JÁTÉKLAP - BÉTA verzió

Online társasjáték

Üzenő / Chat



Az üzenő használatához regisztrálnod kell magad!
Regisztrálj most!

Hellas


(A játéklaposok szavazatai alapján)
8.0
(1)
4.0
(1)
6.0
(1)
6.0
(1)
8.0
(1)
2.0
(1)

Információk

Szerzô Delonge, Franz-Benno
Játékidô 60 perc
Játékosok száma 2-2 fô
Alsó korhatár 12
Mechanika területvédős, bekerítős (kerítés nélkül)
kézből gazdálkodós (ami a kezedben van, azzal operálsz)
lapkalerakós (ha már van nálam…)
Kategória ókori (ókorban játszódik)
mitológiai (rajtad múlik, hogy hiszed-e)
Kiadó Rio Grande Games,Kosmos
Egyéb nevek

Képek

Játékszabályok

Játékszabály neve Feltöltés dátuma Feltöltötte Link
Hellas játékszabály 2008-11-04 BiduLetöltés

Leírás

A müncheni játéktervező, Franz-Benno Delonge a HELLAS-szalgazdagítja a KOSMOS kétszemélyes játékok sorát, amely egy pompásan kidolgozott blöffölős- és taktikai játék. A HELLAS kiváltképp azoknak a barátoknak szól, akik szeretnek ketten játszani és akik megfelelő kihívást találtak a KAHUNA-ban vagy BABEL-ben. A Hellas története az ókori Görögország partvidékein játszódik. A görög szigetvilágban heves hatalmi harcok tombolnak. A játékosok vérmérsékletüknek megfelelően a boldogulásukat keresik új szigetbirodalmak felfedezésében, vagy szigetek meghódításában, amelyek már egy másik uralom alatt állnak. A küzdelmek vízen ( itt kerülnek a játékba a kitűnően megformált kis hajók) és szárazföldön (részletesen kidolgozott, teljesen szoborszerű görög harcosokkal) zajlanak. Aki a szigeteken elsőként 10 várost megépít az a győztes.A játékhoz 32 hatszögletű tájmező tartozik, továbbá 3 különböző fajtájú istenkártya. A kezdőfázis után - amelyben minden játékos egy kezdő tájmezőből kiindulva 4 tájmezőt, továbbá mezőnként egy-egy harcost, valamint egy hajót helyez el -, elkezdődnek a valódi játék- és harci események.Ha egy játékos következik a sorban, akkor 3 különböző cselekvési lehetőség közül egyet szabadon végrehajthat: 1. megerősödés, 2. tengeri hajózás, 3. támadás.A ?Megerősödés?-i hadművelet 3 -féle lehetőséget enged meg: a játékos egy harcost egy városába küldhet - és az egyik városánakkikötőjébe egy új hajót vitorláztathat be -, és a 3 lefordított pakliból húzhat egy ?istenkártyát?. Egy ilyen felosztás persze nem kötelező, úgy is lehet, hogy pl., csak egy új harcost vet be, új hajó egyáltalán nem vet horgonyt, ezért helyette két hasonló istenkártyát húz.Az istenkártyák húzása egyébként nem kis művészet, mert az, hogy a 3 pakli közül melyikből húz az ember (az egyik ilyet a tengerek istene Posszeidon, a másikat a háború istene Árész és a harmadikat az istenek apja Zeusz szentelte fel), aszerint dől el, hogy céltudatosan az isteni segítség mellett vagy a klasszikus tengeri hajózásnál(Posszeidon) vagy a háborús cselekvéseknél kívánja használni (Árész). Zeusz, mint az az istenek atyjáttól elvárható, minden területen értékes segítséget nyújt.Ha egy játékos a ?Megerősödés? helyett a ?Tengeri hajózás? opciót választja, akkor ezt úgy hívjuk, hogy a lefordítottak közül egy új tájmezőt fedez fel, megpróbálja ezt lehelyezni és erre egy várost alapítani. Ez nem egészen egyszerű, mert először is az új mezőnek passzolni kell már két lehelyezett tájmezővel, másodszor pedig, ezt csak olyan közvetlenül határos tájmezőhöz lehet letenni, amelyen a hajóink többségben vannak.Ha valaki a ?Támadás?-t választja, akkor a támadók számának muszáj legalább olyan nagynak lenni, mint egy támadott város védőinek a száma. Hogy egy támadás sikeres-e, az semmiképpen sem nyilvánvaló, mert a titkos Istenkártyák itt majdnem éppolyan meglepőek mint amilyen nagy szerepet játszanak.

hajnal

Vélemények a játékról

mate11 (2009-10-09)
846682