JÁTÉKLAP - BÉTA verzió

Online társasjáték

Üzenő / Chat



Az üzenő használatához regisztrálnod kell magad!
Regisztrálj most!

Tide of Iron


(Még senki nem értékelte)

Információk

Szerzô Petersen, Christian T.
Játékidô 120 perc
Játékosok száma 2-4 fô
Alsó korhatár 12
Mechanika kockadobós (gurigálós)
elemekből álló játéktér (legnépszerűbbek a hatszögek)
Kategória háborús (főleg megtörtént háborús események feldolgozása)
Kiadó Fantasy Flight Games
Egyéb nevek

Képek

Játékszabályok

Játékszabály neve Feltöltés dátuma Feltöltötte Link
Ehhez a játékhoz még nincs játékszabály:(!

Leírás

Azt hiszem biztosan kijelenthetem, hogy a Tide of Iron (Fantasy Flight Games, 2007 - John Goodenough) az egyik leginkább várt játék 2007-ben. Úgy tűnik, hogy nagyon sok játékos régóta várt vágyát elégíti ki - egy masszív háborús játék, gyönyörű alkotóelemekkel. Természetesen egy ilyen mérvű játéknak nehéz elvárásokkal kell szembenéznie. Ilyenkor nagy az esély, hogy a könnyed játékra vágyók kihagyják, a hadijáték fanatikusok viszont túl egyszerűnek találják. A méretéből ítélve a Tide of Iron elég sok elvárás elé néz!

A Fantasy Flight Games kiadó elkészítette a Tide of Iron című játékuk videó-előzetesét.

1.) Alkotóelemek: a játék masszív mennyiségűvel rendelkezik ezekből : 216 műanyag figura, tokenek és kártyák százai. A doboz, ami egyike a piacon megtalálható legnagyobbaknak, kétszer ennyi alkotóelem tárolását is lehetővé tenné, valószínűleg azért, hogy a máris beígért kiegészítők (keleti front, észak afrikai hadszíntér ) darabjait legyen hova rakni. A műanyag figurák szépen kidolgozottak, szinte könyörögnek, hogy kifessék őket, elég nagyok hogy könnyen lehessen rakosgatni őket. A jelzők szépen elkészítettek, és nyelvfüggetlenek. Sokféle kell belőlük a játékhoz, de érdekes módon nem zavaróak, vagy lassítják annyira a játékot, mint más társasoknál. Az egész készlet - a táblával, a műanyag cuccokkal - tényleg élethű hadszínteret teremtenek.

2.) A tábla: Minden küldetés egy tizenkét, vagy kevesebb darabból összerakott táblán játszódik, ami egy hexás alapot alkot. Minden táblára egy bizonyos terepet nyomtattak, de van még huszonnyolc kétoldalú hexa, amivel tereptárgyakat lehet rakni a táblákra. Ez egy igen hatékony módját kínálja a gyors térképépítésnek.

3.) A szabályok: Egy nagy , negyvenhét oldalas , illusztrációkkal , példákkal és képekkel teli szabálykönyvet adtak a játékhoz. Nem volt túltömve a szabályokkal, és sok koncepció ismerős volt más társasjátékokból. A játék nem bíz semmit sem a véletlenre, és az abszolút kezdőknek is elmagyaráz minden szabályt, terminológiát. Bármikor, amikor nem értettem valami szabályt, könnyen meg tudtam találni a füzetben a választ a kérdésemre. Két összefoglaló lapot is adtak a játékhoz, amiken az alapszabályok és játékmenet fel van tüntetve, a fontosabb tudnivalókkal. Az új játékosok betanítását segíti a játék néhány nagyon egyszerű küldetéssel, amelyek segítenek ráérezni a játék ízére.

4.) Emberek és Tankok: Személy szerint tetszettek a kis katonák a táblán. Játszottam már kiskoromban műanyag figurákkal, de most a figurákhoz egy komplett, és jó szabályrendszert is kapok! A harc érzet a játékban elég erős, szinte látni ahogy a csapatok átküzdik magukat a táblán. Emlékszem, amikor halottam, az Advanced Squad Leader starterekről, és az izgalomról, hogy majd valamikor tankok is lesznek ahhoz a játékhoz. A Tide of Iron-ban a tankok már ott vannak a kezdetektől, és tényleg adnak a játékérzésnek! Sokszor kaptam magam ahhoz, hogy a Tankokat helyezem a taktikám előterébe. A lövész osztagok is nagyon fontosak, minden figura ad egy külön érzést a játékba.

5.) Küldetések: Csalódott voltam, hogy a játékhoz csak hat küldetést adtak, de van hozzá egy program, amivel a sajátunkat is megtervezhetjük - feltételezem a net hamarosan tele lesz velük. De legalább mindegyik küldetés teljesen különbözik, és mindegyik teljesen egyedi hangulattal rendelkezik. Biztos vagyok benne, hogy nincsenek teljesen kiegyensúlyozva - de a háború során sem teljesen egyenlő ellenfelek találkoztak a hadszíntereken. A küldetésfüzet részletesen leírja, hogy hogyan kell előkészíteni az egyes küldetéseket. A sok mütyürrel és ketyerével amit a játék használ, és a részletesen kidolgozott küldetéseknek köszönhetően ez jó darabig - akár harminc percig is - eltarthat.

