JÁTÉKLAP - BÉTA verzió

Online társasjáték

Üzenő / Chat



Az üzenő használatához regisztrálnod kell magad!
Regisztrálj most!

Carolus Magnus


(A játéklaposok szavazatai alapján)
7.0
(2)
4.5
(2)
6.5
(2)
6.5
(2)
7.0
(2)
3.0
(2)

Információk

Szerzô Colovini, Leo
Játékidô 60 perc
Játékosok száma 2-4 fô
Alsó korhatár 12
Mechanika területvédős, bekerítős (kerítés nélkül)
kockadobós (gurigálós)
elemekből álló játéktér (legnépszerűbbek a hatszögek)
Kategória politikai (hazudj, csalj, lopj, manipulálj, mondj beszédeket)
középkori (középkorban játszódik)
Kiadó Rio Grande Games,Winning Moves
Egyéb nevek

Képek

Játékszabályok

Játékszabály neve Feltöltés dátuma Feltöltötte Link
Carolus Magnus játékszabály 2006-09-24 BiduLetöltés

Leírás

Nagy Károly fiai vetélkednek várépítésben és próbálják elnyerni az öreg uralkodó bizalmát (és örökségét). Lovagok segítségével kivívható különböző tartományok és régiók fölötti uralom. De vigyázat a lovagok meggyőződése bármikor megváltozhat és a lovagok és a tartományok feletti uralmat hirtelen el lehet veszíteni.
A téma nem igazán új sokban emlékeztet a Krieg und Friendenre -, de ez nem olyan nagy baj, mivel a Carolus Magnus igazából egy elvont stratégiai játék, így eredetisége a mechanizmusában rejlik.
Kiváló minősége nyilvánvaló már akkor is, ha elolvassuk a szabályokat és vetünk egy pillantást az alkatrészeire: valami igazán új és egészen egyedi módon működő játék. Mindamellett a meghökkentő mechanizmus okozta néhány percnyi bizonytalanság, habozás után a résztvevő hozzászokik ahhoz a nagyon sajátos logikához, mely Nagy Károly fiainak életét irányítja.
A játék magja egy új és egyszerű ötlet: a játékosok nem csupán a területek fölötti uralomért versenyeznek a zsetonok többségének birtoklásával (mint például az El Grande-ban), hanem azért is, hogy az öt különböző színű zseton egyike fölötti befolyást megszerezzék. Kétszintes rendszer: a játékosok próbálnak zsetonokat uralni, amelyekkel területek fölötti uralmat szerezhetnek. Ezért a játék nagyon dinamikus, némi hirtelen változó szerencsével. A sok taktikai lehetőség valódi dilemmát okozhat, amin a gyakori számvetés sem segít.
Vajon ki mire fogja használni a játékba hozható három bábuját? Egy már meglévő befolyás alatt álló színt erősít, vagy megpróbál egy újabb szín fölött is befolyást szerezni, és ha minden jól megy, egy új kastélyt is felépíteni? A Carolus Magnusban, mint ahogy a jó játékok esetében gyakran fordul elő, minden taktikai döntés fontos, nemcsak a döntéshozónak, de az összes többi játékosnak is. A jó játékokra (így a C.M.-ra is) jellemző továbbá az is, hogy olyankor mindig négy akcióra lenne szükséged, amikor csak hármat lehet végrehajtani. Ez a kétszintű stratégia eredményezhetett volna egy igazi "agytupírozó" játékot. Szerencsére ott vannak a kockák, hogy könnyítsenek a játékon! Néhány, az adott körben használható bábu színét kocka dönti el. Ez csökkenti a lehetséges mozgások számát, ami megkönnyíti és gyorsítja a döntéseket, de még így is komoly taktikai gondolkodást igényel. Természetesen ezzel a szerencse is kap némi szerepet és néha még a győzelem is múlhat végül kockadobáson. Ez érthető módon gátolhatja a fanatikus stratégákat, de mivel még ezzel együtt is rengeteg nehéz döntést kell meghozni a játék során, nem zavaró.

Sir Muki

Vélemények a játékról

mate11 (2009-10-06)
745673
Érdekes játék. Előnye, hogy 2-esben, 3-asban és 4-esben is más-más stratégiázásra ad lehetőséget. A megszokottól eltérő, hogy 4-en két-két párt alkotva kell az ellenfél fölé kerekedni, de fontos megjegyezni, hogy a pár mindkét tagjának ugyanolyan lehetőségei vannak: segítsék egymást, ill. akadályozzák a másik párost. Ennek ellenére, szerintem a 3 fős a legizgaslmasabb, hiszen ott mindenki mindenki ellen... :)
menyus (2009-07-15)
758773