JÁTÉKLAP - BÉTA verzió

Online társasjáték

Üzenő / Chat



Az üzenő használatához regisztrálnod kell magad!
Regisztrálj most!

Druidenwalzer


(A játéklaposok szavazatai alapján)
6.0
(1)

Információk

Szerzô Rieneck, Michael
Játékidô 45 perc
Játékosok száma 2-2 fô
Alsó korhatár 12
Mechanika területmozgatós (még ha furcsán hangzik is)
elemekből álló játéktér (legnépszerűbbek a hatszögek)
kártyahuzigálás ()
Kategória fantázia (fantáziaországban járunk, itt minden megtörténhet)
kártyajáték (főszereplő a kártya! lehet, hogy egyáltalán nincs is tábla)
Kiadó Kosmos
Egyéb nevek

Képek

Játékszabályok

Játékszabály neve Feltöltés dátuma Feltöltötte Link
Druidenwalzer játékszabály 2006-09-25 BiduLetöltés

Leírás

Egy szóban összefoglalva a játékot azt mondhatjuk, hogy különös. A körforgásos mechanizmus egy ókori afrikai játékból a Mancala-ból lett kölcsönözve, de Michale Rieneck eredményesen csavart rajta egyet, aminek az eredménye egy páratlan alkotás. A játék alapvetően két druida irányzat: a Napkultusz és a Holdkultusz követőinek küzdelme a szent fák feletti uralom megszerzéséért. Kezdetben mindkét oldalnak van négy fája és három druidája. A druidák a küzdelemhez a faszellemek erejét használják, akik a szent fákban élnek. A mancala-elem a faszellemnek a fák közötti körforgásos mozgásában jelenik meg. Minden körben letehetsz egy faszellem kártyát, ezzel eldöntve, hogy melyik típusú lendüljön mozgásba.
1.Fa, ami alá letetted a kártyádat: minden fa rendelkezik egy értékkel 1-4-ig és ez határozza meg a faszellemek mozgásának távolságát. (Tehát, ha egy 3-as van a fán, ami alá a faszellem lekerült, akkor 3-at mozdul jobbra vagy balra a faszellem.)
2.Szám, ami a kártyáidon szerepel:mindegyik kártya amelyiknek ugyanaz a száma, mozog (még azok a faszellemek is, amelyek a másik játékoshoz tartoznak.).
3.A kártyán jelölt irány: mindegyik faszellem kártyán van egy irányjelző: óramutató járásával megegyező vagy ellentétes. Ez határozza meg a forgás irányát. Ez a rendszer nem pontosan olyan, mint a Mancala, de ez a körforgásos típus sehol máshol nem található. A tervező nagyon ötletes munkát végzett. A druidakeringő után a faszellemek küzdenek egymással, az ellenséges druidák irányítása alatt. Minden druida pár megoldja a saját konfliktusát az általuk irányított faszellemek által. Ha egy fát már hatszor legyőztek, akkor az ellenfél teljes befolyása alá kerül. A játék akkor ér véget, ha valamelyik játékos már két fát elveszített. Az egyedülálló mozgásmechanizmus rengeteg különböző taktikai lehetőséget nyújt. Szándékos harcot kezdeményezhetsz az erős faszellemek ellen, hiszen a csatában győztes szellem kikerül a játékból a gyűjtő újrakeveréséig. A gyengébb faszellemeket át lehet vinni az ellenséges druida fáira, ha a druidakeringőt választjuk cselekedetnek. Megóvhatod a gyengébb fát azzal, hogy kártyát helyezel el rajta, így kerülve el a küzdelmet egy adott körben. Mindezeken túl arra is nagyon oda kell figyelni, mit csinál a másik játékos. Hiszen a mozgásrendszer miatt minden azonos faszellem egyszerre mozog. Elsőre talán kissé zűrzavarosnak tűnhet a játék, de ha rájössz ennek körforgásos szisztémának a nyitjára, akkor valóban nagyszerűnek fogod találni. Valószínűleg ez a legbonyolultabb a Kosmos 2 játékos-szériájából a Babel-lel együtt.

Bidu

Vélemények a játékról

Bidu
6
Nem egyszerű játék. A rendszere nem rossz, de valami hiányzik belőle. Számomra a szabály kissé összetett. Ezért mindenképpen nagyobb koncentrációt jelent az értelmezése. Egy nagy előnye van a játéknak. Ketten lehet játszani. :)