JÁTÉKLAP - BÉTA verzió

Online társasjáték

Üzenő / Chat



Az üzenő használatához regisztrálnod kell magad!
Regisztrálj most!

Stonehenge


(Még senki nem értékelte)

Információk

Szerzô Faidutti, Bruno
Játékidô 60 perc
Játékosok száma 2-5 fô
Alsó korhatár 10
Mechanika aukció, licitálás (senki többet? harmadszor!)
Kategória sci-fi (tudományosan kitalált)
politikai (hazudj, csalj, lopj, manipulálj, mondj beszédeket)
középkori (középkorban játszódik)
háborús (főleg megtörtént háborús események feldolgozása)
Kiadó Titanic Games
Egyéb nevek

Képek

Játékszabályok

Játékszabály neve Feltöltés dátuma Feltöltötte Link
Stonehenge játékszabály 2008-11-06 BiduLetöltés

Leírás

A Stonehenge mindig is nagyon titokzatos valami volt, hisz eredeti rendeltetése a múlt ködébe veszett…


A Titanic Games feltette a kérdést: mit kezdene vajon öt világhírű játéktervező
egy ilyen helyszínnel, ha ő lehetne a rejtély megoldója? A válaszok birokában pedig a kiadó bemutatja a világ első olyan társasjáték-gyűjteményét,
amiben öt kiváló játéktervező különböző játékötletei találhatók, ugyanahhoz a játéktáblához és kellékekhez.






Ezek az össztevők
a következők: - egy játéktábla, - egy 65 darabos kártyapakli,
- 5 műanyag trilithon, - 50 műanyag lemez, - 50 műanyag rúd, - 6
műanyag bábu, valamint egy szabálykönyv öt különböző játékkal. Az öt kiváló tervező, öt kivételes játékkal rukkolt elő: Stonehenge
mágiája (Richard Garfield): a játékban varázsló druidák próbálnak
meg köveket felemelni a földről varázsigék segítségével. Az
lesz a klán legerősebb druidája, aki felemeli a trilithont, és akinek
a legtöbb irányítható tanonca van. Sziklatömbök árverése (James Ernest): a Cheapass Games tervezője
olyan játékot csinált, melynek során a Stonehenge építőköveit
adogatják el egyesével. Azok a monolitok hosszú ideje zavarják a
helyiek kilátását, ideje elárverezni őket: licitálj és vidd el
te a legnagyobb kupac követ! A Fő Druida
(Bruno Faidutti): A Mystery of the Abbey és a Citadels alkotója
olyan játékot képzelt el, amely a druidák választására fókuszál.
A Stonehenge hét ágra oszlik, mindegyik szavaz, hogy szerinte ki a
legalkalmasabb druida vezető. Próbálj minél több kollégiumot a
befolyásod alá vonni, de vigyázz: ha úgy szavazol, mint mindenki
más, akkor nem lesz érvényes a szavazatod!
Artúr szellemlovagjai (Richard Borg): a Liar’s Dice és a BattleLore
szerzője háborús játékon gondolkodott, de a Stonehenge körül
nem nagyon volt nyilvánvaló történelmi csata. Ott van azonban Loe
Bar nagyszerű legendája, ami szerint egy Stonehengehez közeli helyen
1936-ban látni vélték a szellemlovagok hadseregét. Ez a legenda
lett az alapja Borg játékának. Lovas őrséget kell állítani a
trilithonokhoz és meg kell próbálni befolyást szerezni a kövek
fölött. Minél nagyobb a befolyásod, annál előrébb halad lovagod
a dicsőség útján.


Vélhetően
ez a legösszetettebb játék az összes között, bár mindegyik elég
egyszersű ahhoz, hogy szabálya elférjen egyetlen kétoldalas lapon.
Stonehenge szekerei (Mike Selinker): A Rizikó tervezője egy földönkívüli
kocsiversenyt képzelt a játék témájául. Mindenkinek van egy kocsija,
elején egy „telekinetikus” rúd, amit arra használhatunk, hogy
ellenfeleink útjába köveket gördítsünk. Szaladgálsz körbe a
sziklák között a cél felé, anélkül, hogy falba ütköznél. Az
első kocsi, amelyik keresztezi a célvonalat, nyer!

Sir Muki