JÁTÉKLAP - BÉTA verzió

Online társasjáték

Üzenő / Chat



Az üzenő használatához regisztrálnod kell magad!
Regisztrálj most!

Odin\'s Ravens


(A játéklaposok szavazatai alapján)
9.0
(2)
4.0
(1)
9.0
(1)
6.0
(1)
9.0
(1)
2.0
(1)

Információk

Szerzô Gimmler, Thorsten
Játékidô 30 perc
Játékosok száma 2-2 fô
Alsó korhatár 10
Mechanika
Kategória
Kiadó Rio Grande Games,Kosmos
Egyéb nevek Odins Raben

Képek

Játékszabályok

Játékszabály neve Feltöltés dátuma Feltöltötte Link
Odins Raben játékszabály 2008-11-06 BiduLetöltés

Leírás

2002-ben a Kosmos bemutatta kétjátékos szériájának egy újabb darabját, az Odins Rabent (Odin hollói). Egy csinos és egyszerű taktikai kártyajáték, ahogy azt a „kétjátékosoktól” elvárjuk.
 Odin, a skandináv istenség minden reggel elküldi két hollóját, Hugint és Mugint, hogy átkutassák és megfigyeljék a világot. A két játékos irányítása alatt különböző tájakon utaznak keresztül. Ennek érdekében gondoskodniuk kell az utazáshoz szükséges kártyákról. A terület- és akciókártyák okos felhasználásával az egyik holló megnyeri a versenyt és elsőként tér vissza Odinhoz a napi jelentéssel. De maga Odin is támogathatja egyik vagy másik hollóját, meglepő változásokat okozva ezzel a játékban.

Alapvetően háromféle kártyából áll a játék:

- területkártyák dupla „tájképekkel” – ezekből épül az útvonal, amivel a hollóknak meg kell birkóznia (hegyek, folyók, rétek, dombok, jégmezők)

- akciókártyák – repülés és Odin-kártyák

- varázsló kártyák, amelyekkel extra pontokat lehet gyűjteni.


A játék kezdetén 9 dupla oldalú területkártyát rakunk sorba az asztalon, melyek meghatározzák a kezdeti útvonalat. Mindegyik kártyán két tájkép található, így két egymástól független oszlopot kapunk: a két holló útvonalát.

Egy játékos 5 akciókártyát tarthat a kezében. Ezek lehetnek repüléskártyák meghatározott tájképet ábrázolva, vagy befolyásos Odin-kártyák, melyek néha rendkívüli mozgást vagy akciót tesznek lehetővé. A repüléskártyákkal a hollók útjuk során haladhatnak az azokon megjelelölt tájakon.

Az egyes körökben a játékosnak a következő lehetőségei vannak: kijátsszhat három tetszőleges kártyát a kezéből, vagy elhelyezheti őket a „titkos” paklijába (arccal lefelé). Kijátsszhat további 3 kártyát ebből a titkos pakliból is, de végig kell gondolnia a korábban lerakott kártyák sorrendjét (kezdve a legfölsővel). Ezzel a játékosoknak lehetősége nyílik 3-nál több kártya kijátsszására is. Így igazából ez a raktározó alap a korábbi körök elmulasztott akcióból áll össze. A szabályok megengedik, hogy a saját titkos paklinkat megnézzük, de egy szigorúbb szabályozással ki is hagyható (haladó játékosoknak kifejezetten ajánlott).

A ritka, de hatalmas Odin-kártyák különböző lehetőségeket nyújtanak: könnyíthetik a saját hollójuk útvonalát, vagy elzárhatják az ellenfél útját. Például lehetővé teszik a területkártyák kicserélését, elmozdítását vagy akár megsemmisítését is. Az Odin köve (Stone of Odin) akadályként rakható le egy útra stb. A kör végén mindegyik játékos eldöntheti, hogy meghosszabítja-e mindkét holló repülését egy (Odin kártyával három) új területkártya elhelyezésével (a már lerakott sor végére!). Például ha az egyik holló elakadt, de a másik nem, ez segíthet némi időt nyerni a felzárkózáshoz.

Végül az aktív játékos azzal fejezi be a körét, hogy a kezében lévő lapokat kiegészíti ötre.

A hollók repüléséhez hasonlóan van egy „mágia verseny” is a résztvevők között. Dönthetnek úgy is, hogy licitálnak Odin varázsútjára akciókártyájukkal. Az épp aktuális varázskártya határozza meg, mely akciókártyákat lehet a következő licitre felhasználni - mivel a 6 lehetséges kártyából mindig csak kettőt lehet használni. A legmagasabb ajánlatot tevő játékos kapja a varázskártyát és néhány plusz pontot a játék végén. Három körig tart a verseny, a győztes pedig az, akinek a hollója a legtöbb pontot gyűjtötte.


Ez a csinos kis taktikai kártyajáték jó mulatságot nyújt. A titkos kártyacsomag lehetővé teszi a mozgások előre terveézést. Igazán nagy ugrásokat is végrehajthatunk, ha egy jól megtervezett körben 6 akciókártyát kijátsszunk. Az Odin kártyák gondoskodnak annak lehetőségéről, hogy ellenfelünk útjába komoly akadályokat gördítsünk. Természetesen ez mindkét oldalra egyaránt igaz, tehát kialakulhat nagyon kemény verseny is a játékosok között, főleg, ha a repülés útvonalát hosszítja egyik vagy másik játékos.
A játék további pozitívuma, hogy a szemet is gyönyörködteti: jó sikerült, szép képek kerültek a kártyákra.

Sir Muki

Vélemények a játékról

Sir Muki (2009-08-29)
8
kokog (2009-07-08)
1049692
Na, ez tényleg egy jó kis kétszemélyes játék. A konfrontáció nem annyira erős benne, nem az ellenfél totális megsemmisítése a cél, hanem afféle verseny az egész. A szabályai egyszerűek, így a fiatalok is megverhetik benne az idősebbeket (mint ahogy az én esetemben ez meg is történt néhányszor). Ugyanakkor a szerencsefaktor sem túl nagy benne - kombinálni kell. Talán a "mágikus útvonal" ill. "mágikus verseny" elnevezés tűnt nekem egy kicsit mágikusnak, nem egészen értettem ugyanis a névválasztás okát, ill. magát a névválasztást kicsit szerencsétlennek tartom.