JÁTÉKLAP - BÉTA verzió

Online társasjáték

Üzenő / Chat



Az üzenő használatához regisztrálnod kell magad!
Regisztrálj most!

Metro kivonatos játékszabály:

A játék célja A játék célja minél több pont gyűjtése a metro kártyák lerakása esetén létrejövô különbözô hosszúságú vonalak által.
Elôkészületek A játékosok 1 metro kártyát kapnak, a maradék lapok megkeverve a talont alkotják.
A játék vége A játék véget ér ha elfogynak a talonból a metro kártyák, vagy amikor egyik játékosnak sem marad befejezetlen úvonala. Ha egy játékosnak minden útvonala bezáródik, akkor számára véget ért a parti és esetlegesen megmaradt lapjai visszakerülnek a talonba.
A játék elemei 60 metro kártya (különbözô kapcsolódási lehetôségekkel) és egy tábla, amelyen a játék zajlik.
Egy körben a játékos... Mikor valaki sorra kerül két lehetôség közül választhat:
  • ha nem tud vagy nem akarja letenni a kártyáját akkor húz egy lapot, de ebben az esetben, az újonnan felvett lapot kötelezô letennie.
  • lerakja a metro kártyáját a táblára
A lépése végén a játékos kap egy lapot a talonból, tehát 1 lap marad nála.
A lerakás szabályai A metro kártyát a játékos a tábla csak olyan mezôire teheti le, ahol még nincs kártya, illetve a mezôre letett kártya a játékos valamelyik útvonalához kapcsolódik. Más játékosok vonalaihoz nem lehet kártyát letenni. Persze mindenképp elô fog fordulni olyan eset, amikor a letett kártya nemcsak a játékos, hanem mások vonalait is hosszabítja, de a lényeg, hogy a játékosnak a saját vonalait kell építenie.

Még egy fontos szabály van a kártyák lerakásával kapcsolatban: a játékos amíg tud, nem rakhat le úgy metro kártyát, hogy egy másik játékos útvonalát egy mezôben lezárja.

A kezedben lvô lapkát aktiválni úgy tudod, ha rákattintasz. Ekkor az üres mezôk linkekké válnak és rá kell kattintani arra a helyre, ahova tenni szeretnéd.
Pontozás Amint egy útvonal bezáródik- azaz vagy a tábla szélén elhelyezkedô vagy a tábla közepén lévô állomásokba valamelyikébe torkollik - a játékos, akié az útvonal megkapja a vonalért járó pontot, ami annyi lesz, ahány mezôn keresztül áthalad az vonal. Ha egy mezôre többször kijut a vonal akkor az a mezô többször számít. Amennyiben a játékos a tábla közepén található négy állomás valamelyikére vezeti ki vonalát, akkor dupla pontot kap.
Eltérés az eredeti játékszabálytól A saját útvonaladat sem zárhatod be egy mezôben addig, amíg van más lehetôséged.
Egy példa A mellkelt brn pr pldn keresztl bemutatjuk a jtk fontos szablyait. Az brn csak a jtktr jobb als rsze lthat, benne a jtktr kzps rszt jelent llomsokkal.

A lila jtkos van soron s az bra jobb als sarkban lthat lapkt szeretn letenni. Mivel csak sajt tvonalt bvtheti, ezrt ezt a lapkt nem teheti le pldul a 5:2, vagy a 4:4 mezre. Azonban minden tovbbi nlkl lerakhatja pldul a 2:3 mezre. Ezen a jtktbla rszleten a kvnt lapkt nem is teheti le mshova.

A lapkt nem teheti le a 6:1 mezre annak ellenre, hogy a sajt tvonalt pti, ugyanis a zld jtkos 7-es tvonalt egy mezn bell bezrn a lerakand lapka als rszn lthat hurokkal s van ms olyan tvonala, ahol ez a veszly nem ll fent: lsd a lila jtkos 4-es tvonalt. Ugyanilyen megfontolsbl a lapkt nem teheti be a sarokba, a 6:5 mezre sem, mert itt sajt magt zrn be egy mezben.

A lapkt teht a 2:3 mezre teszi. Ekkor az tvonala bezrdik, mert a jtktr kzepn tallhat llomsok egyikre vezette ki a vasti plyjt. Mivel a vastvonala bezrdott, annyi pontot kap, ahny mezn thalad a vonal: sszesen 6-ot (1:5, 2:5, 2:4, 1:4, 2:4 s 2:3 mezkrt). Mivel a vonal ktszer rinti a 2:4 mezt ezrt az ktszer szmt. Azonban mivel a jtkos a jtktr kzepre vezette a vonalat ezrt radsul dupla pontot fog kapni, teht sszesen 12 ponttal gyarapszik a pontjainak szma.