JÁTÉKLAP - BÉTA verzió

Online társasjáték

Üzenő / Chat



Az üzenő használatához regisztrálnod kell magad!
Regisztrálj most!

Legendák kapitánya


(Még senki nem értékelte)

Információk

Szerzô
Játékidô 60 perc
Játékosok száma 2-4 fô
Alsó korhatár 12
Mechanika kockadobós (gurigálós)
változó játékos tulajdonságok (a változás ott van a levegőben!)
Kategória utazós (a világot látni kell!)
tengeri (csobbanj a vízbe!)
kalózos (mindenki a fedélzetre!)
kalandozós (hangulatos háttértörténet, szereplők és játékmenet)
Kiadó Delta Vision,Gémeskút
Egyéb nevek

Képek

Játékszabályok

Játékszabály neve Feltöltés dátuma Feltöltötte Link
Funkenschlag - Power Grid 2006-09-27 BiduLetöltés

Leírás

A játék során egy-egy kapitányt megszemélyesítve minden játékos arra törekszik, hogy ő legyen a leghíresebb a szigetvilágban, belőle váljék a legendák kapitánya. A hírnév gyarapítása hősi tettekkel, küldetések teljesítésével lehetséges. Kalandjaik során a kapitányok jelleme megedződik, a sikeresen elvégzett küldetések jutalmaként pedig, olyan tárgyak birtokába juthatnak, melyek személyes ismertetőjegyeikké válva messze vizeken növelik hírnevüket.

Az egyes kapitánykártyákon négy-négy, az adott személyiséget híressé tévő tárgy neve olvasható. A játék győztese az, aki elsőként gyűjti össze kapitánya számára e tárgyakat.


A játék kezdetén a tárgyak egyike sincs a birtokodban, tehát azok képességeit sem használhatod mindaddig, amíg a küldetések részfeladatainak megoldásával el nem nyered őket.
A tárgyak a következő módokon gyűjthetőek össze:
1.Ha a játékot egy megoldott küldetésig játsszátok, minden teljesített részfeladat után választhatsz egy tárgyat.
2.Ha a játékot két megoldott küldetésig játsszátok, minden második teljesített részfeladat után választhatsz egy tárgyat.
3.Ha a játékot három megoldott küldetésig játsszátok, minden harmadik teljesített részfeladat után választhatsz egy tárgyat.



A játék két táblán zajlik: a térképtáblán és a kalandtáblán. Az előbbin, melyen a hajók mozgását követheted figyelemmel, a szigetvilág térképét ábrázolták, rajta a szigetek nevével, jellemzőivel, a hajózási útvonalakkal és a jelmagyarázattal. A kalandtáblán ezzel szemben akkor lépsz előre, amikor próbákat dobsz, vagy a térképtáblán szereplő mozgásértéket léped le. A kalandtáblán kiemelt módon jelölt mezőket is találsz, amelyekre lépve különleges dolgok történhetnek kapitányoddal.

A jelölt szigetek két külön csoportba sorolhatóak. Az egyik csoport tagjai – hat nagy théai birodalom felségterületei – saját névvel rendelkeznek: Marcina, Isola dei Spadi, Ile de Soleil, Queen’s Port, Kalmár-öböl, Kalóz-zátony. A másik csoportba azok a kisebb szárazulatok tartoznak, melyek egyik birodalomnak sem részei, de telepes kolóniákat, bennszülött törzseket, erődöket vagy akár kincseket rejtenek. (A jelöletlen szigetek tulajdonképpen egy harmadik csoportot alkotnak, ám mivel semmi különleges nem található rajtuk, a játékban nekik nem jut szerep.) A térképtábla egyik sarkában, a birodalmi szigetek nevei mellett szimbólumok jelölik azokat a helyszíneket, amelyeket az adott szárazulaton felkereshetsz küldetéseid során.

A térképtábla másik sarkában az egyéb szigettípusokat – kincses sziget, kolónia, erőd, bennszülöttek szigete – jelző szimbólumokat láthatod. Amennyiben egy küldetés szövegében nincs meghatározva konkrét hely, csak annak típusa, szabadon eldöntheted, melyiket veszed célba a több hasonló közül.
A szigeteket hajóutak kötik össze, közöttük csak ezeken közlekedhetsz. Amikor hajózol, annyi mezőt kell lépned a kalandtáblán, amennyi a választott útvonalon szerepel.

A táblát huszonöt mezőre osztották fel, ezeken haladva juthatsz el hajóddal az úti célodig, illetve rajtuk lépkedve teljesítheted a küldetésekben szereplő próbáidat. Ha szerencsésen, vagy éppen szerencsétlenül dobsz a kockával, a következő különleges jelzésű mezőkre léphetsz:




•szerencse – húzhatsz egy szerencsekártyát
•portyázás – valamelyik ellenfeled kezéből, vagy a közös kaland-pakliból húzhatsz egy lapot
•harc – mivel megtámadnak, miközben ügyeidet intézed, szárazföldön tartózkodva párbajt, tengeren pedig tengeri csatát kell nyerned, mielőtt továbblépnél
•próba vége – ha ezen a mezőn áthaladtál, sikeresen teljesítetted a próbát





Három darab figurát kell használnod a játék során: egyikkel a hajód helyzetét jelölöd a térképtáblán, egy másikkal a próbáid sikerét méred a kalandtáblán, a harmadik pedig arra szolgál, hogy szintén a kalandtáblán kijelöld vele, hány egységnyi utat szükséges megtenned kitűzött célodig.

