JÁTÉKLAP - BÉTA verzió

Online társasjáték

Üzenő / Chat



Az üzenő használatához regisztrálnod kell magad!
Regisztrálj most!

Élve fogd el!


(A játéklaposok szavazatai alapján)
8.0
(5)
3.8
(4)
4.8
(5)
3.7
(6)
7.7
(6)
3.8
(6)

Információk

Szerzô
Játékidô 30 perc
Játékosok száma 2-8 fô
Alsó korhatár 6
Mechanika fajtagyűjtős (egyfélét vagy akár többet)
Kategória állatos (a játékban állatok a főszereplők)
Kiadó Minerva
Egyéb nevek

Képek

Játékszabályok

Játékszabály neve Feltöltés dátuma Feltöltötte Link
Ehhez a játékhoz még nincs játékszabály:(!

Leírás

Az Élve fogd el! egy állatos társasjáték. A célja, hogy minél több pontot gyujtsünk különbözô állatok befogásával, megszerzésével. A mechanika olyan egyszeru, mint egy pont, csak lépegetni kell a játéktáblán, méghozzá a sakkból jól ismert huszárlépéssekkel.

A játékosok egymás után lépnek, mindenki egyet léphet és ha olyan mezôre lép, ahol egy állat képe látható, megkapja érte az adott állatot ábrázoló kártyalapot. Azonban van pár olyan mezô , amelyikre nem lehet lépni, például vízesés, szakadék, vagy esetleg homokvihar.

A játéktábla tulajdonképpen a Földet szimbolizálja, a tábla sorai a földgömb szélességi fokainak feleltethetôek meg, így a tábla felsô soraiban találhatjuk meg a jegesmedvét, a középsô sorokban a tigrist, a vizilovat vagy az afrikai elefántot és legalul akadhatunk rá például a kengurura vagy a földimalacra. Talán az egyetlen hiba ebben az elrendezésben, hogy a pingvin a tábla legfelsô sorában szerepel, pedig pingvinek csak a déli féltekén élnek.

Az állatok különbözô pontokat érnek, az oroszlánért 1000 pont jár, míg a fácánért csak 100. Összesen 80 állat (mindegyikbôl egy) képe szerepel a játéktáblán és minden állatból csak egy kártya van, tehát ha egy játékos megszerzett egy kártyát akkor a többi játékos hiába lép az adott mezôre, lapot már nem fog érte kapni. Összesen 8 csoportba sorolhatóak a játékban szereplô állatok:
- zöld (100 pont) például a marabu, a krokodil,
- narancssárga ( 200 pont ) például a zerge vagy a vidra,
- piros (300 pont) például a strucc vagy a varacskos disznó
- kék (400 pont) például a kenguru vagy a kafferbivaly
- lila (500 pont) ide tartozik a viziló és a gorilla,
- barna (600 pont) például a jegesmedve vagy a grizzly
- szürke (800 pont) például a tigris vagy az afrikai elefánt
- és az oroszlán 1000 pont (szintán piros).

A játék addíg tart, amíg minden állatkártya nem talál gazdára. Ezután jön a pontok összeszámolása és az a nyertes természetesen aki a legtöbb pontot gyujtötte.

A kártyák minôsége és a rajzok egészen kiválóak.

hakansukur

Vélemények a játékról

dosandor (2010-06-02)
53293
Nekem is gyerekkorom (hetvenes évek eleje) kedvenc játéka volt. Még nyaralásokra is elvittük. Meglehetősen könnyű, de szórakoztató játék. Türelmesebb, 7-8 éves gyerekek is ajánlom, mellesleg így az összes ott szereplő állatot megismerheti, ha netán még nem ismerne néhányat.
karc147 (2010-05-02)
845493
kyra.foldi (2010-02-17)
1010108
Lenia (2010-02-08)
833253
Plenni (2009-10-17)
7
Muszasi (2009-08-16)
733264
Csatlakozom. Sokat játszottam kicsiként a szüleimmel és a tesókkal. Mindig komoly kihívás volt az oroszlán megszerzése :). Könnyed délutáni játék, ajánlom a fiatalabb korosztálynak.
pkmic (2009-08-03)
10272
Imádom, gyerekkorom játéka.
Az össz nehézség a lólépés elsajátítása, utána már könnyedén megy az állatgyűjtés.
Egyszerű, gyors.