JÁTÉKLAP - BÉTA verzió

Online társasjáték

Üzenő / Chat



Az üzenő használatához regisztrálnod kell magad!
Regisztrálj most!

King Me! kivonatos játékszabály:

A játék célja A játék célja minél több pont gyűjtése a kedvencek minél magasabb poziciókba juttatása által
Előkészületek A játék elején minden játékos véletlenszerñen kap királyjelölteket a következőszabály szerint:
  • 3 játékos esetén minden játékos 4
  • 4 játékos esetén minden játékos 3
  • 5 játékos esetén minden játékos 2
  • 6 játékos esetén minden játékos 2

Ezen felül minden játékos kap egy lapkát, amelyen a kedvencei vannak. Ezekre a kedvencekre kell figyelnie a játékosnak a játék folyamán!
A játék vége A játék három körig tart. Egy körnek akkor van vége ha valamelyik jelöltet sikeresen megválasztják királynak.
A játék elemei Összesen 13 jelölt, és 30 kedvenceket tartalmazó kártya. Egy kedvencek kártyán a 13 jelöltbôl 6 neve szerepel. A jelöltek a következôk:
  • - Ré, a Napisten, aki naponta átszeli bárkáján az égboltot
  • - Ozirisz, Az élet, a halál, az alvilág ura, a holtak bírája.
  • - Izisz, varázsló istennô, akinek olyan hatalma van, hogy halott kedvesét is életre kelti.
  • - Anubisz, a balzsamozók istene, aki az elsô múmiát készítette.
  • - Hórusz, a gyermekek védôistene.
  • - Széth, eredetileg a sivatag istene volt.
  • - Hnum, a kosfejû isten formálta meg fazekaskorongján az embert.
  • - Hathor, a zene istennôje és a jövendô fáraó dajkája.
  • - Bész, jótékony oltalmazó, ô vigyáz a ház békéjére.
  • - Hápi, az élet és a bôség forrása.
  • - Thot, minden tudomány birtokosa, az írnokok védelmezôje, a Hold istene.
  • - Szehmet, a perzselô nap oroszlánfejû istennôje, az anyák oltalmazója, a háború, gyûlölet és halál úrnôje
  • - Ptah, a kézmûvesek és aranymûvesek istene.
Egy körben a játékos... A játék három körbôl áll és minden körben három fázis van:
  • A jelöltek elhelyezése a táblán. (Azok a jelöltek, amelyek nem jutottak a játékosokhoz, azok automatikusan a tábla 0. szintjére kerülnek)
  • A jelöltekkel való lépegetés
  • Amint egy jelölt a legfelsô, a király szintjére jut, szavazásra kerül sor a játékosok között, akik igennel vagy nemmel szavazhatnak a jelöltre. Egy jelölt csak akkor lesz király - azaz akkor lesz vége a körnek - ha minden játékos igennel voksol

  • Így csináld:
    • Jelölt elhelyezése a táblán : Kattints a kezedben lévô jelöltre, majd a táblán arra a mezôre, ahova tenni szeretnéd a figurát
    • Jelöltekkel lépegetés : Kattints arra a jelöltre, amelyikkel lépni szeretnél
    • Szavazás esetén vagy a "Vivát az utódnak!" (Igen) vagy a "Le vele!" (Nem) gombot kell megnyomnod
A lerakás szabályai Alapszabály: egy szinten maximum négy jelölt lehet. Kivéve a legfelsô szintet, ahol maximum egy.

A kör elsô fázisában - azaz a jelöltek táblára helyezésénél - csak az 1, 2, 3, 4 szintre kerülhetnek jelöltek.

A kör második fázisában - azaz a jelöltekkel való lépegetésnél - a lépés során a játékos csak egy jelölttel léphet maximum egy szintet és csak felfelé betartva az alapszabályt.
Szavazás A játék minden egyes körének harmadik fázisa a szavazás. Ez akkor következik be, amikor egy jelöltet valamelyik játékos a legfelsô szintre helyez, azaz királlyá akarja választatni. Ekkor a játékosok titkosan szavaznak, majd az eredmények tükrében derül ki: lesz-e új király vagy sem. Ha igen - minden játékos igennel szavaz -, akkor a kör véget ér és következik a pontozás. Ha viszont nem - azaz legalább egy játékos nemmel voksol - akkor a jelölt lekerül a tábláról (pontozásnál 0 pontot fog érni) és a kör folytatódik. Minden játékos bármennyiszer voksolhat igennel, azonban a nem szavazatok száma a következôképpen van korlátozva:
  • 3 játékos esetén minden játékosnak 4 nem szavazatra van lehetôsége
  • 4 játékos esetén minden játékosnak 3 nem szavazatra van lehetôsége
  • 5 játékos esetén minden játékosnak 2 nem szavazatra van lehetôsége
  • 6 játékos esetén minden játékosnak 2 nem szavazatra van lehetôsége

A nem szavazatokra vonatkozó fenti szabály az egész játékra vonatkozik, azaz a 3 kör folyamán összesen a megadott számú szavazatra van lehetôsége a játékosnak!.Amennyiben egy játékosnak elfogynak a nem szavazatai, akkor csak igennel voksolhat, ugyanis voksolni kötelezô.
Pontozás A játék három körbôl áll, minden kör végén van pontozás. Minden játékos azok után a jelöltek után kap pontot, akik a kedvencei között szerepelnek, méghozzá úgy, hogy minden jelölt annyi pontot kap ahányadik szinten áll a ranglétrán, kivéve a királyt, mert ô 10 pontot ér.
Új kör kezdetén... A játék három körbôl áll. Új kör kezdetén a jelöltek ismét szétosztásra kerülnek a játékosok között, majd mindenki kap egy új lapkát, amelyen a kedvencei vannak. A játékosok a körben felhasznált nem szavazataikat nem kapják vissza!
Eltérés az eredeti játékszabálytól
  • Az utolsó körben nulla pontot elérô játékos nem kap 33 pontot.
  • A játékosok automatikusan kapnak jelölteket a kör kezdetén, és ezeket a jelölteket a többi játékos nem látja.
Egyéb
  • 'Mikor leszel legközelebb' : itt tudod beállítani, hogy várhatóan mikor jelentkezel be a játékba legközelebb. Ez információt szolgáltat a veled egy partiban résztvevô játékosoknak; ha tudod, hogy hosszabb idôszakra elmész és nem lesz lehet´séged lépni, e beállítás segítségével ´k is értesülnek arról mikor számíthatnak rád. Az itt beállított érték, az összes olyan játékban (legyen az bármilyen típusú) meg fog jelenni, amelyikben benne vagy. A beállítás automatikusan eltñnik ha valamelyik játékban lépsz.
  • 'Ez a játék számítson bele a havi statisztik¡mba' : ha bejelölöd a kis négyzetet és megnyomod az 'Ok' gombot, akkor a játék beleszámít az adott hónapi statisztikádba. Részletekért olvasd el a játékok oldalán található 'Információ a 'Hónap játékosa' mozgalomról' linket.
  • 'Frissítés' gomb : az oldalt újratölti.
  • 'Email, ha én jövök' : ha bejelölöd a kis négyzetet és megnyomod az 'Ok' gombot, akkor email-t fogsz kapni ha te kerülsz sorra a játékban.
  • 'Játékszabály' : ha bejelölöd a kis négyzetet és megnyomod az 'Ok' gombot, akkor ez a játékról szóló szabály látható lesz.