JÁTÉKLAP - BÉTA verzió

Online társasjáték

Üzenő / Chat



Az üzenő használatához regisztrálnod kell magad!
Regisztrálj most!

Maharaja: Palace Building in India


(A játéklaposok szavazatai alapján)
8.8
(5)
4.5
(2)
6.0
(2)
7.0
(2)
8.7
(3)
4.5
(2)

Információk

Szerzô Kramer, Wolfgang,Kiesling, Michael
Játékidô 90 perc
Játékosok száma 2-5 fô
Alsó korhatár 12
Mechanika területvédős, bekerítős (kerítés nélkül)
útvonal/hálózat építés ()
egyidejű játékos akciók (ez az igazi móka!)
változó játékos tulajdonságok (a változás ott van a levegőben!)
Kategória városépítős (kubikolós)
Kiadó Rio Grande Games,Phalanx Games
Egyéb nevek Raja

Képek

Játékszabályok

Játékszabály neve Feltöltés dátuma Feltöltötte Link
Maharaja játékszabály 2008-11-05 BiduLetöltés

Leírás

Bár jelölték az Év Játéka díjra, mégsem kapta meg ? teljesen érthető okból, ami egyáltalán nem csökkenti a játék érdemeit, sőt... A díj elsősorban a családi játékokra összpontosít, a Maharaja azonban igazi ?játékosok játéka?. Ez nem azt jelenti, hogy bonyolult lenne elsajátítani, de a stratégiája nagyon mély; kitűnő játék, óriási a mechanizmus maga is.Az egyetlen hibája talán az, hogy ha egy játékos egyértelmű előnyt szerez, nagyon nehéz utolérni, de az ismételt játékok megmutatták, hogy ez nem minden esetben van így. Használható többféle stratégia ? általában nagyon sok múlik azon, mit csinál a többi játékos. Egy nagy táblát helyezünk az asztal közepére, ami 7 városból és egy kezdőpozícióból áll. A csomópontok összeköttetésben vannak egymással (helyzetüktől függően másik három vagy öt várossal). A városokat összekötő utakon egy vagy két falu helyezkedik el, ami az utat részekre tördeli.Minden város különböző színű és valami ősi indiai fickók képei vannak mellettük (kormányzók), valamint 9 kastélyhely városfallal körülvéve.Egy halom pénzt rakunk a tábla mellé és 15 aranyat adunk minden játékosnak. Kapnak még 7 palotát és 10 házat a színüknek megfelelően, a megmaradt házakat egy kupacban szintén a tábla mellé rakjuk. A Maharaja és a játékosok színüknek megfelelő bábuját elhelyezzük a kezdési ponton, és a 6 karakterkártyát megint csak a tábla mellé helyezzük. A 7 kormányzót a tábla szélén található sávba helyezzük véletlenszerű sorrendben ? mindegyik egy-egy a táblán lévő városhoz tartozik. Mindegyik játékos kap egy akciókereket és ezzel vége is a kezdeti beállításoknak. A játékosok először elvesznek egy-egy szerepkártyát (a legfiatalabb kezd) és elhelyezik maguk előtt. Ezután minden játékos a szerepkártyák számainak sorrendjét követve elhelyez 4 házat ? egyszerre ? bármely általa választott faluba (falvanként maximum kettőt). Ekkor kezdődik az első kör.Minden kör ugyanazon a módon történik. Az alsó kormányzólapocskát az adott sáv legfelső üres helyére tesszük és a Maharaját abba a városba helyezzük, amelyikhez az a kormányzó tartozik. Ezután minden játékos - egy időben és titkosan - a kereket használva, a két nyíl segítségével választ a kilenc lehetséges akcióból kettőt (lehet kétszer ugyanazt is választani). Ha valakire rákerül a sor, megcsinálja az akcióit tetszőleges sorrendben, valamint mozgathatja az építészét (ez a saját színű bábuja) ez előtt, közben, vagy az akciók után. Ha az építész mozog, csak olyan falvakon keresztül teheti meg, ahol valamelyik játékosnak van háza. Ingyen közlekedhetnek, amennyiben a faluban a saját házuk van; minden egyéb esetben azokért a házakért, amiken áthalad, egy aranyat kell fizetni a tulajdonosnak.A választható akciók a következők:Palota ? a játékos 10 aranyért építhet egy palotát abba a városba, ahol építésze tartózkodik.Palota és ház ? ugyanaz, mint fent, csak a játékos még egy házat is építhet egy aranyért vagy a városba, ahol az építésze tartózkodik, vagy bármelyik faluba.Ház ? ugyanaz, mint fent, de csak a házat építheti föl.Két ház ? értelemszerűen két házat építhet a fentiekkel megegyező feltételekkel.Arany ? a játékos két aranyat kap a banktól.Ház áthelyezése ? a játékos egy választott házát áthelyezheti valamelyik faluba, vagy abba a városba, ahol építésze van.Gyűjtő ? a játékos elvehet két házat a közösből (saját színének megfelelőt) és hozzárakhatja saját felépíthető házaihoz.Karakterkártyák ? a játékosok kicserélhetik szerepkártyáikat bármelyikre, amelyik a táblán van, kényszerítve ezzel a birtokló játékost, hogy elvegye vagy annak a szerepkártyáját, aki az övét ?ellopta?, vagy válasszon egy másikat a tábla mellé elhelyezettekből.A kormányzók sorrendje ? az egyik kiválasztott kormányzót két hellyel lejjebb lehet mozgatni a kormányzók sávjában, megváltoztatva ezzel a Maharaja következő mozgását.Ha egy játékos nem tud, vagy nem akar befejezni egy akciót (mivel nincs elegendő pénze), az összes többi játékos jutalmul két aranyat kap a bankból.A játék mechanizmusa nagyon jó, megköveteli a mély stratégiai gondolkodást. Az alkatrészek is nagyszerűek, és egy nagy adag szabadon választható szabály még jobbá teszi a játékot.

Bidu

Vélemények a játékról

blianhun (2010-01-15)
837795
Inkább csak haladóknak. Először úgy tűnik, a kezdő játékos túl nagy előnyben van, de aztán amikor elkezdünk azon agyalni, hogyan lehetne mégis legyőzni, attól a perctől kezdve bitang jó játék!
Jó mechanizmusnál nem szokott érdekelni, mennyire "szép" egy játék, de itt mégis ki kell emelni, hogy nagyon csinos!
Plenni (2009-10-17)
765784
Sir Muki (2009-08-28)
99
A 10-essel óvatosan bánok, de tényleg nagyon jól sikerült játékról van szó, az a fajta, amit mindenképp ki kell próbálni legalább egyszer! Ha másért nem, hát azért, hogy közelről is megcsodálhassuk az alkatrészeket... :)
szoffi
10
nagyszerű! minden játék igazi élmény! még öten sem kellett sokat várni többiekre...
Bidu
10
Nagyon jó játék a Maharaja... változatos játékmenet, rengeteg lehetőség, nem túl bonyolult, ám kellő mélyéségű társasjáték.

Ha jó játékot keresel, akkor ez bizony az...