JÁTÉKLAP - BÉTA verzió

Online társasjáték

Üzenő / Chat



Az üzenő használatához regisztrálnod kell magad!
Regisztrálj most!

Mykerinos


(A játéklaposok szavazatai alapján)
8.5
(2)
6.0
(1)
6.0
(1)
8.0
(1)
8.0
(1)
4.0
(1)

Információk

Szerzô Oury, Nicolas
Játékidô 50 perc
Játékosok száma 2-4 fô
Alsó korhatár 8
Mechanika akciópont gyűjtős (menőbbek csak AP-nek hívják)
területvédős, bekerítős (kerítés nélkül)
elemekből álló játéktér (legnépszerűbbek a hatszögek)
Kategória kalandozós (hangulatos háttértörténet, szereplők és játékmenet)
Kiadó Rio Grande Games,Ystari Games
Egyéb nevek

Képek

Játékszabályok

Játékszabály neve Feltöltés dátuma Feltöltötte Link
Mykerinos játékszabály 2006-10-16 BiduLetöltés

Leírás

Caylus kiadójának idei újdonsága. A játék maga 2-4 személyes. A játék során 4 idény van, a 4. idény végén van vége a játéknak. Minden idényben 3 fázis, ahol területeket -ásatásainkhoz- próbálunk szerezni, valamint a Múzeumba minél értékesebb kiállítási terembe való bekerülésért megy a harc. A kettő kombinációjából születik majd a végeredmény.

A közepes nehézségű játékok közül a legújabb felfedezettem. Az Ystari egyik új alkotása - azt hiszem erre a kiadóra érdemes lesz odafigyelni (korábbi műveik: Ys, Caylus). Ami megfogott benne, hogy kb 20 perc alatt ismertethető szabály, és több út is vezethet a győzelemhez - függően a többi játékostól. Az átlagos dobozmérethez képest lényegesen kisebb dobozban helyezkednek el a játékalkatrészek. Kemény karton és fa - sehol semmi műanyag!

A Mykerinos az Egyiptomi ásatások világába vezeti el a játékosokat, alapvetően mechanizmusa a többségi-befolyásszerzés. A játékosok feltárásokat vezetnek, régészek segítségével. A régészek azonban korlátosan állnak rendelkezésre (sajátok, illetve központi pool).

3 körön keresztül 8-8-12 területet tárnak fel a játékosok (két sorban, soronként 4 terület, a harmadik fordulóban 3 sor). A területek speciálisak : tartalmaznak egy támogatót, illetve győzelmi pontokat érhetnek.
Mykerinos területek

A feltárásra kijelölt területekre a játékosok kiküldik a régészeiket: vagy új feltárást indítva (1 ember), vagy egy meglévőt folytatva (2 régész kiküldése lehetséges), azonban ekkor egy 'irányba' kell a régészeket lehelyezni (azaz egymás mellé). Azonban a területen lévő piramisra nem lehet régészt küldeni - a piramis feltárása sokkal nehezebb feladat!

Amennyiben minden játékos passzolt, akkor jön az új fázis: értékelés. A területek párban kerülnek kiértékelésre. Az a játékos, aki a legnagyobb többséget szerezte (tiebraker: aki előbb passzolt) az választhat: megkapja az egyik területlapkát ( a hozzá tartozó támogató képességét tudja használni később), vagy a Múzeumba küldhet egy régészt, hogy egy adott 'támogató' szárnyában tevékenykedjen.
Támogatók

A második a maradék területlapkát választhatja (illetve ha az első múzeumba küldött, akkor választhat), illetve még mehet a múzeumba. A harmadik már csak a területlapkát választhatja - ha marad (ritkán).

Ezután a második kör következik - újabb területek, újabb feltárás. Ehhez újra régészeket kapunk - azonban ha valaki tartalékos volt előző körben, akkor most több régésszel gazdálkodhat. Újabb lehetőség is megnyílik a játékosok előtt: a korábban megszerzett támogatóikat most 'felhasználhatják': mindegyik-e egy egy speciális tulajdonsággal bír. A képességek: Múzeumba küldhet egy régészt a játékos, a 'pool'-ból tehet fel a pályára embert, 2-vel indíthat új feltárást, 3-al bővíthet meglévő feltárást illetve piramist is feltárhat.

Múzeum
A játék harmadik köre után következik a végértékelés: Minden szerezhető pont a támogatókhoz kapcsolódik. Amennyiben az adott támogató múzeum-szárnyában található régészünk, akkor a régész által elfoglalt helynek (2-3-5 ) megfelelő pontot kapunk támogatókártyákként, különben minden támogató csak egy pontot ad. Ezen felül még pont jár a teljes támogatói szettért (mindegyikből sikerül szerezni), ekkor szettenként még 5 pont üti a markunkat.

A leírásból kicsit szabályismertető lett - a hangulatot nem biztos hogy átadja. A játék folyamán folyamatosan lehet izgulni, hogy a másik hová tesz. Kell számolgatni, hogy kinek-hova éri meg- ezért belassulhat a játék. Tapasztalatom alapján azonban a pálya gyorsan átlátható (gyakorlatilag 4 csoportot kell vizsgálni mindig), és így nem nyúlik el a játék jelentősen. A különböző támogatók eltolják a hangsúlyt - minden játékos találhat számára tetszetősebb irányt. A játékban alacsony a szerencsefaktor - a felcsapott támogatók jöhetnek ki szerencsétlenül, de ez megfelelően ellensúlyozható taktikázással. Sok múlik a többi játékos képességein. Szerintem belépőjátéknak nem jó, de ha már valaki játszott többségi játékot (Kardinal und König, China, El Grande, San Marco, Tikal), akkor semmiképpen nem lesz vele gondja.

PaYa

Vélemények a játékról

Plenni (2009-10-17)
766884
Valentin
10
Félve kezdtem neki ennek a játéknak, de egyből beleszerettem mikor kicsit kezdtem átlátni a játék mechanizmusát. Nagyon megfogott a játék pontozása. Nagyon jó a múzeumi felszorzós rendszer. Ötletesnek találom, hogy a támogatók segítségét (amivel végülis a pontokat szerezzük) nem csak az ásatások során, hanem a múzeumban is meg kell szerezni.