JÁTÉKLAP - BÉTA verzió

Online társasjáték

Üzenő / Chat



Az üzenő használatához regisztrálnod kell magad!
Regisztrálj most!

Ghost Stories


(A játéklaposok szavazatai alapján)
8.0
(3)
5.0
(4)
3.8
(4)
7.0
(4)
9.5
(4)
3.2
(4)

Információk

Szerzô Antoine Bauza
Játékidô 60 perc
Játékosok száma 1-4 fô
Alsó korhatár 12
Mechanika kooperációs (vagyis együttműködős)
kockadobós (gurigálós)
változó játékos tulajdonságok (a változás ott van a levegőben!)
Kategória horror (neked milyen a vércsoportod?)
Kiadó Repos Production,Asmodée Editions
Egyéb nevek

Képek

Játékszabályok

Játékszabály neve Feltöltés dátuma Feltöltötte Link
Ehhez a játékhoz még nincs játékszabály:(!

Leírás

A falu lakói elborzadva tekintettek a velük szembenálló horrorisztikus lényekre. Egy hang sem jött ki a torkukon, arcukon a grimasz halálos sikollyá torzult, mikor a kísértetek elindultak, hogy porig rombaljanak mindent ami csak az útjukba kerül. Jeges fuvallat sepert végig a házak között, minden élôlény menekülésre fogta a dolgot, senki nem maradt aki szembe merjen szállni a vértôl csöpögô, guvadt szemû, hosszú karmú gyilkos lényekkel, akik a földöntúli világból jöttek, hogy itt kísértsenek ebben a távoli kis falucskában. A négy szerzetes hosszú tanácskozás után úgy döntött, hogy felveszik a harcot a démonokkal, tapasztalataik, varázsképességük és szellemûzô tudásuk segítségével úgy érezték igenis gyôzni fognak, visszaküldik ezeket a gonosz lényeket a másvilágra. A harc elkezdôdött.

A Ghost Stories társasjátékban a játékosoknak egy falut kell megmenteniük a rájuk törô kísértetektôl. Együtt dolgoznak a játék ellen. A játékban vagy elbuknak a szerzetesek és akkor a kísértetek gyôznek, vagy sikerül nekik megmenteni a falut. Együtt buknak el vagy együtt örülnek a gyôzelemnek.

A játék célja a kísértetek elûzése. A falut kilenc lapka szimbolizálja, minden lapkán egy falusi ember látható, aki segítséget tud nyújtani annak a szerzetesnek aki éppen az adott lapkán tartózkodik. Ez a segítség sokféle lehet, vagy visszakap a szerzetes egy életet, vagy a szellemûzéshez szükséges korongokat kaphat, vagy egy már meghalt szerzetest lehet például feltámasztani. A szellemek a falulapkák alkotta 3x3-as négyzet oldalaira kerülnek. Minden játékos elé egy tábla kerül, amin 3 szellemhely található. A kísértetetk innen támadják a falut.

A parti során a játékos köre két fázisra bomlik. Az elsô fázisban a tábláján lévô kísértetek aktiválódnak, majd új kísértet kerül a játékba, azaz a játékos egy új lapot húz a játék elején megkevert, kísérteteket tartalmazó pakliból és vagy a saját vagy másik játékosok táblájára helyezi. Amennyiben nem tudja a kísértetet letenni sehova, mert mind a 12 hely foglalt, akkor a játékos veszít egy életet. A második fázisban pedig a játékos lép a bábujával ( egy szomszédos mezôre) majd megpróbálhat szellemet elûzni (a szomszédos helyeken lévô kísérteteket, a képekrôl jól látszik mirôl is van szó), vagy segítséget kérhet az adott lapkán szereplô falusi embertôl.

A kísérteteket kártyalapok szimbolizálják. Ötféle kísértet van a játékban : sárga, piros, kék, zöld és fekete. Minden egyes lapon látható a kísértet színe illetve azok a képességek, amelyekkel rendelkezik. Egy kísértet okozhat galibát, amikor a játékba kerül, okozhat problémát minden egyes körben, amíg el nem ûzik és okozhat bajt, amikor már elûzték. Szóval igazi genyák! Például milyen gondot csinálhat ha játékba jön? Mondjuk egy újabb kísértetet kell játékba hozni, vagy mondjuk a szerzetes nem használhatja a speciális képességét. Minden körben bajt hozhat a szerzetesek fejére, mondjuk úgy hogy kísért vagy kínoz. Ha kísért akkor a kártyalapra letett fekete plasztik figura eggyel közelebb kerül a falulapkákhoz és ha eléri az elsô lapkát, akkor a kísértet elôtti elsô, még nem kísértetjárta falulapka, kísértetjártává válik. Ezután a lapkán szereplô falusitól nem lehet már segítséget kérni. Természetesen van lehetôség kísértetjárta helyszín újboli aktiválására.

Amennyiben a kísértet kínoz, akkor az ún. átokkockával kell egyet dobni, majd az átokkockán szereplô utasítást kell végrehajtani. Már a neve sem valami bizalomgerjesztô: átokkocka. Nos a rajta található cselekedetek sem jók. Van igaz ugyan két oldala amin semmi sincs, azaz nem történik semmi, de a többi oldalon rosszabbnál rosszabb dolgok találhatóak: mondjuk új kísértetet kell a játékba hozni, vagy az a játékos aki dobott a kockával, veszít egy életet.

