|
Információk
|
Képek
|
Játékszabályok
|
Leírás
A Kingdoms-ban a játékosok igyekeznek, hogy a legtöbb aranyat gyűjtsék. Kastélyokat emelnek a birodalom leggazdagabb régióiban, miközben igyekeznek, hogy elkerüljék a veszélyes helyeket. A sárkányokat, a mocsarakat és a trollok birodalmát. Újabb Knízia játék kerül a terítékre, a régebbiek közül.
Számomra újdonság volt, véletlenül akadtam rá nyaralás közben (Egy barátom hozott néhány játékot, próbáljuk ki milyenek jelszóval), ott bogozgatva a szabályait - ilyenkor derül ki, hogy gyöngyszemeket lehet találni a polc legalján is:). A "sötét" középkor tájékára vezet vissza minket ez a játék - amikor még kincs volt a búzamező, lovagok vonultak fel, és a hegyek tetején lévő tornyokban menekültek az emberek a sárkány elől.
Azonban ebben a játékban kevésbé a téma a lényeges pont - inkább a mechanizmus. Ha már tematizálták a játékot, nézzük hogyan is sikerült. Először is, maga a doboz szabvány FFG SIlverline-os doboz (egyentálca, egyenméretű doboz). Ez a sorozat az FFG kisebb játékait tartalmazza, de nem egy gyöngyszem található benne (pl Citadella... jajj arról is kellene írni).
Visszakanyarodva, a grafikának az alapját egy festmény adja, amely a dobozról és a keménykarton lapkákról (kb carcassonne méret) visszaköszön. A többi grafika egyszerű, letisztult, inkább célszerű mint szép. A pénz (pontszámláló) viszont nagyon el van találva - igaz, volt jónéhány menet, amikor kevésnek találtuk. Ha a levesszük a játékról (nem túl erősen) ráaggatott díszletet, akkor alapvetően egy egyszerű absztrakt játékot találunk alatta. A célunk minél több pont gyűjtése, 3 körön keresztül. Ehhez lapkákat húzunk, illetve kastélyokat tehetünk a 5*6-os pályára. A lapkák értéke 1-6-ig változhat, minden értékből két pozitív van, és egy negatív.
E mellett néhány speciális módosító lapka van. A játékosok lapka húzás (és rakás) helyett válaszhatják, hogy saját kastélyaik egyikét teszik egy rácspontba. Ezek értéke 4-től 1ig terjed. De mi a célja a pakolászásnak? Amikor betelt a pálya, akkor minden sort, oszlopot kiértékelünk. Az adott sor/oszlop értékét összeadva (amely mehet +30 -> -21ig mehet megkapjuk a sor értékét. A játékosok annyi pontot kapnak (fizetnek be negatív érték esetén!), amennyi az oszlop-sor értéke megszorozva a befolyásuk értékévél. Amennyiben egy játékosnak több kastélya is található a sorban (Mondjuk egy 2-es és egy 3-as), akkor a kettő összegével kell megszorozni a sor értékét (azaz 5-ször). így ki kell értékelni minden sort, oszlopot - és máris kész egy forduló.
A játékosok elveszítik a most felhasznált kastélyaikat - kivétel az egyesek, amelyeket visszakapják. 3 fordulón keresztül folyik a vetélkedés - és aki a legtöbb pontot szerezte, az lesz a Királyság új uralkodója!
A saját véleményem szerint a játék jól el van találva, a szerencsefaktor az átlagosnál magasabb, de lehet vele tervezni. Számos variáns próbálja csökkenteni ezt a szerencsefaktort.
Azoknak ajánlott akik nem rettennek el egy kis szerencsétől, de ezt szeretik kordában tartani. A 10 percben ismertethető szabályok és a gyors lejátszhatóság eredményeképpen be/levezetőjátéknak is tökéletes - illetve újoncok számára is ideális.
PaYa
|
|
|
Vélemények a játékról
|