JÁTÉKLAP - BÉTA verzió

Online társasjáték

Üzenő / Chat



Az üzenő használatához regisztrálnod kell magad!
Regisztrálj most!

Alhambra kivonatos játékszabály:

A játék célja A játék célja minél több pont gyűjtése az alhambra épületek megfontolt, startégiai építésével.
Elôkészületek A játékosok addíg húznak a pénzkártyák közül, amíg a kártyák összege kevesebb, mint húsz. A piactérre kikerül az elsô 4 épület és az elsô 4 pénzkártya.
A játék vége A játék véget ér ha elfogynak a talonból az épület kártyák, vagy amikor elfogynak a pénzkártyák.
A játék elemei 54 épület kártya (7-7 fürdô és szeráj, 9-9 árkád és palota, 11-11 kert és torony)
108 pénz kártya (mind a 4 fajta (sárga peták, narancs krajcár, kék dukát, zöld garas) pénzbôl 1-9 címletekben 3-3 db). Az épület kártyák jobb alsó sarkában látható, hogy az adott épület mennyibe kerül.

A piactér az a rész, ahol az eladásra felkínált épületek, illetve a felhúzható pénzkártyák találhatóak.
Egy körben a játékos... Mikor valaki sorra kerül négy lehetôség közül választhat:
  • Megvásárol egy épületet a piactérrôl és majd a megvásárolt épületet az alhambrájába, vagy a raktárába helyezi. Amennyiben pontosan annyiért vásárolja meg az épületet, mint amennyibe kerül, akkor újra ô jön, azaz az itt felsorolt lépések közül újra választhat. Ebben az esetben a piactérre nem kerülnek ki addíg új épületek, amíg a játékos be nem fejezi a körét, azaz egy játékos egy körben maximum ötször léphet. Az épületek színe és a pénzek színe között nincs semmilyen összefüggés! Az épületek vételárát abban a pénzfajtában kell befizetni, amelyik színű mezôben van a piactéren!
  • Felvesz pénzkártyá(ka)t
  • Elvesz az alhambrájából egy épületet és a raktárába helyezi.A központodat nem teheted ki a raktáradba!
  • A rakterébôl egy épületet elhelyez az alhambrájában.

Így csináld:
  • Épület vásárlása : az erszényedben található pénzekbôl kijelölöd azokat, amelyekkel fizetni szeretnél, majd alul a megfelelô gombra kattintasz. Ekkor a megvásárolt épületlapka megjelenik a felsô sorban. Ezután pedig az alahambrádban arra az üres helyre kell kattintanod, ahova tenni szeretnéd az épületet.
  • Pénzkártyák felvétele : kijelölöd az(oka)t a lapo(ka)t, amelyeket fel szeretnél venni magadhoz, majd megnyomod a 'Felveszem a kiválaszott pénzeket' gombot.
  • Épület áthelyezése az alhambrádból a raktárodba : kattints arra az épületre az alhambrádban, amelyiket ki szeretnéd tenni.
  • Épület áthelyezése a raktáradból az alhambrádba : kattints arra az épületre a raktáradban, amelyiket be szeretnéd tenni az alhambrádba. Ekkor a kiválasztott épületlapka megjelenik a felsô sorban. Ezután pedig az alahambrádban arra az üres helyre kell kattintanod, ahova tenni szeretnéd az épületet.
A lerakás szabályai Az alhambra épületek lerakási szabályai:
  • Az épületeket csak úgy lehet elhelyezni, hogy az Alhambra központjából elérhetô legyen úgy, hogy közben nem kell falon áthaladni
  • A lerakandó épületen található faldaraboknak stimmelniük kell a kiszemelt hely körül már ott lévô épületeken található falrészletekkel ( Tehát ha a lerakandó épületnek déli fala van, akkor csak olyan helyre tehetô le az épület, amely alatt elhelyezkedô másik elemnek északi fala van. Persze csak akkor fontos ez, ha van ott bármilyen épület)
  • Nem lehet körbezárt területet létrehozni, azaz nem lehet úgy épületlapkát letenni, hogy üres mezô(ke)t zárjon közre az építmény
A pénzfelvétel szabályai A piactérrôl pénzt felvenni csak a következô szabály betartásával szabad: több lapot csak abban az esetben vehetsz magadhoz, ha értékük nem haladja meg az 5-öt. Egy lapot - bármilyen értékű is legyen - minden esetben fel lehet venni
Pontozás A játék folyamán háromszor lehet pontot szerezni, kétszer a játék közben, egyszer a játék végén.