Apropó! Veszít egy életet. Igen, igen, minden szerzetes a játék elején négy élettel indul. Ezeket elvesztheti, de vissza is kaphatja ôket.

Amikor egy kísértet elûzésére tett kísérlet sikeres, az adott szellem kikerül a játékból. Még ekkor is okozhat fejfájást a játékosoknak, hiszen van olyan kísértet, amelyik elûzésekor ismét kell dobni az átokkockával, de szerencsére jutalmazhatnak is (Jutalmazni. A szellemek. Jó, mi?;) ) Például az a játékos aki sikeresen visszaûzte a szellemet a pokolba, az visszakaphatja egy életét, vagy a jinjangját.

Folyton beleszaladok még meg nem magyarázott dolgokba. Jinjang. Ezt egy korong szimbolizálja a játékban, minden játékos kap egyet a játék elején. Ezt bármikor fel lehet használni és segítségével például egy kísértetjárta lapkát lehet ismét aktiválni.

Most jöhet az a kérdés, hogy lehet elûzni a szellemeket? A szerzetesek a szellemûzéshez bizonyos tárgyakat használnak, rízst, füstölôt, stb. Ezekbôl is ötféle van ahogy a kísértetekbôl, a füstölô például a piros színû, a rízs a sárga. Minden szellemnek van egy ellenállása, amit a kártyalapon látható színes korongok mutatnak. Például a ghoul nevû ocsmányságot egy sárga színû koronggal lehet visszaküldeni a másvilágra. Amikor a szerzetes egy olyan mezôre lép, amelynek szomszédságában van egy szellem, akkor a szerzetes megkísérelheti elûzni azt. Mivel megfelelô korongokhoz jutni elég nehéz a játékban, ezért kockákkal lehet segíteni. A játékos három kockával dob (amelynek öt oldalán az öt szín található, a hatodik a fehér, ami jokernek számít) és az így dobott színek, plusz a nála lévô korongok segítségével lehet sikeres az elûzés. Tehát ha egy három sárga korong ellenállású szellemet akar valamelyik szerzetes elûzni, akkor mondjuk 3 dobott fehér szín jó, de ha a játékosnál van két sárga korong akkor már egy dobott sárga vagy fehér is elég. Az így elûzött démon kikerül a játékból.

Valahogy így megy a harc, egészen addíg, amíg az 50 lapos kísértetpakliból a játékba nem kerül a Gonosz egyik megtestesítôje. Ez egy extra kísértetlap, sokminden nem hat rá és általában elég erôs az ellenállása. Ha a szerzetesek ôt is legyôzik, megnyerték a játékot.

Azonban a szerzetescsapat is nagyon könnyen elbukhatja a játékot. Ha 3x3-as falu 9 lapkájából négy, vagy az egyik sorban mindhárom lapka kísértetjártává válik, vagy minden szerzetes elveszti az összes életét akkor vége a játéknak és a démonok nyertek.

Még sok apró szabályt tartalmaz a játék, amikre most nem tértem ki.

A Ghost Stories egy jó kooperatív társasjáték. Nagyon oda kell figyelni egymásra, meg kell fontolni mi legyen a következô lépés, például hova kerüljön az aktíválandó kísértet, vagy beáldozzak-e egy életet, hogy elûzzek egy kísértetet, vagy felhasználjam-e a jinjangomat és fordítsak-e vissza egy falulapkát aktívvá. Mind-mind döntések, amiket a játékosoknak együtt kell meghozniuk.

hakansukur

Vélemények a játékról

pegazus (2010-08-24)
8416104
Ryek (2010-01-27)
1058104
Kiváló kis játék, max 1 óra az egész.
Az h a szerencse nem számít elég téves.
Szerencse kérdése, ki(k) a fő ellenfel(ek), mikor milyen szellem bukkan fel, és a fő dolog a szelleműzés, dobókockával kell ergo szerencse az egész. Nagyon szép és jó hangulatú játék. Szintén csak 14 éves kor felett ajánlom.
kimre (2009-10-17)
738891
Ez az első játék ahol talán úgy jobb játszani, ha egyedül van az ember, mert eddig mindig így volt a legjobb lehetőség nyerni benne :)

Nálunk a 9 éves gyerek akar a legtöbbször játszani vele
a képeket nem sokszor nézi, inkább csak győzni szeretne

én úgy gondolom, a lényeg, hogy mindenki mást csináljon, ne akarja mindenki ugyanazt, hisz nagyon fontos a kooperáció

szerencse annyira van jelen, hogy milyen sorban jönnek a kártyák (van e idő a játék elején jelzőket szerezni, vagy rögtön szelleműzésekkel foglalatoskodni), illetve a falulapok elhelyezkedése
hakansukur (2009-10-12)
931694
Én biztos nem engedném 14 éves kor alatt. A lapokon látható démonok nagyon szépen megrajzoltak, de elég sokkoló némelyik, így nem biztos hogy egy 12 évesnek jó ha ilyenekkel játszik mondjuk lefekvés elôtt.

Ha nem ilyen témájú lenne a játék még magasabb pontot adtam volna neki.