|
Információk
|
Képek
|
Játékszabályok
|
Leírás
A PÜNCT a GIPF Project utolsó játéka. A projectet 6 sorozat, kétszemélyes absztrakt játékra tervezték. A GIPF-et, az első, központi játékot 1997-ben adták ki. Most, 8 évvel később, lett teljes a sorozat! Lehet hogy észrevetted, lehet hogy nem, a GIPF doboz grafikája a táblát vad, természetes környezetben ábrázolja az elemekkel. A designötlet mögött az absztrakt játék, az emberi elme ábrázolása volt a 4 elem központjában. A következő négy játék, a TAMSK, a ZERTZ, a DVONN és a YINSH dobozának látványa jelképezte sorban a földet, a vizet, a tüzet és a levegőt. Ez egy lehetőséget hagyott az utolsó játékra, ahogy a szabálykönyvben is olvasható:A játék az 5. elemről szól: a lélekről, annak legtágabb értelmében! Ami az emberi elme, a tudatos és tudattalan keveréke, az inspiráció isteni szikrái, az alkotás lehetősége. És ezért úgyszintén az értelem, a művészet, a szépség érzése. És végül, de nem utolsósorban, a bátorságé! Az elemek összekapcsolása, a létezés értelmezése, a személyes érintés hozzáadásának merészsége! A PÜNCT ezért a szembenálló oldalak összekapcsolása.Röviden:Tehát a PÜNCT összekapcsolós játék: a cél, hogy összeköss két szemközti oldalt. A körödben újabb elemet hozhatsz játékba, vagy léphetsz egy, már a táblán levővel. Minél több elemet teszel le, annál több lehetőséged lesz a kapcsolat létrehozásához. De… minden alkalommal, mikor új elemet teszel a táblára, felfeded egy kicsit a tervedet. Az trükk az, ha úgy teszed le az elemeket, hogy az ellenfeled másra számítson, mint ami az igazi terved. A PÜNCT tehát nem csak kapcsolatteremtés, hanem az ellenfél félrevezetése is! Légy bonyolult – és élvezd!
szoffi
|
|
|
Vélemények a játékról
|