JÁTÉKLAP - BÉTA verzió

Online társasjáték

Üzenő / Chat



Az üzenő használatához regisztrálnod kell magad!
Regisztrálj most!

Mow kivonatos játékszabály

A játék célja A játék célja minél kevesebb légy gyűjtése, amelyek a kártáykon látható tehenek körül röpködnek
Elôkészületek A pakli megkeverése után minden játékos kap 5 lapot, a többi kártya alkotja a talont.
A játék vége A játék véget ér, ha valakinek legalább 70 legye lesz. A legkevesebb legyet gyüjtô játékos lesz a nyertes
A játék elemei Összesen 48 lap : 15 lap 1-tôl 15-ig számozva, amelyeken nincs légy (zöld színű lapok), 13 lap 2-tôl 14-ig számozva amelyeken 1 légy repdes (sárga színű lapok), 11 lap 3-tôl 13-ig számozva, amelyeken már 2 légy repdes (tüdô színű lapok), 3 lap (7-es, 8-as és 9-es) amelyeken 3 légy repdes (halványpiros színű lapok). A pakliban 6 extra lap is található, mindegyiken 5 légy van (kékeszöld színű lapok). Az extra lapok jelentése lentebb.
Egy körben a játékos... Egy parti több körböl áll. Egy körnek akkor van vége, ha elfogyott a talonból a lap és a még lent lévô gulyát elvitte valaki. Tehát attól hogy nem kap új lapot a játékos, attól még a körnek nem lesz vége. Mikor valaki sorra kerül két lehetôség közül választhat:
  • Letesz egy lapot a kezébôl. Ha tud akkor sem kell tennie, csak ha akar. Ezután lapot húz a talonból.
  • Felveszi az asztalon található lapokat (a gulyát) és maga elé helyezi lefordítva, majd ô kezdi el a következô gulyát, azaz lerak az üres asztalra egy lapot a kezébôl.

Így csináld:
  • A kártya lerakásakor csak arra a lapra kell kattintanod, amit le szeretnél tenni. Lapot húznod nem kell, az új kártyát automatikusan megkapod
  • A gulyát hazaterelni azaz a lapokat felvenni, a 'Lehetôségeid' részben található 'Hazaterelem a gulyát' gombbal tudod .
  • A gördülékenyebb online verzió érdekében a taszigáló tehenek lerakásakor a helyet ahova kerül a tehén a rendszer automatikusan választja ki
A lerakás szabályai A játékos egy körben csak egy lapot tehet le figyelembe véve a következôt: a lerakott lap értékének mindig vagy kisebbnek vagy nagyobbnak kell lennie, mint a már lerakott lapok alkotta sor bal oldalán található legkisebb lap, illetve a gulya másik végén található legnagyobb lap. Azaz ha az asztalon lent van már egy 3-as, 4-es, 7-es, 13-as, akkor a játékos vagy 13-nál nagyobb, vagy 3-nál kisebb lapot tehet csak ki (Kivétel az extra lapok, de ezt lásd lentebb). Tehát kimaradt helyekre már nem lehet lapot utólag becsempészni. Az lényegtelen hogy hány légy repked az adott lapon (mert ugye pl 3 darab 3-as értékű lap van).

Az online verzióban a tehenek nem egy sorban helyezkednek el hanem az adott gulya három sorra van tördelve.
Extra tehenek A pakliban 3 különbözô extra tehén szerepel:
Blokkoló tehén: két értéke van a 0 és a 16. Azt hiszem érthetô miért ez a neve, ugyanis ezzel a lappal le lehet zárni a gulya egyik végét, azaz oda több lapot már nem lehet tenni. A mellékelt képen a 0-ás értékű blokkoló tehén látható.
Akrobata tehén: két értéke van, a 7-es és a 9-es. Ezt a lapot csak egy már az asztlar lerakott,7-es vagy 9-es értékű lapra lehet rátenni. Azaz ha a gulyában nincs ilyen értékű lap akkor ezeket a lapokat nem lehet kijátszani, tehát ezzel a lappal elkezdeni sem lehet egy új gulyát! Amennyiben a taszigáló tehén a 7-es vagy a 9-es értékű helyre kerül, akkor ezekre nem tehetôek le az akrobata tehenek! A mellékelt képen a 7-es értékű akrobata tehén látható.
Tolakodó tehén: két ilyen lap van a pakliban. Ezt a lapot olyan üres helyekre lehet betenni, ahol a két lap értéke között kimaradt egy, azaz ha mondjuk az asztalon lent van a 3-as, 4-es, 10-es,12-es, akkor ezt a lapot be lehet tenni a 10-es és 12-es közé, de a 4-es és 10-es közé nem illetve a 3-as és 4-es közé sem.

Ha valaki extra lapot játszik ki lehetôsége van a játékos sorrendet megfordítani! A játékosok sorrendjét a kör vége nem állítja vissza eredetire, azaz a sorrendet csak extra lapokkal lehet változtatni az egész parti alatt!

Pontozás A kör végén, azaz ha az utolsó gulyát is hazavitte valaki, akkor minden játékos annyi pontot kap ahány legyet gyűjtött az adott körben. Emellett a kézben maradt lapokon található legyek is beszámítanak a pontokba! Minden körben az összes légy (13+22+9+30 = 74 db) gazdára talál.Amikor egy kör végén egy vagy több játékosnak több mint 70 legye van, a játék véget ér és az a nyertes, aki a legkevesebb legyet gyűjtötte össze.
Eltérés az eredeti játékszabálytól
  • Nincs két játékos verzió
  • Az online játszhatóság miatt nem akkor van vége a játéknak, ha egy vagy több játékos 100 legyet gyűjtött, hanem amikor 70-et
Egyéb
  • 'Mikor leszel legközelebb' : itt tudod beállítani, hogy várhatóan mikor jelentkezel be a játékba legközelebb. Ez információt szolgáltat a veled egy partiban résztvevô játékosoknak; ha tudod, hogy hosszabb idôszakra elmész és nem lesz lehetôséged lépni, e beállítás segítségével ôk is értesülnek arról mikor számíthatnak rád. Az itt beállított érték, az összes olyan játékban (legyen az bármilyen típusú) meg fog jelenni, amelyikben benne vagy. A beállítás automatikusan eltűnik ha valamelyik játékban lépsz.
  • 'Ez a játék számítson bele a havi statisztikámba' : ha bejelölöd a kis négyzetet és megnyomod az 'Ok' gombot, akkor a játék beleszámít az adott hónapi statisztikádba. Részletekért olvasd el a játékok oldalán található 'Információ a 'Hónap játékosa' mozgalomról' linket.
  • 'Frissítés' gomb : az oldalt újratölti.
  • 'Email, ha én jövök' : ha bejelölöd a kis négyzetet és megnyomod az 'Ok' gombot, akkor email-t fogsz kapni ha te kerülsz sorra a játékban.
  • 'Játékszabály' : ha bejelölöd a kis négyzetet és megnyomod az 'Ok' gombot, akkor ez a játékról szóló szabály látható lesz.