|
Információk
|
Képek
|
Játékszabályok
|
Leírás
Egy gyönyörű és könnyű háborús játék, az a fajta, amilyennel egy ideje már nem találkoztunk. A játékot a világhírű bestseller író, George RR Martin híres fantázia története, a Tűz és a jég éneke ihlette. A játék szerzője ragaszkodik a regény fantasztikus/középkori légköréhez, és sikerült létrehoznia egy jó minőségű társasjátékot.
Öt ház küzd egymás ellen a hatalom megszerzéséért. A játék célja 7 vár elfoglalása. Ha ez nem sikerülne a 10 kör alatt - ameddig a játék tart - akkor az győz, aki a legtöbb vár felett rendelkezik.
A játék mechanizmusa valahol a Diplomácia és a Dűne között található, miközben több eredeti megoldást is fel tud mutatni. Az első meglepő dolog, hogy a dobozból hiányzik a kocka vagy egyéb véletlenszerűséget jelentő faktor. Ez azért van, mert a játékban nincs is szükség ilyesmire, mivel a csaták kimenetelét az ellenfelek erejének összehasonlításával kell eldönteni (hasonlóan a Diplomaciához), valamint azzal a karakterrel, akit minden játékos tábornokként választ magának az adott csatára. (Mindegyik ház rendelkezik több ilyen karakterrel, melyeknek különböző képességeik vannak.)
A játékban van egy árveréshez hasonló fázis, aminek során a játékosok olyan előnyökért versengenek, melyek a kör további részeiben segítik őket (pl. játék sorrend, csatában bónuszok stb.). Ezt is úgy találták ki, hogy egyensúlyban tartja a játékot, mivel lehetetlen egy játékosnak minden kategória előnyeit megszerezni.
Van egy politikai fázis is, aminek központi szerepe van, amennyiben a szövetségek elkerülhetetlenek a játékosok között, mivel az tény, hogy egyetlen hát nem képes egyedül győzedelmeskedni a többiek fölött.
De a játék legérdekesebb része az elkövetkező mozdulatok megtervezése: igazából az összes mozgásé, mivel előre kell ugyan tervezniük, de egy időben zajlanak le; így a játékban nagyon sokat kell taktikázni, amit valószínűleg azok értékelnek, akik élvezik a stratégiát a háborús játékokban. Az a legérdekesebb, hogy míg a szabályok mindenféle játékos számára egyszerűek, a tervezés fázisától egyáltalán nem lesz elcsépelt, banális a játék, sőt stratégiai szempontból nagyon is érdekes.
Mindenképp meg kell említeni, hogy a szerző olyan jól kiegyensúlyozott szabályrendszert hozott létre, amely még a vesztésre álló játékosnak is lehetőséget ad könnyen talpra állni, (ami szintén ritka a háborús játékok esetében). Emellett a szabály azon kevesek közé tartozik, melyek nagyon jól megírtak és minden szempontból teljesen érthető.
A játékot 5 játékosra találták ki és ez nagyon is érthető, mivel négyen nagyon egyenlőtlenné válik, hárman pedig képtelenség játszani. A lépéstervezés fázis a szabályok szintjén nagyon egyszerű, de gyakorlatilag igen összetett okfejtést kíván a játékosoktól. Ennek az lehet a következménye, hogy a játék túl hosszúvá válik, különösen akkor, ha nincs jelen "szakértő". Minden ház kezdő pozíciója adott (a regényeket figyelembe véve), ez hatással lehet a változatosságra, ha már többször is játszottunk.
Sir Muki
|
|
|
Vélemények a játékról
|