JÁTÉKLAP - BÉTA verzió

Online társasjáték

Üzenő / Chat



Az üzenő használatához regisztrálnod kell magad!
Regisztrálj most!

Dice Town


(A játéklaposok szavazatai alapján)
7.0
(1)
8.0
(1)
7.0
(1)
6.0
(1)
9.0
(1)
4.0
(1)

Információk

Szerzô Cathala, Bruno,Maublanc, Ludovic
Játékidô 60 perc
Játékosok száma 2-5 fô
Alsó korhatár 8
Mechanika kockadobós (gurigálós)
Kategória kockajáték (a kocka el van vetve!)
Kiadó Asmodée Editions,Matagot
Egyéb nevek

Képek

Játékszabályok

Játékszabály neve Feltöltés dátuma Feltöltötte Link
Ehhez a játékhoz még nincs játékszabály:(!

Leírás

A Dice Town kockajáték a javából. Egy vadnyugati városkában kell a legtöbb pontot összeszedni a kockák segítségével. Minden játékosnak 5 kockája van és ezek segítségével próbálja a lehetô legjobb kombinációt kidobni. Azaz nem is a lehetô legjobb kombinációt, hanem azt amelyikkel a saját célját elérheti. A játékban 7 helyszín található és minden helyszínre más kockakombinációval lehet bejutni. Az aranybányába az a játékos mehet bányászni, aki a legtöbb kilencest dobta, a Bankot az rabolhatja ki, aki a tízesekben a favorit, a legtöbb bubival a vegyesboltbot lehet meglátogatni, a szalonba a legtöbb dámát dobó játékos jut, a seriff irodájának ajtaját pedig a legtöbb királlyal lehet kinyitni. A kockákon ugyanis nem a hagyományos számok találhatóak, hanem kilences, tízes, bubi, dáma, király és ász. Tiszta póker:). És a kombinációk is a pókerben szokásos sorrendben követik egymást ebben a játékban is: egy pár, két pár, drill, sor, full, póker illetve ami a kártyában nincs de itt elôfordulhat, az öt egyforma.

A játék során az összes játékos titokban dob a kockáival és egyet megtart közülüki, de ezt már az ellenfelek is láthatják. Lehetôség van több kocka megtartására is és arra is, hogyha egyet sem szeretnénk megtartani, de ekkor dollárokat kell befizetnünk a bankba. Miután minden játékos kidobta az öt kockáját, mindenki elôtt ott lesz egy kombináció, ami alapján végig kell venni a helyszíneket (minden helyszínért minden játékos versenyben van, aki egyszer bejutott valahová, attól még bejuthat más helyszínre is):

- aki a legtöbb kilencest dobta az aranybányába mehet bányászni és annyi aranyat vesz magához ahony kilencest dobott. Minden aranyrög egy pontot ér a játék végén.
- aki a legtöbb tizest dobta, az kirabolja a bankot. Az elrabolandó pénzt a játékosok által, egynél több kocka megtartásáért befizetett dollárok alkotják. Elôfordulhat, hogy itt nincs semmi pénz, a bank üres. Minden dollár fél pontot ér a játék végén.
- a legtöbb bubit dobó játékos a vegyesboltba megy és felvehet annyi vegyesbolt kártyát, ahány bubit dobott, ezek közül csak egyet tarthat meg, a többit vissza kell tennie. A vegyesbolt kártyák két nagyobb csoportba oszthatóak: felszerelések (1-8-ig számozva; ezek a kártyák a játék végén annyi pontot érnek, ahányas szám rajtuk szerepel) és akciókártyák, amiket a játékosok különbözô esetekben játszhatnak ki (pl dinamit kártya felhasználásával az aranybányában kutakodó játékos kétszer annyi aranyat vehet magához, mint alapban)
- a legtöbb dámát dobó játékos a szalonba megy és az a nagyszeru lehetôsége lesz, hogy valamelyik játékostársától elhúzhat annyi lapot, ahány dámát dobott, ezek közül egyet megtart a többit pedig visszaadja.
- a legtöbb királyt dobó játékos a seriffhez jut, és ô lesz a seriff. A seriff a játék végén öt pontot kap és van még egy nagyon fontos szerepe is: döntetlenek esetén ô dönti el ki mehet az adott helyszínre, ha pl ketten is 3 bubit dobtak, akkor a seriff mondja meg, hogy ki veheti fel a lapokat. A seriff megvesztegetése megengedett ilyen esetekben:)
- a legerôsebb kombinációt dobó játékos ingatlan kártyákhoz juthat. (Az ingatlan kártyák 1-5-ig vannak számozva és minden kártya annyi pontot ér a játék végén, ahányas szám rajta szerepel) Alapban egy kártyát kap a tábláról - ahol 3 lap van mindig felfordítva - de ha a kombinációjában van ász, akkor még annyi lapot vehet fel ahány ásza van, de maximum csak a felfordított 3 lapot kaphatja meg.
- ha egy játékos egyik helyszínre sem jutott be, akkor nem marad üres kézzel, mert a dobott kockáitól függôen, a különbözô akciókat hajthat végre, pl. ha volt kilences vagy tizes a kombinációjában, akkor levédheti két ingatlankártyáját, hogy ne húzhassák el tôle a játék hátralevô részében, vagy ha dobott ászt, akkor minden játékostól kaphat egy aranyrögöt.

Ha vége a körnek, új kezdôdik - mindenki tiszta lappal indul - és ez megy egészen addig, amíg vagy el nem fogynak az aranyrögök, vagy el nem fogynak az ingatlanlapok. Ekkor vége van a játéknak és az nyer, akinek a legtöbb pontja van.

A Dice Town szerintem egy nagyon jó kis kockajáték, és mint ilyen nem nélkülözi a szerencsét, azonban minden helyszínen pontokhoz és/vagy pénzhez és/vagy kártyákhoz lehet jutni, ezért nem fontos mindig a legjobbat dobni, elég annyit, hogy a kiszemelt helyszínre bejutáshoz elég legyen. A játékosok a kockadobások közben látják, hogy ellenfeleik milyen kombinációkra \\\\\\\"hajtanak\\\\\\\", így lehetôség van taktikázni is.

hakansukur

Vélemények a játékról

Plenni (2009-10-17)
787694
Cathala játékait általában a jó hangulatért, a szerencse szerepének ötletes és változatos kialakításáért és a magas játékélményért szeretem. A Dice Town mindezekkel rendelkezik, de túl hosszú a játékideje. A játék második felében már mechanikussá és kissé unalmassá válik az állandó kockadobálás, kártya,- aranyrögfelvétel... Összegezve: hosszabb, mint jobb.