JÁTÉKLAP - BÉTA verzió

Online társasjáték

Üzenő / Chat



Az üzenő használatához regisztrálnod kell magad!
Regisztrálj most!

Balloon Cup kivonatos játékszabály

A játék célja A játék célja legalább 3 trófea kártya megszerzése.
Elôkészületek A pakli megkeverése után minden játékos kap 8 lapot. A játéktábla közepére kikerül a 4 repülés kártya : felülre kerül az 1-es értékű síkság oldalával, alá a 2-es értékű a hegy felöli oldalával, alá a 3-as értékű a síkság oldalával és végül a 4-es értékű a hegy felöli oldalával. Ezekre a lapkákra az értékükkel megegyezô számű véletlenszerűen kiválasztott gyôzelmi kocka kerül.
A játék vége A játék véget ér, ha valamelyik játékos legalább 3 trófea kártyát gyűjtött
A játék elemei
Összesen 45 gyôzelmi kocka : 13 piros, 11 sárga, 9 zöld, 7 kék és 5 szürke
Összesen 45 kártyalap : 13 piros (1-tôl 13-ig folyamatosan számozva), 11 sárga (1-tôl 13-ig, kihagyva a 4-es és 10-es értékeket), 9 zöld (1-tôl 13-ig, kihagyva a 3,5,9,11 értékeket), 7 kék (1,3,5,7,9,11,13 értékekkel) és 5 szürke (1,4,7,10,13 értékekkel)
5 trófea lap : 1 piros, 1 sárga, 1 zöld, 1 kék és 1 szürke. A lapokon látható érték jelzi, hogy az adott trófea lap megszerzéséhez, hány azonos színű gyôzelmi kockával kell rendelkezni
4 röptetés lapka : 1,2,3 és 4 értékekkel, mindegyik lapka két oldalú, az egyik oldalán síkság, a másikon hegy látható. A mellékelt képen a 4-es értékű hegy lap látható.
Egy körben a játékos... A játékos a saját körében kiválaszt egy lapot a kezébôl és azt leteszi, majd húz egy lapot a talonból. Amennyiben a talonból elfogynak a lapok, akkor a dobott lapokból új talon keletkezik a keverés után. Az asztalon a 4 röptetés lapka a játéktér közepén, egymás alatt helyezkedik el. A lapkáktól jobbra esô terület az egyik, míg a balra esô terület a másik játékos térfele. A röptetés lapkák mindkét oldalára annyi lapot kell letenni, ahány az adott röptetés lapka értéke.
Így csináld:
  • Lap lerakása : Ki kell jelölnöd a lapjaid közül azt, amelyiket le szeretnéd tenni, utána pedig a játéktéren a kiválasztott sornak arra a térfelére kattintasz, ahova tenni szeretnéd az adott lapot. Alap helyzetben mindig az utolsó lapod van kiválasztva!
  • Amennyiben kockákat szereztél és van arra nézve választási lehetôséged, hogy milyen kocka kombinációban vásárolhatod meg a trófea lapot, akkor a megjelenô listából ki kell választanod a kívánt lehetôséget, majd a Mehet gombra kell kattintanod
  • Ha cserélned kell, akkor jelöld be azt a maximum négy lapot, amelyeket el szeretnéd dobni, majd nyomd meg a lapok alatt megjelenô 'A kijelöltek cseréje' gombot.
  • Passzolni nem kell, ha a második csere után sem tudsz tenni, akkor kimaradsz a játékból
A lerakás szabályai A röptetés lapkák mindkét oldalára annyi lapot kell letenni, ahány az adott röptetés lapka értéke, ráadásul csak a röptetés lapkákon látható színeknek megfelelô lapok tehetôek le a megahatározott színkombinációban. Tehát ha a 3-as értékű röptetés lapkán van egy szürke és két piros gyôzelmi kocka, akkor a lapka mindkét oldalára - azaz mindkét játékos térfelére - egy szürke és két piros lap tehetô csak le!

Bármelyik játékos bármelyik térfélre rakhat le kártyákat és ha tud rakni, akkor raknia kell!

Amikor egy röptetés lapka mellett mindkét játékos térfelén megvan a megadott számú kártyalap, akkor az adott sor kiértékelôdik. (Lásd rtékelés)

Amennyiben olyan eset áll elô, hogy a játékos nem tud kitenni lapot, akkor a kezében tartott kártyákból kiválaszthat maximum 4-et és lecserélheti ôket. Ha ezután sem tud tenni, akkor kimarad a játékból.
rtékelés Amikor egy adott röptetés lapka mellett összegyűlik a megfelelô számú és színű kártyalap, akkor az adott röptetés lapka kiértékelôdik. Ha a lapka síkság oldalával van felfelé, akkor az a játékos nyer, akinek a térfelén a kártyák összértéke kisebb. Ha a lapka a hegy oldalával van felfelé, akkor az a játékos nyer, akinek a térfelén a kártyák összértéke nagyobb. Egyenlôség esetén az a játékos nyer, aki az utolsó lapot tette. A nyertes játékos magához veszi a röptetés lapkán található gyôzelmi kockákat és a sorba lerakott lapok eldobásra kerülnek. Ezután a röptetés lapka megfordul a másik oldalára és újabb gyôzelmi kockák kerülnek ra véletlenszerűen.

Ha a röptetés lapka kiértékelése után a gyôztes játékosnak van annyi gyôzelmi kockája, hogy egy vagy több trófelapot megszerezzen, akkor azokat magához veszi. Lehetôség van a trófealap megszerzéséhez hiányzó adott színű kockák kiegészítésére az elôzôleg megszerzett trófea kártyákkal megegyezô színű gyôzelmi kockáival. Tehát ha egy játékosnak 6 piros kockája van és nála van a zöld trófealap, akkor a hiányzó hetedik piros gyôzelmi kockát pótolhatja zöld kockákkal is, de ebben az esetben 1 piros kockáért 3 zöldet kell adnia. Az 1-3 váltás minden szín esetében ugyanannyi.
Pontozás A játék folyamán nincs pontozás, az a játékos aki elôbb megszerez legalább 3 trófea lapot, megnyerte a partit.
Eltérés az eredeti játékszabálytól Nincs eltérés
Egyéb
  • 'Mikor leszel legközelebb' : itt tudod beállítani, hogy várhatóan mikor jelentkezel be a játékba legközelebb. Ez információt szolgáltat a veled egy partiban résztvevô játékosoknak; ha tudod, hogy hosszabb idôszakra elmész és nem lesz lehetôséged lépni, e beállítás segítségével ôk is értesülnek arról mikor számíthatnak rád. Az itt beállított érték, az összes olyan játékban (legyen az bármilyen típusú) meg fog jelenni, amelyikben benne vagy. A beállítás automatikusan eltűnik ha valamelyik játékban lépsz.
  • 'Ez a játék számítson bele a havi statisztikámba' : ha bejelölöd a kis négyzetet és megnyomod az 'Ok' gombot, akkor a játék beleszámít az adott hónapi statisztikádba. Részletekért olvasd el a játékok oldalán található 'Információ a 'Hónap játékosa' mozgalomról' linket.
  • 'Frissítés' gomb : az oldalt újratölti.
  • 'Email, ha én jövök' : ha bejelölöd a kis négyzetet és megnyomod az 'Ok' gombot, akkor email-t fogsz kapni ha te kerülsz sorra a játékban.
  • 'Játékszabály' : ha bejelölöd a kis négyzetet és megnyomod az 'Ok' gombot, akkor ez a játékról szóló szabály látható lesz.