|
Információk
Szerzô |
Kramer, Wolfgang |
Játékidô |
90 perc |
Játékosok száma |
2-5 fô |
Alsó korhatár |
12 |
Mechanika |
területvédős, bekerítős (kerítés nélkül) aukció, licitálás (senki többet? harmadszor!) egyidejű játékos akciók (ez az igazi móka!) |
Kategória |
politikai (hazudj, csalj, lopj, manipulálj, mondj beszédeket) |
Kiadó |
Rio Grande Games,Hans im Glück,Descartes Editeur,999 Games |
Egyéb nevek |
|
|
|
Képek
|
Játékszabályok
|
Leírás
A 16. század Spanyolországában vagyunk. Öt néptörzs harcol egymás ellen a hatalomért és a 9 Spanyol régió feletti uralomért. A játékos dolga, hogy a nemeseivel (Caballérók) és a főnemességgel (Grandok) minél több régióban növelje a befolyását. A király a különböző tartományokban őrködik a jog fölött és további pozíciókat adományoz. Akinek sikerül, a megfelelő időben egy adott régióban a legnagyobb hatalmat egyesíteni, és ezáltal a diadal ösvényen a legmesszebbre jutnia a játék végéig, az a maga javára döntheti el a játszmát. Spanyolország, 1500, közvetlenül az Újvilág felfedezése után. A cselekvések mindegyike (legalábbis az alap változatban) Spanyolországban történik, ahol tekintélyes családok harcolnak, hogy politikai fölényt szerezzenek.
Minden játékos egy ún. Grande-t testesít meg, aki egy meghatározott provinciában élő család feje, ahol néhány lovag szolgálja őt. A Grande, mindemellett csak jelképes szereppel bír (csak arra használható, hogy győzelmi pontokat szerezzen), mivel a provinciákat valójában mindig a caballerok (lovagok)irányítják.
Egy teljes játék 9 körből áll, és a végén az a játékos nyer, akinek a legtöbb győzelmi pontja van. Ezeket a pontokat minden három körben egyszer lehet megszerezni, tehát nagyon fontos, hogy a játékosok az adott körben úgy tervezzék a lépéseiket, hogy addigra szerezzék meg a politikai fölényt, amikor a győzelmi pontokat számolják. Minden játékosnak van egy pakli kártyája 1-től 13-ig számozva, ami a sorrendet hivatott eldönteni minden körben. Az, aki a magasabb értékű kártyáját költi, hamarabb következik, mint az, aki alacsonyabb számúval játszik; viszont az a játékos, aki nagyobb értékű lapot használ, kevesebb caballerot kap, mint azok, akik kisebb értékűt használnak. Ez az egyensúly nagyon fontos, mivel a caballeroknak kell kijátszaniuk az akciókártyákat. Továbbá a játékosok csak egyszer használhatják mindegyik kártyájukat a játék során: elképzelhető, hogy ha túl korán elhasználod a legjobb lapodat, komoly problémáid adódhatnak játék későbbi szakaszában.
A játékosok öt különböző akciókártya közül választhatnak minden körben, ami lehetővé teszi új caballerok bevonását a játékba vagy más speciális tevékenységeket. Nyilvánvaló, hogy minél nagyobb egy akciókártya stratégiai értéke, annál kevesebb caballerot lehet játékba hozni (1-5). Néha egy akciókártya, amelyik egyébként haszontalannak látszik, elengedhetetlenné válik egy meghatározott stratégiához. Ám ha egy játékosnak lehetősége van új caballerok elhelyezésére, azt nem teheti akárhová: csak a királlyal szomszédos területre lehet elhelyezni (ugyanarra sem lehet), ami általában bonyolult helyzeteket eredményezhet. Végül van még a Castillo, (ez egyfajta helyőrség), ami képes kiegyenlíteni a játékosok hatalmi harcát. Valójában a Castillo mindig az első a győzelmi pontok gyűjtésénél, de ezután a játékosok az összes caballerot azonnal más területekre irányítják, gyakran okozva ezzel hihetetlen fordulatokat. Ebben a játékban a játékosoknak mindig egyensúlyban kell tartaniuk az caballerok iránti igényeiket és azt, hogy elsőként játszhassanak a stratégiájuknak leginkább megfelelő akciókártyát megszerezve. Az El Grande-ban minden lehetséges akciót a játékosok maguk irányítanak, idéznek elő, a szerencse szerepe a minimumra korlátozódik. Sőt, az El Grande szabályrendszere szinte minden esetben lehetővé teszi, hogy az előnytelen helyzetben lévő játékosok csökkentsék hátrányukat, ezzel mindenkit játékban tart a legutolsó körig.
Bidu
|
|
|
Vélemények a játékról
|