JÁTÉKLAP - BÉTA verzió

Online társasjáték

A játék, mint találmány PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Kócsag   
2007. jlius 04. szerda 18:22
Tartalomjegyzék
A játék, mint találmány
oldal 2
oldal 3
oldal 4
oldal 5
oldal 6
oldal 7
oldal 8
Le lehet-e védeni egy játékötletet?

Aki attól akarja megvédeni magát, hogy ellopják tőle az ötletét, annak a legbiztosabb módszer a teljes titoktartás. Ne beszéljen az ötletről és ne mutassa meg senkinek. Tökéletes védelemnek azonban még ez se bizonyul, mert a gondolat illékony és könnyen kijuthat a zárt fiókból is. Elég valamire erősen gondolni és máris eszébe juthat valaki másnak, de az se ritka, hogy ugyanaz jut eszébe két embernek egymástól függetlenül. Kedves játékfeltaláló barátom, az a szomorú igazság, hogy nincs olyan hely széles-e világon, ahová el lehet szaladni az ötletet bejelenteni és ezért a gyorsabb örökbérletet kap a licensz-díjak Aladin barlangjába. Az ötletek természete olyan, hogy annak kedvez, aki meg tudja osztani a világgal. A kisajátítás csak ideiglenes és korlátozott mértékű lehet. Különösen igaz ez egy játék ötletére. Ha valaki pénzt akar egy játék ötletért, akkor azért kell dolgozni, hogy az ötlet minél több játékost örvendeztessen meg, tehát minél jobb legyen a játék és minél több emberhez eljusson. A licensz-díj, amit a szerzők kapnak, nem attól függ, hogy védték-e az ötletet. Mégis van azonban jelentősége az ötlet dokumentálásának, és bizonyos helyzetekben sok pénzt kereshet, ha valaki ezt jól csinálja. Ezekről a lehetőségekről lesz még szó a továbbiakban, de szögezzük itt le, hogy védeni esetleg ötletekhez kapcsolódó jogokat lehet, magát az ötletet soha.




 
< Elõzõ   Következõ >