JÁTÉKLAP - BÉTA verzió

Online társasjáték

Üzenő / Chat



Az üzenő használatához regisztrálnod kell magad!
Regisztrálj most!

Tyúklétra


(A játéklaposok szavazatai alapján)
4.5
(2)
9.0
(1)
5.0
(1)
2.0
(1)
4.0
(1)
5.0
(1)

Információk

Szerzô Knizia, Reiner
Játékidô 20 perc
Játékosok száma 3-5 fô
Alsó korhatár 8
Mechanika egyidejű játékos akciók (ez az igazi móka!)
Kategória gyerekjáték (főleg kicsiknek... vagy nagyoknak)
kártyajáték (főszereplő a kártya! lehet, hogy egyáltalán nincs is tábla)
Kiadó Piatnik
Egyéb nevek Hennen Rennen,Rooster Booster

Képek

Játékszabályok

Játékszabály neve Feltöltés dátuma Feltöltötte Link
Ehhez a játékhoz még nincs játékszabály:(!

Leírás

A játék nyertese az, akinek több tyúkja áll a létra felsô fokain. A kártyák számától függ, hogy melyik fokra állnak a tyúkok. A játékosok lefordítva kitesznek egy lapot, majd egyszerre felfordítják azokat. A második legnagyobb értékű lap nyer. A nyertes, lapját a létra egyik fokára helyezi és ráteszi egyik tyúkját. Az alacsonyabb értékű tyúk mindig egy fokkal lejjebb, az utolsó fokról pedig a porba csúszik le. Minden fokon csak egy tyúk maradhat.

Közeledik az este, s megindul a finom falatokkal teli rétről a mozgás a baromfiudvar központi helye, a tyúklétra felé. A lakók nem tudják felejteni a hónapja történt éjszakai rókatámadást, s szegény - a létra alsó fokán alvó - Lúcsia eltűnését. Így aztán az időnként a létra aljához érkező tyúkok igyekeznek előnyös pihenőpozíciót elfoglalni rajta. Már odaérkezésükkor elkezdődik a csetepaté, a leggyengébbek nekiesnek a legerősebbnek. Így aztán az érkezők közül mindig csak a szemfüles második legerősebb foglalhat helyet a létrán, a többi elgyepálja egymást, s szégyenteljesen elkullognak. A győztes viszont nekirugaszkodik, s heves szárnycsapkodás közepette felrepül egy tetszőleges létrafokra.

Ahogy két dudás egy csárdában, úgy két tyúk egy létrafokon nem fér meg, így ha már ott pihen egy tyúk, akkor kettőjük közül a gyengébb - néhány csőrrel kobakra mért ütés után - egy fokkal lejjebb kényszerül. Persze a lökdösődés így alább is folytatódhat, s előfordulhat, hogy néha egy tyúk a létra alatt a porban köt ki ugyanilyen szerencsétlenül járt társai közt. Méltatlankodva, de sorsával idővel megbékélve ott aztán elszunyókál.

A játék kellékei:
- 5 játékosnak 5 színben 6-6 db fa tyúkfigura,
- 5 játékosnak 5 színben 20-20 db műanyag zseton,
- a játéktáblán tyúklétra 9 fokkal, a fokok -1-től +8-ig értékkel ellátva (0 nincs),
- 100 db kártya 1-től 100-ig megszámozva,
- 1 játékszabály

Előkészület: - minden játékos megkapja választott színével az összes tyúkfigurát és zsetont, - az összekevert pakliból minden játékos kap 10 lapot: 3-at kezébe, 7-et lefedve az asztalra (ezeket nem látja).

Tíz körből áll a játék (ahány lap játékosonként ki lett osztva). Első kör:
1. Minden játékos kiválaszt egy lapot a kezében lévő háromból, lefedve maga elé rakja, majd egyszerre felfedik. 2. Aki a második legnagyobb értékű lapot rakta le, az felhelyezheti kártyalapját egy saját tyúkkal a létra egy tetszőleges fokára. A lap és rajta a tyúk ettől kezdve egy egységet képeznek.
3. A többi játékos elveszti kijátszott lapját.
4. A játékosok az asztalon levő lefedett lapjaikból felhúznak egyet.

További körök:
1. Óramutató járása szerint - az előző kör nyertesével kezdve - minden játékos felfedve lerak maga elé az asztalra egy lapot.
2. Aki a második legnagyobb értékű lapot rakta le, az felhelyezheti kártyalapját egy saját tyúkkal a létra egy tetszőleges fokára. A lap és rajta a tyúk ettől kezdve egy egységet képeznek.
3. A többi játékos elveszti kijátszott lapját.
4. A játékosok az asztalon levő lefedett lapjaikból - amíg van ott - felhúznak egyet. Lökdösődés: Ha egy tyúk olyan fokra száll, ahol már pihen egy tyúk, akkor a gyengébbik egy fokkal lejjebb kényszerül. Ha már ott is van tyúk, akkor a lökdösődés ott megismétlődik. S így tovább. Minden lejjebb kényszerülő tyúk tulajdonosa - elvesztett létrafokonként - be kell fizessen egy zsetont a bankba! Kártya elvileg bármelyik fokra rakható, de az előbbi büntetés miatt csak üres fokra vagy kisebb erősségű tyúk által foglalt fokra van értelme letelepedni.

A játék addig megy, míg a játékosok minden lapjukat ki nem játsszák. A pontozás a játék végén: Összegzendők - a létrafokok értékei, ahol saját tyúk pihen: -1 és 8 közötti érték, - a megmaradt zsetonok száma, - minden porban ülő tyúk 5 pont levonásával jár. Az összegzés után a legtöbb pontot gyűjtő játékos nyer.

A játék meglehetősen egyszerű, véleményem szerint a nyolc éves korhatár a számok ismerete miatt szükséges. Gyerekeimnek nagyon tetszik, bár a balszerencse nagyon elronthatja a játékot. Az egyik partiban minden lapom 70 feletti értékkel bírt, így egy tyúkom sem jutott a létrára. Mondjuk ettől még nem feltétlenül lesz valaki utolsó, mert a megmaradt zsetonjai által biztosított 20 pont még elég lehet ahhoz, hogy megelőzzön porba csúszott ellenfeleket, bár a játék élvezete ettől még romlik számára.

Az általam vázolt szabályról: A fenti szabályokat a játékhoz mellékelt magyar szabály alapján Qci alkotta velem. Ugyanis a szabály magyar fordítása - szvsz - nagyon nehezen használható, legjobb esetben is zavaros. Gyanítom, hogy sok vevőnek meggyűlik majd a baja a játékhoz mellékelt játékszabállyal. :o(

HAlga

Vélemények a játékról

mate11 (2009-09-16)
595245
Ideális bevezető vagy levezető játék. Előnye, hogy gyorsan vége van :)
Maga a játékötlet jó, érdemes kicsit továbbfejleszteni...
hakansukur (2009-05-28)
4