JÁTÉKLAP - BÉTA verzió

Online társasjáték

Üzenő / Chat



Az üzenő használatához regisztrálnod kell magad!
Regisztrálj most!

Carcassonne - Hunters and Gatherers


(A játéklaposok szavazatai alapján)
8.0
(3)
4.0
(2)
6.0
(2)
6.0
(2)
8.0
(2)
5.0
(2)

Információk

Szerzô Wrede, Klaus-Jürgen
Játékidô 45 perc
Játékosok száma 2-5 fô
Alsó korhatár 10
Mechanika területvédős, bekerítős (kerítés nélkül)
lapkalerakós (ha már van nálam…)
Kategória ókori (ókorban játszódik)
alapjáték kiegészítő (új elemek a főjátékhoz, magukban nem játszhatók)
Kiadó Rio Grande Games,Hans im Glück,999 Games
Egyéb nevek Carcassonne - Die Jäger und Sammler

Képek

Játékszabályok

Játékszabály neve Feltöltés dátuma Feltöltötte Link
Carcassonne - Die Jäger und Sammler - Vadászok és gyűjtögetők 2006-10-16 BiduLetöltés

Leírás

A szerző, Klaus-Jürgen Wrede ismét a carcassonne-i világba invitálja a játékosokat, de ezúttal egy nagyobb utat kell megtenni az időben: vissza, egyenesen a kőkorszakig. Carcassonne területe már abban az időben is lakott volt: vadászó és gyűjtögető törzsek éltek arrafelé. Úgy, mint az eredeti játékban, a résztvevőknek most is az ügyesen elhelyezett területlapocskákkal kell pontot szerezniük, amelyekből azután fokozatosan áll össze a játéktábla. Van azonban néhány újdonság, mint a kunyhók és a bónuszkártyák, melyek nagymértékben befolyásolhatják a játékosok stratégiáját, de ezekről bővebben is lesz szó a későbbiekben.A játék elején egyetlen felfordított lapocska van az asztalon. A játékos a saját körében véletlenszerűen húz egy terület lapocskát, amit a lent levők mellé kell helyeznie úgy, hogy passzoljon hozzájuk. (Tehát a folyóknak, erdőknek és vadászmezőknek megfelelően kell csatlakozniuk egymáshoz.) Miután letettük a lapocskát, dönthetünk úgy, hogy a saját törzsünk 5 tagja közül az egyiket a lapocskán ábrázolt tájak valamelyikére rárakjuk. Ilyen formán a törzs tagjait küldhetjük az erdőbe élelmet gyűjtögetni, a mezőre vadászni vagy a folyókhoz halászni. Ám a játékosnak először azt kell ellenőriznie, hogy a szomszédos területeken van-e már saját vagy ellenséges törzs tagja. Ha az adott tájegység már foglalt, akkor új törzsi tag nem kerülhet rá.Ha egy területlapocska lezár egy erdőt vagy folyót (forrás vagy tó a folyó mindkét végén), akkor az a játékos, akinek az adott területen tartózkodik törzsi tagja, megkapja az erdő vagy folyó nagyságának megfelelő győzelmi pontokat, kiegészítve a tóban található halakért járó jutalom pontokkal. Amennyiben két vagy több törzs is jelen van egy ilyen lezárt területen, úgy az kapja a pontokat, akinek több tagja van jelen ott. Ha egyenlőek az erőviszonyok, akkor mindenki megkapja a pontokat.A pontozás után az abban résztvevő törzsek tagjai visszakerülnek tulajdonosaikhoz.Az a játékos, aki olyan erdőt zár le, amiben van legalább egy aranyrög, akkor húzhat egyet a 12 különleges lapocska körül, amit azonnal fel kell használnia, hasonlóan egy normál laphoz.A játék elején mindenki kap 2 kunyhót is, amit tóra vagy folyóra helyezhet. Azonban - csak úgy, mint a vadászok, akiket a mezőre helyezünk- csak a játék végén jelenthetnek győzelmi pontokat, amikor valaki az utolsó lapocskát is a térképhez illesztette. Ha ez megtörtént, akkor minden játékos eltávolítja törzsének azokat a tagjait, akik lezáratlan erdőn vagy folyón tartózkodnak anélkül, hogy pontot kapnának értük. Ezután kezdődik csak a vadászok és kunyhók értékelése. Ekkor a játékos minden halért bónuszpontot kap, amely abban a folyórendszerben van, melyre a kunyhóját helyezte. A kunyhókra is vonatkozik a korábban már említett többségi vagy egyenlőségi elv.A kunyhók után a vadászokat értékeljük, és kapnak győzelmi pontokat az elfoglalt vadászterületeken látható vadállatokért. Viszont előfordul, hogy az adott területen kardfogú tigrisek is vannak. Ezek „konkurenciát” jelentenek a vadászoknak; jelenlétükkel csökkentik a megszerezhető pontok számát. Az egyes törzsek tagjainak létszámarányát itt is figyelembe kell venni a pontozáskor. Mindezen számítások után még némi korrekciót jelentenek az aranyrögökért lerakható speciális lapocskák. Amelyiken tűz van, az a környező vadászmezőről távol tartja a tigriseket, a gombák az erdő értékét növelik, ha pedig valaki a dolmen mellé helyez egy vadászt, akkor csak ő kap pontot a környező tisztásért függetlenül a többi törzs vadászainak számától.A játék pontosan követi a Carcassonne-ban bemutatott mechanizmust, és bár elsőre megszokottnak tűnhet, hamar kiderül, hogy mégis kissé másképp működik, mint az elődje. A vadászható állatok és a speciális lapocskák különleges előnyt adhatnak a játékosoknak, és tökéletesen illeszkednek a többi szabályhoz. Az is kedvező részlet, hogy nagy mennyiségű győzelmi pontot csak a játék végén lehet elosztani, így a versenyszellem nem lankadhat egészen a játék végéig. Mindent összevetve méltó utódja a Carcassonne-nak, valószínűleg kicsivel még több stratégiai gondolkodást is igényel, mint az alapjáték megkívánt.

Sir Muki

Vélemények a játékról

mate11 (2009-10-07)
755585
Aranyos játék, de én inkább az eredeti Carcassonne-t részesíteném előnyben, kiegészítőkkel! Jobban bejön a lovagos, mmint az ősemberes.
Kicsit összetettebb, mint az alap Carca, de a kiegészítős variációkat nem éri utol.
Szép, színes, halas, állatos, őserdős...
mirr-murr (2009-07-28)
937785
Enigma
8
Ha nem szándékozol beszerezni kiegészítőket, akkor talán ez a legjobb Carcassonne...legalábbis szerintem:). Egy Carca kell otthonra!