|
Információk
|
Képek
|
Játékszabályok
|
Leírás
Egyszer volt, hol nem volt...
...egy bizonyos francia király, Szép Fülöp, aki helyesnek vélte országa határait megerősíttetni. Ezért 1289-ban megparancsolta, hogy épüljön meg Caylus várkastélya. Caylus egyelőre jelentéktelen falucska, de az utakon építészek érkeznek, munkások, mesteremberek, és mindenki, aki profitálni vágyik az építkezésből. Lassan város születik a földhányások, kőhalmok és állványok körül...
A játékosok egy-egy építőmester bőrébe bújnak, építik a kastélyt, de ugyanakkor a kastély alatti várost is. Eközben hírnevet szereznek, és elnyerik a király kegyét. A kastély elkészültekor az a játékos győz, akinek a legtöbb hírnévpontja van.
Minden játékos 6 munkást fogad, és különböző épületekbe küldi őket dolgozni. A játéktáblán kígyózó utca mentén épületkártyákat kell elhelyezni, és ide jönnek aztán a munkások. A játék motorját 5-féle nyersanyag képezi, melyek közül kezdetben mindenkinek kétféle van. A többit menet közben kell megszerezni: minél többet, annál jobb.
Minden kör 7 szakaszból áll:
1. Mindenki kap pénzt: Kezdetben 2 Dénárt, ami az épületek függvényében később több is lehet.
2. A játékosok munkásokat küldenek az épületekbe. A játékosok felváltva tesznek egy-egy munkást valamelyik épületbe és fizetnek érte. Aki passzol újra beszállhat, de utána többet kell fizetnie egy lerakásért.
3. Most értékeljük a 6 speciális épületet. Az egyes épületek gazdái épületenként spéci előnyökben részesülnek.
4. Egy nagyon szigorú figura mozgatásával meg lehet határozni, hogy a normál épületek közül melyeknél lesz értékelés. A figura mozgatása Dénárba kerül és a sorrendet a korábbi passzolás sorrendje határozza meg.
5. Ekkor jöhet a normál épületek értékelése, amire mindenki várva vár: . egyrészt mindenféle előnyöket lehet kapni, például nyersanyagot a további építkezéshez, másrészt presztízspontokat, ami a győzelemhez kell.
6. Jöhet a vár építése. Feltétel, hogy a 2. fázisban már tett oda munkást a gémer. A vár elemeinek elhelyezéséért presztízspont jár, valamint a király jutalma annak, aki a legtöbbet épít. A király jutalma további előnyöket, nyersanyagokat, jogokat jelent.
7. A kör azzal végződik, hogy előretoljuk a körszámlálót.
Amint elértük a számlálás során az utolsó tornyot, vagy mind a 14 építőelemet felhasználtuk, vége a játéknak és az győz, akinek legtöbb presztízspontja van. Ehhez hozzá kell számolni a megmaradt aranyat, Dénárt és építőanyagokat.
A játék nagyon mély és izgalmas. Sok lehetőség, összetett stratégiai tervezés aránylag kevés játékelemmel, melyeket gyorsan át lehet tekinteni. A kis hibák nem végzetesek, de csak az győzhet, aki a megfelelő akciókat jó időben felismeri. A játék menete mindig más, és csúcsponton végződik. Érdemes hamar elkezdeni egy partit, mert a jó másfél órás derbi után biztosan kedve szottyan mindenkinek még egyet játszani.
A letöltések között megtaláljátok a társasjáték multimédiás bemutatóját. Igaz norvégul.
Bidu
|
|
|
Vélemények a játékról
|