JÁTÉKLAP - BÉTA verzió

Online társasjáték

Üzenő / Chat



Az üzenő használatához regisztrálnod kell magad!
Regisztrálj most!

Age of Steam


(A játéklaposok szavazatai alapján)
7.5
(2)
2.0
(1)
8.0
(1)
9.0
(1)
7.0
(1)
4.0
(1)

Információk

Szerzô Wallace, Martin
Játékidô 120 perc
Játékosok száma 3-6 fô
Alsó korhatár 13
Mechanika útvonal/hálózat építés ()
lapkalerakós (ha már van nálam…)
Kategória vonatos (gőzös, villany vagy bármi)
szállítmányozós (ezt és ezt vidd el ezzel innen oda)
Kiadó Warfrog
Egyéb nevek Steam

Képek

Játékszabályok

Játékszabály neve Feltöltés dátuma Feltöltötte Link
Age of Steam játékszabály 2006-08-07 BiduLetöltés
Steam 2009-10-22 DundaLetöltés

Leírás

A játékosok vasúti társaságok vezetőiként vetélkednek a legeredményesebb vállalat létrehozásáért. Az eredményességet több szempont határozza meg: élelmesség és hatékonyság az áruszállításban, felépített és birtokolt (város)összeköttetések száma, kötelezettségek nagysága, azaz lehetőleg minél kevesebb kibocsátott részvény.
Az Age of Steam nagyon szigorúan rászorítja a játékosokat a pénzügyi lépések átgondolt megtételére (korhatára sem véletlenül 13+, a megszokott 10-12+ helyett), a csődhelyzet a lehetőségek téves mérlegelése esetén minden fordulóban előállhat.
A játék során az észak-amerikai nagytavak vidékén igyekszünk a hatszögletű rácspontos térkép városai között saját vasúti kapcsolatokat létrehozni, ezzel lehetőséget teremtve az áruszállításra. A pályaépítés különböző rajzolatú sínszakasz-jelzők lehelyezésével történik. Az egy fordulóban leépíthető pályaszakasznak csak a hossza korlátozott, a pályaelem összetettségétől és a domborzati viszonyoktól függően költséges. A városokon az elszállítandó árukat megszemélyesítő kiskockák gyűlnek. Mind a városok, mind az áruk színesek, minden árut valamely, a színének megfelelő, városba kell elszállítani. A szállítással nyerhető bevétel az útközben érintett városok számával arányos. Minden érintett település újabb vasúti szerelvényt követel. Ha a szállítás során idegen tulajdonú vasúti szakaszt is igénybe kell venni, az idegen pályarészre jutó bevétel a szakasz tulajdonosát illeti. Érdekesség, hogy minden szállítással szerzett bevételt additíven kell nyilvántartani, tehát a bevétel kiegészülve korábbi fordulókban szerzett tételekkel ismét kifizetésre kerülhet minden további fordulókban.
A pályaépítés és az áruszállítás általánosan végrehajtott cselekvésein túl - szerepszerűen -speciális, csak egy-egy játékos által végrehajtható akciók választhatók. A szerepek választása, illetve a tevékenységek végrehajtása a játékosok egyedi licitálással meghatározott sorrendje szerint történik. (A belicitált összegeket csak a licitálás első két helyezettjének kell hiánytalanul befizetni, a harmadik, negyedik helyezettek csak félárat fizetnek, a hátrább végzetteket pedig egyáltalán nem terhelik költségek.)
A lépéssorendért minden fordulóban ismétlődő a versengés. Ha korlátozottabbak a szállítható erőforrások, vagy konkurálva épül pályaszakasz egy nyereségesnek ígérkező területen, esetleg ha valamely speciális akció végrehajtásának jogát szeretné egyidejűleg több játékos is magának kaparintani, komoly küzdelemre lehet számítani. A választható akciók/szerepek a következők:
A pályaszakasz építés elsőségi joga - a licitálás során meghatározott lépéssorrendtől függetlenül.
A áruszállítás elsőségi joga - a licitálás során meghatározott lépéssorrendtől függetlenül.
Mérnök szerep: az általánosan megengedett 3 helyett, 4 sínszakasz építési lehetősége.
Urbanizáció: A városiasodás befolyásolása, azaz választott, kisebb jelentőségű település új, árukínálattal/áruigénnyel rendelkező várossá minősítése. Szerelvénypark bővítése. A városok jövendő árukínálatának befolyásolása a termelési lehetőségek manipulálásán keresztül.
Licitálási manőver használati joga. A következő sorrend-licitnél egy alkalommal tét/illetve emelés elhangzása nélkül is licitben maradhat a játékos.
A játék során két módon lehet pénzeszközökhöz jutni. A részvények (adott mennyiségig szabadon történő) kibocsátása, illetve az áruszállítás bevételei javíthatják a vállalat pillanatnyi pénzügyi lehetőségeit.
Minden forduló végén sor kerül a működési kiadások összegzésére. Az áruszállításból származó bevételek után adó, a kibocsátott részvények után osztalék, a szerelvénypark után rezsiköltség terheli a kasszát.
A játék nehézségét a körültekintő pénzügyi tervezés jelenti. Könnyen csődbe juthat a vállalat, ha a bátor licitálás, a csábító befektetési lehetőségek,- és a működési költségek anyagi hátterét nem sikerül szállítási bevételekből megteremteni. Bármikor felismerheti a - pár fordulóval korábban még nagy előnnyel vezető - játékos is hogy túlköltekezett, és kényszer részvénykiadásokra kényszerülve elkerülhetetlenül adóság-zsákutcába jutott.
A játék szerencse faktora alacsonynak mondható, bár az árutermelés fázisnál a dobókocka is kap szerepet. Összességében feltétlenül kipróbálandó, odafigyelést igénylő játékról van szó, ami vasúthoz kapcsolódó témája miatt talán többek szemét felcsillantja.

Sunmadar

Vélemények a játékról

mirr-murr (2009-11-23)
1028974
Szeretem a vonatos játékokat,és ezek közül is ez a kedvenc.Nagyon tetszik a rengeteg kiegészítő,ami sokszor újrajátszhatóvá teszi a játékot.
Plenni (2009-09-15)
5
Kevés olyan játék van, amivel több parti után sem éreztem azt az elragadtatást, amit a közvélemény diktál. Az Age of Steam sokak kedvence, nekem mégis túlbonyolított és unalmas.
...lehet megkövezni.