JÁTÉKLAP - BÉTA verzió

Online társasjáték

Üzenő / Chat



Az üzenő használatához regisztrálnod kell magad!
Regisztrálj most!

Tongiaki


(Még senki nem értékelte)

Információk

Szerzô Rauscher, Thomas
Játékidô 45 perc
Játékosok száma 2-6 fô
Alsó korhatár 10
Mechanika elemekből álló játéktér (legnépszerűbbek a hatszögek)
Kategória tengeri (csobbanj a vízbe!)
felfedezős (nem az ágy alatti szellemeket)
hajózós (tengeribetegek kíméljenek!)
Kiadó Schmidt Spiele,Überplay
Egyéb nevek

Képek

Játékszabályok

Játékszabály neve Feltöltés dátuma Feltöltötte Link
Tongiaki játékszabály 2006-10-25 BiduLetöltés

Leírás

2003 januárjában egy német tudományos magazinban megjelent egy cikk a polinéz kultúra kezdeteiről, melyet "vélhetőleg figyelmesen" elolvasott Thomas Rauscher is. Meglehet, hogy az olvasók nagy száma csodálkozott rá a polinéz szigetlakók felfedezői ösztöneire, hajóépítő képességeire, s a tenger és a csillagok ismeretében szerzett jártasságára, csak az ő elméjében alakult ki az olvasottak hatására egy egyszerű absztrakt stratégiai társasjáték képe, melynek témája a polinéz szigetvilág felfedezése. A játék rövidesen testet öltött, s így 2004-ben új játéktervező nevét ismerhette meg a közönség.

A játék a polinéz bennszülöttek katamaránjainak nevét kapta, s így lett a keresztségben Tongiaki. Rauscher már gyerekkorában is tervezett pár játékot, az elsőnek a leírása egy iskolai magazinban jelent meg a 80-as évek végén, de a Tongiaki az első - s reméljük nem utolsó - piacra került szellemi terméke. A szerző - állítása szerint - leginkább a kooperatív és a kereskedő témájú játékokat kedveli, s a tudományos cikk olvasása után az az alapvető koncepció fogalmazódott meg benne, hogy az új játékban is az együttműködésnek kell az egyik fontos összetevőnek lennie, vagyis konkrétan: a szigetek közti áthajózás annál könnyebb legyen, minél több játékos hajója indul együtt útnak. A játékban minden egyéb e koncepcióból alakult ki.

Lássuk hát röviden, hogyan is zajlik ez a játék: Minden játékos kap 15 fa hajócskát, s a játék kezdetén ebből kell kettőt-kettőt elhelyezniük az asztal közepén elhelyezett kezdősziget, Tonga, partszakaszain. A játék folyamán az aktív játékos kiválaszthat egy már elhelyezett szigetet, amin növelheti hajóinak számát. Amennyiben e bővítés folyamán megtelik a sziget valamely partszakasza, az ott levő összes hajót - színtől függetlenül - az aktív játékosnak ki kell futtatnia a tengerre. Ha még nincs lap az asztalon a kihajózás irányában, akkor a játékos húz egy véletlen lapot, s odailleszti a megfelelő helyre, s így elindulhat a hajócsoport.

Előfordul, hogy egy hajócsoport a hullámsírban vész el, de lehet, hogy túlélik a kalandot, s új - felfedezetlen vagy már felfedezett - szigeten kötnek ki. Még az is bekövetkezhet, hogy az induló szigeten futnak partra, viszont bármely esetben egy a teendő: az aktív játékos szétosztja a hajókat a sziget partszakaszai között.

A tengeren történő átkelés nem egyszerű feladat, meglehetősen kockázatos vállalkozás egyedül nekivágni az óceánnak. Minél több játékos hajója alkotja a csoportot, annál kisebb a rizikó. Viszont itt a lehetőség arra, hogy egy játékos az ellenfelek hajóit eltávolítsa egy szigetről, esetleg el is süllyessze azokat. Ugyanis a játékot az nyeri, aki a játék végén a legtöbb pontot gyűjti össze azon szigetek után (2-5 pont), melyeken hajója fekszik a parti fövenyen. Minden játékosnak lehetősége van a játék folyamán két sziget teljes lefoglalására (Királysziget), mely így csak neki fog pontot hozni.

A játék könnyed, élvezetes családi játék, 3-4 fővel jól lehet taktikázni. Akár 6 fő is játszhatja, de ekkor eléggé kaotikussá válik, előre tervezni benne már nemigen lehet. Az interneten spéci szabályok is fellelhetők 2 illetve 6 játékos részére. És így a végére még egy mondat a szerzőről: Aquaduct nevű - római birodalomban játszódó - játékával első díjat nyert egy játéktervezői versenyen, de még nem talált kiadót a szerinte nagyon komplex, s kb 2 óra játékidejű terméknek.

HAlga