|
Információk
|
Képek
|
Játékszabályok
|
Leírás
Egy szóban összefoglalva a játékot azt mondhatjuk, hogy különös. A körforgásos mechanizmus egy ókori afrikai játékból a Mancala-ból lett kölcsönözve, de Michale Rieneck eredményesen csavart rajta egyet, aminek az eredménye egy páratlan alkotás. A játék alapvetően két druida irányzat: a Napkultusz és a Holdkultusz követőinek küzdelme a szent fák feletti uralom megszerzéséért. Kezdetben mindkét oldalnak van négy fája és három druidája. A druidák a küzdelemhez a faszellemek erejét használják, akik a szent fákban élnek. A mancala-elem a faszellemnek a fák közötti körforgásos mozgásában jelenik meg. Minden körben letehetsz egy faszellem kártyát, ezzel eldöntve, hogy melyik típusú lendüljön mozgásba.
1.Fa, ami alá letetted a kártyádat: minden fa rendelkezik egy értékkel 1-4-ig és ez határozza meg a faszellemek mozgásának távolságát. (Tehát, ha egy 3-as van a fán, ami alá a faszellem lekerült, akkor 3-at mozdul jobbra vagy balra a faszellem.)
2.Szám, ami a kártyáidon szerepel:mindegyik kártya amelyiknek ugyanaz a száma, mozog (még azok a faszellemek is, amelyek a másik játékoshoz tartoznak.).
3.A kártyán jelölt irány: mindegyik faszellem kártyán van egy irányjelző: óramutató járásával megegyező vagy ellentétes. Ez határozza meg a forgás irányát. Ez a rendszer nem pontosan olyan, mint a Mancala, de ez a körforgásos típus sehol máshol nem található. A tervező nagyon ötletes munkát végzett. A druidakeringő után a faszellemek küzdenek egymással, az ellenséges druidák irányítása alatt. Minden druida pár megoldja a saját konfliktusát az általuk irányított faszellemek által. Ha egy fát már hatszor legyőztek, akkor az ellenfél teljes befolyása alá kerül. A játék akkor ér véget, ha valamelyik játékos már két fát elveszített. Az egyedülálló mozgásmechanizmus rengeteg különböző taktikai lehetőséget nyújt. Szándékos harcot kezdeményezhetsz az erős faszellemek ellen, hiszen a csatában győztes szellem kikerül a játékból a gyűjtő újrakeveréséig. A gyengébb faszellemeket át lehet vinni az ellenséges druida fáira, ha a druidakeringőt választjuk cselekedetnek. Megóvhatod a gyengébb fát azzal, hogy kártyát helyezel el rajta, így kerülve el a küzdelmet egy adott körben. Mindezeken túl arra is nagyon oda kell figyelni, mit csinál a másik játékos. Hiszen a mozgásrendszer miatt minden azonos faszellem egyszerre mozog. Elsőre talán kissé zűrzavarosnak tűnhet a játék, de ha rájössz ennek körforgásos szisztémának a nyitjára, akkor valóban nagyszerűnek fogod találni. Valószínűleg ez a legbonyolultabb a Kosmos 2 játékos-szériájából a Babel-lel együtt.
Bidu
|
|
|
Vélemények a játékról
|