A pénzkártyák közé két értékelô kártya van bekeverve, amikor ezek felbukkannak, akkor történik azonnal az értékelés. A két értékelô kártya közül az egyik a pénzkártya pakli második ötödében, míg a másik a pakli 4/5 részében lapul valahol.

Az értékelések az épületfajták száma szerint történnek (elôször a fürdôk, aztán a szeráj, az árkádok, a paloták, kertek és végül a tornyok). Az elsô értékeléskor csak azok a játékosok kapnak pontot, akik az adott épületfajtából a legtöbbet építettek be az alhambrájukba. Egyenlôség esetén a pont(ok)on osztoznak.(Tehát pl. ha két játékos is ugyanannyi kertet szerzett és az övék a legtöbb, akkor az elsô értékeléskor osztoznak az 5 ponton, a második értékeléskor pedig (12+5)/2 pontot kapnak fejenként. A pontozás során lefele kerekítés van.)

A második értékeléskor már az a játékos is pontot kap, aki a második legtöbbet építette be az adott épületbôl az alhambrájába. A végsô értékelésnél pedig a harmadik helyen álló játékos is kap pontot.A raktárban található épületek nem számítanak bele az értékelésekbe!

Épületfajta Név Elsô értékelés Második értékelés Végsô értékelés
Fürdô 1 pont 8 és 1 pont 15, 8 és 1 pont
Szeráj 2 pont 9 és 2 pont 16, 9 és 2 pont
Árkád 3 pont 10 és 3 pont 17, 10 és 3 pont
Palota 4 pont 11 és 4 pont 18, 11 és 4 pont
Kert 5 pont 12 és 5 pont 19, 12 és 5 pont
Torony 6 pont 13 és 6 pont 20, 13 és 6 pont

Minden értékelés végén minden játékos még pluszpontot kap, amit az alhambrájában lévô leghosszabb, egybefüggô várfal hossza határoz meg. Ebbe csak azok a várfal szakaszok számítanak bele, amelyek nem szomszédos épületkártyák felé találhatóak.
Eltérés az eredeti játékszabálytól
  • Láható hány lap van még a talonban.
  • Nincs lehetôség kicserélni az alhambrában lévô épületet egy másikra a raktárból
  • A pontosan vásárolt épületet egybôl be kell építeni az alhambrába vagy be kell tenni a raktárba
Egyéb
  • 'Mikor leszel legközelebb' : itt tudod beállítani, hogy várhatóan mikor jelentkezel be a játékba legközelebb. Ez információt szolgáltat a veled egy partiban résztvevô játékosoknak; ha tudod, hogy hosszabb idôszakra elmész és nem lesz lehetôséged lépni, e beállítás segítségével ôk is értesülnek arról mikor számíthatnak rád. Az itt beállított érték, az összes olyan játékban (legyen az bármilyen típusú) meg fog jelenni, amelyikben benne vagy. A beállítás automatikusan eltűnik ha valamelyik játékban lépsz.
  • 'Ez a játék számítson bele a havi statisztikámba' : ha bejelölöd a kis négyzetet és megnyomod az 'Ok' gombot, akkor a játék beleszámít az adott hónapi statisztikádba. Részletekért olvasd el a játékok oldalán található 'Információ a 'Hónap játékosa' mozgalomról' linket.
  • 'Frissítés' gomb : az oldalt újratölti.
  • 'Email, ha én jövök' : ha bejelölöd a kis négyzetet és megnyomod az 'Ok' gombot, akkor email-t fogsz kapni ha te kerülsz sorra a játékban.
  • 'Játékszabály' : ha bejelölöd a kis négyzetet és megnyomod az 'Ok' gombot, akkor ez a játékról szóló szabály látható lesz.