JÁTÉKLAP - BÉTA verzió

Online társasjáték

Üzenő / Chat



Az üzenő használatához regisztrálnod kell magad!
Regisztrálj most!

Meuterer


(A játéklaposok szavazatai alapján)
9.0
(3)
3.0
(1)
7.0
(1)
3.0
(1)
7.0
(1)
4.0
(1)

Információk

Szerzô
Játékidô 60 perc
Játékosok száma 3-4 fô
Alsó korhatár 11
Mechanika kooperációs (vagyis együttműködős)
kézből gazdálkodós (ami a kezedben van, azzal operálsz)
elemekből álló játéktér (legnépszerűbbek a hatszögek)
fajtagyűjtős (egyfélét vagy akár többet)
változó játékos tulajdonságok (a változás ott van a levegőben!)
kártyahuzigálás ()
árucikk spekulációs ()
Kategória tengeri (csobbanj a vízbe!)
kalózos (mindenki a fedélzetre!)
kalandozós (hangulatos háttértörténet, szereplők és játékmenet)
kártyajáték (főszereplő a kártya! lehet, hogy egyáltalán nincs is tábla)
Kiadó Adlung-Spiele
Egyéb nevek

Képek

Játékszabályok

Játékszabály neve Feltöltés dátuma Feltöltötte Link
Meuterer játékszabály 2006-08-06 BiduLetöltés

Leírás

A játékosok egy kereskedőhajó utasaiként szigetekre próbálnak ellátogatni, hogy ott áruikat eladva győzelmi pontokat gyűjtsenek.

A játék során többféle szerepet választhatnak a hajó társaságából annak érdekében, hogy változtatni tudjanak a hajó célállomásán és/vagy győzelmi pontokat szerezzenek kereskedéssel. 8-9 kör után (a játékosok számától függően) ér véget a játék és az nyer, akinek a legtöbb pontja van.

A játéktábla úgy áll össze, hogy szigetkártyákat helyezünk el egy körben, ahol a kereskedőhajó kártyája fog mozogni, hogy minden körben mutassa az épp aktuális pozíciót. Mindig két "aktív" sziget van, ahol a játékosok kereskedhetnek: a kiindulási és a célállomás. Valójában minden szigetkártyán megtalálható, hogy milyen típusú áruval lehet üzletelni és győzelmi pontra váltani.

Minden kör első részében a kapitány (az első körben véletlenszerűen határozzuk meg) dönti el, hogy hány győzelmi pontot hajlandó fizetni a fedélzetmesternek, ha lázadás esetén támogatja őt. Ezeket a pontokat abból kell levonni, amit a kapitány gyűjtött addig is, amíg el nem érik az új szigetet az új körben.
Ezután, kezdve a kapitánnyal, a játékosok elindíthatják a kereskedést azzal, hogy árukártyákat játszanak ki a kezükben lévő lapok közül (minden körben egyszer!). Minden játékos kijátszhat vagy egy árukártyát, vagy megállítva a kereskedést választ egy akciókártyát. Az árukártyák kijátszása közben a játékosok használhatnak ütközetkártyákat is, ami zendülés esetében hasznos, hogy támogassuk az egyik vagy másik pártot. Ha egy játékos akciókártyát húz, több árukártyát már nem játszhat ki abban a körben, és ha ő a kapitány is, be kell jelentenie a célállomását is. Az akciókártyákkal különféle képességekre tehetünk szert; például a zendülő megpróbál a következő körben kapitány lenni; a legénység támogatja a zendülő győzelmi pont gyűjtését sikeres lázadás esetén; a fedélzetmester segítségével a kapitány még több győzelmi pontot gyűjthet, ha megbuktatták a zendülést; a kereskedő mindig a legjobb feltételekkel üzletel döntetlen esetén; a raktáros pedig midig 3 kártyát húz (egyet kiválaszt). Ez a rész addig tart, míg minden játékos kap egy akciókártyát.

Minden kör harmadik szakaszában a játékosok felfedik akciókártyáikat, ha valaki a lázadót választotta, a zendülést meg kell oldani újabb ütközetkártyák kijátszásával, hogy meghatározzuk a végeredményt. Egy lázadás végén a győzelmi pontokat vagy a lázadó és a legénység kapja, vagy a kapitány és a fedélzetmester, attól függően, hogy sikeres volt-e vagy sem.
Ezután a kereskedésért járó győzelmi pontok kiosztása következik. Csak az a játékos kereskedik az aktív szigeten, akinek a legtöbb árukártyája van az ott elfogadott típusból, de győzelmi pontok csökkenhetnek is (egészen nulláig), ha több mint egy játékosnak is ugyanannyi kártyája van. Ebben az esetben a kereskedő mindig a maximálisan elérhető győzelmi pontot kapja.
Végül a hajó a célszigetre ér és a játékosok árukártyákat húznak, hogy kipótolják a kezükben lévő lapokat (a raktáros hárommal többet húz, mint a többiek és egyet választ közülük).

A játéknak van egy másik verziója is egy kalózhajó bevonásával, ami árukártyákat tud ellopni a játékosoktól.

A Meuterer különleges játék, gyors és stratégiát igénylő, mivel minden játékosnak választania kell a kereskedés és az előnyös akciókártyák húzása között. Sok az interakció a játékosok között, tehát elég nehéz unalmasan játszani. Ráadásul a Meuterer olcsó is és jó a kártyák minősége is.

A legnagyobb probléma vele a játékosok száma: nem kevesebb, mint három, nem több, mint négy. Ez azért túlságosan is behatárolt...

Sir Muki

Vélemények a játékról

csibu (2009-12-27)
1037374
KITŰNŐ KÁRTYAJÁTÉK! Talán a legjobb! Abszolút egyetértek Enigmával! Akinek nincs meg az sürgősen szerezze be, nem kerül 2000 forintba sem!
Nekünk leginkább a Citadellához hasonlított a szerepválasztások miatt, de talán még annál is jobb ez a változat!

(A hasonló, ezt megelőzően kiadott Verräter nevű játék viszont ehhez képest nagyon nem fogott meg minket, játszottunk vele 3-at, azóta porosodik.)
Kobász (2009-08-08)
7
Egy kártyajátékhoz képest nagyon jó. Kétféleképpen tudsz pontot szerezni, szóval azért figyelni kell. Közben titkosan szerepet is kell választani. Hátránya h csak 4-en lehet játszani.
Enigma
10
Még nincs meg? 1000 párszáz forintért egy remek játékot kapsz. Ahogy mondani szokták: egy táblás játék összetségét adja vissza. Kötelező....főleg ennyiért