|
Információk
|
Képek
|
Játékszabályok
|
Leírás
A 17. században befolyásos kereskedők viaskodnak a 'legsikeresebb' címért Amszterdam városában. Minden játékos a saját elképzelései alapján épít új csatornákat vagy raktárakat a kikötő területén és megpróbálja megszerezni a tea-, bor- és fűszerkereskedelem irányítását.
Az újonnan épülő kikötő több területre oszlik és a játékosok megpróbálják olyan területre helyezni a raktáraikat és darukat, amik lehetővé teszik számukra, hogy abban a körzetben ők legyenek a legsikeresebb kereskedők. Mindegyik területre, amely fölött egy játékos megszerezte az irányítást, elhelyezhet egy "raktárost".
A játéknak akkor van vége, ha az összes kikötőépítő-lapocska felhasználásra került. Ekkor a játékosok győzelmi pontokat kapnak a táblán raktárosokért. Akinek a legtöbb pontja lesz, az győz.
Hogy a játék még több érdekességet kínáljon, tartalmaz egy kifejezetten profiknak szóló szabályváltozatot is. Ekkor az amszterdami kikötőfelügyelet hajója a csatornákon cirkál, hogy bizonyos építési műveleteket megakadályozzon. Ha a kikötőben olyan lapocska van, amelyen szerepel a hajó szimbólum, le kell venni a tábláról, amint a hajót mellé helyezik. Az egyetlen módja, hogy elkerüljük az eltávolítást, ha a csatornától messzebb helyezzük el, így a kikötőfelügyelet nem tudja megközelíteni.
Hogy még kerekebb legyen, a szabály különböző küldetéseket is tartalmaz, ezzel egy csomó különféle játékot és nyerési lehetőséget kínálva. Némelyek lehetővé teszik akár a négyjátékos verziót is annak ellenére, hogy a Kontor normál szabálya csak 2 játékosra értelmezett.
A szabályok egyébként nagyon kiegyensúlyozott játékot biztosítanak. Nagyon vonzó, különösen a profi szabályokkal játszva, mivel a játékosoknak nagyon óvatosnak kell lenniük a kikötő építésével. A kikötőfelügyelet segítségével a vezető játékos is kerülhet olyan gyengébb helyezésre, amire egyébként nem is számítanak.
Sir Muki
|
|
|
Vélemények a játékról
|