6.) Az osztagok: Bármely játék, ami saját beállításokat engedélyez, jobban tetszik. A küldetések ezt egy szintig engedik, úgy a kártyahasználattal, mint az osztagok összeállításával. Minden küldetés egy bizonyos mennyiségű gyalogost ad, amiket a saját ízlésünk szerint csoportosíthatunk az osztagtalpakon (négy gyalogost rakhatunk egy-egy ilyen talpra, amiket így együtt , egy egységként kezelhetünk) Vannak aknavetősök, géppuskások, vezetők , és még több, amiket a legnagyobb hatékonyság érdekében saját magunk válogathatunk össze. Már egy figura eltávolítása az egységből drasztikusan változtatja a teljesítményt, ami egy alap aspektusa a játéknak. Minden szakasznak a talpán van egy kis aljzat, amibe tehetünk speciális , saját jellemzőket, mint például a lángszóró, vagy az anti-tank.

7.) Kártyák: a Tide of Iron nem egy kártyavezérelt játék. De azért a kártyák adják meg a játék egyedi ízét -a játék egyik legerősebb vonása. A küldetés elején a játékosok kapnak pár Műveleti kártyát, amivel speciális képességeket használhatnak. Ezeknél a kártyáknál jóval fontosabbak a stratégiai pakliban találhatóak. Több ilyen paklit adtak a játékhoz, mint pl. : Morál 1, Légi támogatás 1, Német erősítés 1, stb. A küldetés meghatározza, hogy a játékosok milyen paklikat használhatnak, és hogy mennyivel kezdik a küldetést. Például a Crossroads küldetésben az Amerikaiak kapnak egy Amerikai erősítés 1 és egy Tüzérségi támogatás 1 paklit. Ezeket a játékosok a játék folyamán használhatják különleges hatások elérésére. A paklik hátoldalára írt szöveg általában elárulja a benne lévő lapok többségének rendeltetését ( pl. : az Utánpótlás pakli extra csapatokat hoz be, a Tüzérségi támogatás bombázza a táblát, stb. )Ezek a kártyák nem játékot eldöntően erősek, de fontosak a győzelemhez.

8.) Fő Célok: Minden küldetésben lesz pár pontot érő Cél kirakva a táblára, néhány az Amerikaiaknak, néhány a Németeknek, és párat mindkét játékosnak. Ha egy játékos irányítja ezeket a területeket a kör végén, annyi parancsnoki jelzőt kap , ahány ilyen célállomást ural. Ezeket új kártyák megvételére, vagy az elkövetkezendő körökben a kezdeményezés elnyerésére lehet használni. Hogy kellőképpen ádázak legyenek az ütközetek, ezeknek a pontoknak az elfoglalása a küldetések célja általában.

9.) Akciók: nem igazán szeretem az olyan játékokat, ahol az egyik játékos mozgatja az egész sereget, utána átadja az irányítást a másik játékosnak, és így tovább. A Tide of Iron-ban a játékosok bizonyos számú (általában három) akciót kapnak, mielőtt átadják a körüket a másik játékosnak. A játékhoz sok kimerülés jelzőt adtak, amiket azokra az egységekre kell rakni, amik ebben a körben már mozogtak/lőttek. Amikor az akcióját hajtja végre a játékos , egy egység mozoghat, lőhet, felkészülhet támogató tűzre, lőhet És mozoghat (ezt levonásokkal), megtámadhat egy csapatot, használhatja valamelyik Stratégia kártyáját (a legtöbb egy lövéses), vagy valamilyen más akciót hajthat végre. Ez segít, hogy a játék folyamatos legyen, és a másikra várakozás a lehető legrövidebb ideig tartson, hiszen a másik játékos három egységet mozgathat a körében. Ez gyorsítja és élvezetesebbé teszi a játékot, amivel egy újabb piros pontot szerzett nálam.

10.) Hadijátékos cucc: Line of site, támogató tűz, fedezőtűz, kombinált támadás, lerohanás és sok más van a szabályokban - ezek könnyen megtanulhatók, főleg azoknak , akik játszottak ilyesmivel a múltban. Tetszett, hogy a tankokat nem igazán lehet leradírozni csak egy lövéssel - hanem sebesülnek és még utána is tudnak kavirnyálni. A támogató tüzet is sokat használjuk a játék során, a terep sok előnyt ad a védekezőnek, amit a játékosok sem hagyhatnak figyelmen kívül. A szabályrendszer egészen egyszerű - sokkal kevesebb értéket használ a többi játéknál - egy játékos dob támadó és védő kockákkal, amivel a harc gyorssá és egyszerűvé válik.

11.) Szavatosság: ha láttad a videót a Tide of Ironról, amit a Fantasy Flight weboldalán lehet megtekinteni, elcsíphetted, hogy a kiadó tervezi a kiegészítőket az alapjátékhoz. Elsőnek az észak afrikai hadszínteret akarják táblásítani, majd a keleti front kiegészítő következik.

Tom Vasel leírása alapján.

szellemlovas