig számozva. A számoknak fekete, fehér vagy különböző színű hátlapja van. Ráadásul néhány kártyán varázssüveget is találunk, vagy egy ?robbanást?, ami lehetséges speciális akciót jelent.A ?játéktáblát? úgy kell előkészíteni, hogy az alkotóelemeket összekeverjük (nagyon csinosak a grafikák), és 32-t kirakunk arccal fölfelé az asztalra:az első sorba négyet, majd a következő 4 sorba hatot, végül az utolsóba megint négyet. Ezután a sarkokat kitöltjük a sarokkártyákkal. A játékosok bábuit két ellentétes sarokba helyezzük. Utána mindkét játékos felvesz egy kártyát a maradékból és felfordítva maga elé teszi.Egy-egy körben a játékosok a ?táblán? kívül mozgatják a bábuikat 1-4 képzeletbeli mezőt, attól függően, hogy hányas számú összetevő van az előtte lévő kupac legtetején. Ha a bábu valamelyik sarkon áll meg, az illető játékos köre befejeződött. Ha sor vagy oszlop mellé kerül, akkor a játékosnak föl kell vennie egy kártyát az adott sorból vagy oszlopból.A kártya saját kupacának tetejére kerül. Ez azt jelenti, hogy az ember tudja, hány lépést mehet a bábu a következő körben, és így néhány lépéssel előre lehet tervezni. Tilos viszont megnézni a saját kupacban lévő kártyákat a választás előtt: a játékosoknak memóriájukra kell támaszkodniuk. Az asztalon keletkező üres mezőt a talon legfelső lapjával kell betölteni.Ha a felvett kártyán rajta van a varázssipka szimbóluma, a játékosnak van még egy köre, ha robbanás van rajta, megkérheti ellenfelét, hogy dobja el kupacának legfelső lapját.Ha a pakli elfogyott, a játék addig folytatódik, míg az egyik sor vagy oszlop teljesen kiürül. Ekkor a játékosok összeadják pontjaikat: akinél a legértékesebb \\\'1\\\'-es van, az kap 5 pontot; minden egyedül álló hozzávalóért 1-4 büntetőpont jár; ha két egyforma van, az 0 pont; ha valamelyikből három van, akkor értékük összegét kell számolni; ha négy van ugyanabból, az 15 pontot ér. Végül azok, amelyeknek fehér vagy fekete a hátlapja,duplán számolandók (akár plusz, akár mínusz), külön a fekete és a fehér játékosoknak.Elvileg a szabály 3 játékos verziót is említ (kell hozzá egy harmadik bábu) és néhány receptkártyát is tartalmaz, amit kezdés előtt kell kiosztani, és teljesítésük esetén még több pontot lehet szerezni.A szerencsefaktor nagyon korlátozott, mindig látod a játékban lévő lapokat, tehát tervezhetsz előre néhány lépést. A jó memória hasznos, de nem kell feltétlenül Pico della Mirandolá-nak lenni ahhoz, hogy játszhass.

Sir Muki