A játékhoz két tízoldalú kockát mellékeltek. Amikor a hajóddal mozogsz, kapitányként próbákat oldasz meg, párbajt vagy tengeri csatát vívsz, ezek egyikével dobhatsz. Minden olyan esetben, amikor egy játékos a kockával tízest dobott, újra dobhat, és a tízes dobások eredménye összeadódik – e szabályt nevezzük robbanókocka-szabálynak.
Az előkészületek során tíz kapitány közül választhatod ki azt, akit te személyesítesz meg a játékban. Ezt a kártyát végig az asztalon kell tartanod magad előtt, hogy minden társad tudja, kivel vetélkedik.




•A kapitány nevét.
•A nemzetiségét jelölő pajzsot.
•A kártya bal oldalán felül annak a két képzettségnek a szimbólumát, amelyekben az adott kapitány jobb a többieknél. Ez minden vonatkozó képzettségpróba esetén (+1) bónuszt jelent, azaz próbadobás alkalmával a (dobás eredménye +1) mezőt lépsz a kalandtáblán.
•A kártya jobb oldalán azt a négy tárgyat, amelyeket megszerezhetsz a küldetések sikeres teljesítésével. Az első két tárgy minden esetben (+1)-et ad a feltüntetett képzettségekhez. A bónuszok összeadódnak, azaz ha a kapitány egy képzettségéhez két tárgya után kétszer is jár a (+1), akkor megfelelő próbáit (+2)-vel dobja. A maradék két tárgy általában valamilyen különleges képességgel ruházza fel birtokosát.





Az apró kartonjelzők azért kerültek a dobozba, hogy könnyebben meg tudd jegyezni, melyik tárgyat választottad már ki a kapitányod kártyáján szereplő listából.
A dobozban húsz darab szerencsekártyát találsz, melyekből a játék elején minden résztvevő kettőt húzhat. Később azonban lehetőség nyílik új szerencsekártyák beszerzésére is: vagy a kalandtáblán mozogva, esetleg az elnyert tárgyak révén. A játék során minden játékos legfeljebb három szerencsekártyával rendelkezhet egy időben. E lapok arra valók, hogy alkalomadtán megsegíthesd magad szorult helyzetedben, illetve akadályozhasd ellenfeleidet a győzelem felé vezető úton.

A Legendák kapitánya doboza nyolcvan darab kalandkártyát tartalmaz: minden küldetéshez négy-négy számozott lap tartozik. Valójában ezeket a lapokat tartják kézben (illetve tartalékban), azaz ezekkel játszanak a játékosok. A kártyacsomagot, amelyből kihúzhatod őket, kalandpaklinak nevezzük. Azok a kalandkártyák, amelyek az éppen aktuálisan játékban lévő küldetésekhez tartoznak – vagyis valamelyik játékos éppen küzd a megoldásukkal – az epizódkártyák. A kalandkártyákat arra használhatod, hogy segítsd magad a mozgásban, a próbadobások során és a harcban.




•Balra és jobbra fent az adott részfeladat számát.
•Köztük egy szimbólumot, amely segít azonosítani az egy küldetéshez tartozó kártyákat.
•Alattuk középen a küldetés címét, amelyhez az adott részfeladat tartozik.
•Lentebb a részfeladat szövegét. Ha ebben a szövegben aláhúzott szót látsz, az meghatározza célállomásod típusát. A szövegrész végén szimbólum jelzi, milyen próbát kell elvégezned, hogy sikeresen teljesítsd az adott részfeladatot.
•Legalul dőlt betűkkel szerepel a büntetőfeladat, amelyet csak akkor kell elvégezned, ha valaki jogot nyert arra, hogy azzal nehezítse a küldetésedet.





A Legendák kapitányához húsz darab küldetéskártyát mellékeltek, melyek mindegyikéhez tartozik négy-négy kalandkártya is. A küldetéskártyákat külön kell kezelni a többiektől; érdemes figyelni arra, hogy a játék során ne keveredjenek se a kalandpakliba, se a dobott kártyák közé. Az első küldetésedet a játék elején véletlenszerűen húzod, a másodikat és az esetleges harmadikat már a kapitányod képességei alapján is választhatod. Ugyancsak az új küldetésed kiválasztását segíti az, hogy a játék során a küldetéskártyákat és a nálad lévő kalandkártyákat bármikor megnézheted, elolvashatod. A küldetéskártyák arra szolgálnak, hogy akkor is tudd, mit kell tenned a küldetésed következő részeiben, ha az azokat tartalmazó epizódkártyákat ellenfeleid elhúzták a kezedből.

Bidu