JÁTÉKLAP - BÉTA verzió

Online társasjáték

Üzenő / Chat



Az üzenő használatához regisztrálnod kell magad!
Regisztrálj most!

Rosenkönig kivonatos játékszabály:

A játék célja A játék célja, minél több pont gyűjtése minél nagyobb egybefüggô területek létrehozása által. Egybefüggô területnek számít minden olyan rész, ahol egy vagy több azonos színű korong az oldalával érintkezik.
Előkészületek A játék elején mindkét játékos kap 5 lapot és megkapják a 4 hôs kártyát. A kezdômezô a játéktábla közepére kerül. A játékosok látják egymás lapjait a játék folyamán.
A játék vége A játéknak akkor van vége, ha
  • mindkét játékosnak 5 lapja van és egyikôjük sem tud lépni
  • valamelyik játékos letette az utolsó korongot. Tehát ezután a másik játékos még a hôskártyák segítségével sem fordíthat át korongot, még akkor sem ha lenne erre lehetôsége!
A játék elemei 52 darab korong, melyeknek egyik oldalán az egyik játékos, míg másik oldalán a másik játékos színével ellátott virág szimbólum látható, 24 darab kártyalap, amelyeknek értéke 1,2 vagy 3; iránya pedig észak, északkelet, kelet, délkelet, dél, délnyugat, nyugat, északnyugat lehet. Minden kártyalapból egy van a pakliban, minden kombinációból egy (egy északnyugat 3-as, egy dél 2-es, stb). Emellett mindkét játékosnak van 4 hôs kártyája is.
Egy körben a játékos... Egy körben a játékos három lehetôség közül választhat:
  • húz egy kártyát. Kártyát csak abban az esetben húzhat, ha a nála lévô lapok összege nem több, mint 4, mivel a játékosok kezében maximum 5 lap lehet!
  • kijátszik egy kártyát
  • kijátszik egy kártyát és egy hôs kártyát együtt
  • (amennyiben olyan helyzet áll elô, hogy a játékos nem tud lépni, akkor és csak akkor passzolni kényszerül)
Ha a játékosnak öt lapja van és tud lépni, akkor lépnie kell még akkor is ha lépéshez fel kell használnia egy hôskártyáját!

A játékosok látják egymás lapjait és hôs kártyáit is.

A játéktér felsô részében láthatóak az ellenfeled lapjai, míg a te lapjaid az alsó részben. A lapok mellett kaptak helyet a hôskártyák is.Az ellenfél lapjain látható irányok a megfelelô irányt mutatják (tehát a lapjai nem fejjel lefelé vannak), azaz a fehér kerettel jelzett mezôhöz képest a lapon jelölt irányba kerül a korong, ha az ellenfél felhasználja a lapot!. Ezen kívűl a saját lapjaid és hôs kártyáid közötti részen is láthatod, hogy az ellenfélnek milyen kártyái vannak.
Így csináld:
  • Lapot húzni a 'Lehetôségeid' részben található 'Húzás' gomb megnyomásával tudsz. Ekkor a húzott lap megjelenik a lapjaid között, ami mindig a játéktér alsó részében található.
  • Korongot kitenni a lapra való kattintással lehet. Amennyiben az egeret a lapra viszed, akkor láthatod, hogy a korong hova fog kerülni, ha azt a lapot választod. A piros körrel jelzett lapokat az adott helyzetben nem tudod használni.
  • Passzolni nem kell: ha nem tudsz lépni, akkor automatikusan passzolni fogsz, tehát ilyenkor kimaradsz a játékból egészen addíg, amíg újból nem lesz lehetôséged lépni.
A kártya kijátszásának szabályai A játékos mikor kijátszik egy kártyát, akkor a fehér kerettel szimbolizált mezôhöz képest, a kijátszott kártyán látható irányban és a kijátszott kártyán lévô számmal odébb lévô mezôre (célmezô) leteheti egy korongot a saját színével felfelé. A korongot csak a játéktérre lehet helyezni, egy mezôn csak egy korong lehet.

Amennyiben a célmezôn az ellenfélnek egy korongja található, akkor a játékosnak ki kell játszania egy hôs kártyát is és ebben az esetben a korong átfordul. Egy hôs kártya csak egyszer használható fel, tehát mindkét játékosnak maximum 4-szer van lehetôsége erre a cselekedetre. Saját korongodra nem léphetsz újra, még hôs kártya felhasználásával sem!

Könnyen elképzelhetô, hogy a játékos a nála lévô lapok közül nem mindegyikkel tud érvényes lépést végrehajtani, és ha egyik kártyájával sem tud lépni, akkor vagy húz egy lapot, vagy extrém esetben kimarad a játékbôl.

Ha elfogynak a lapok a talonból, akkor az eldobott lapokból keverés után új húzópakli alakul.
Pontozás A pontozásnál minden egybefüggô terület számít, méghozzá úgy hogy a terület mérete önmagával szorzódik, azaz egy két korongból álló terület pontértéke 2x2 = 4 lesz, míg egy 5 korongból álló terület pontszáma 5x5, azaz 25 pont. Egymagában álló korong értéke 1x1 = 1 pont. Egybefüggônek számít egy terület ha az azonos színű korongok csak az oldalukon kapcsolódnak egymáshoz, a sarkos érintkezés nem jó!

Figyeljünk oda a pontozás szabályaira: két hármas nagyságú terület értéke csak 2*3*3 = 18, míg egy hatos terület 6*6 = 36 pontot jelent, azaz kétszer annyit pedig ugyanannyi korongból áll! Tehát a minél nagyobb egybefüggô terület létrehozása a cél.
Eltérés az eredeti játékszabálytól
  • Pontozás nem a játék végén történik, hanem folyamatosan a játék során.
Egyéb
  • Ha kíváncsi vagy a Rózsák Háborújának rövid történetére, akkor a játéktér jobb felsô sarkában a kék körbe írt i betűre vidd az egeret.
  • 'Mikor leszel legközelebb' : itt tudod beállítani, hogy várhatóan mikor jelentkezel be a játékba legközelebb. Ez információt szolgáltat a veled egy partiban résztvevô játékosoknak; ha tudod, hogy hosszabb idôszakra elmész és nem lesz lehetôséged lépni, e beállítás segítségével ôk is értesülnek arról mikor számíthatnak rád. Az itt beállított érték, az összes olyan játékban (legyen az bármilyen típusú) meg fog jelenni, amelyikben benne vagy. A beállítás automatikusan eltûnik ha valamelyik játékban lépsz.
  • 'Ez a játék számítson bele a havi statisztikámba' : ha bejelölöd a kis négyzetet és megnyomod az 'Ok' gombot, akkor a játék beleszámít az adott hónapi statisztikádba. Részletekért olvasd el a játékok oldalán található 'Információ a 'Hónap játékosa' mozgalomról' linket.
  • 'Frissítés' gomb : az oldalt újratölti.
  • 'Üzenet beállítások' : Itt tudod beállítani, mirôl, mikor, milyen típusú értesítést szeretnél kapni az adott partival kapcsolatban. Bôvebb információ a játékok oldalán található.
  • 'Játékszabály' : ha bejelölöd a kis négyzetet és megnyomod az 'Ok' gombot, akkor ez a játékról szóló szabály látható lesz.