|
Információk
|
Képek
|
Játékszabályok
|
Leírás
Hermann Huber játéka meglehetősen egyedülálló a Kosmos kétjátékos sorozatában, mivel olyan szakértelmen alapuló játékelvet mutat, amit a klasszikus táblás játékok között is ritkán látni. Minden, ami szükséges a játékhoz, néhány fából készült elem: 2 jávorszarvas, 2 folyópart és 6 kerek kő. Az alaphelyzet a következő: mindegyik játékos egy jávorszarvasért felelős, aki át akar jutni az egyik partról a másikra. A folyó kb. 50 cm széles, és mindkét szarvast az egyik parton kell elhelyezni. A játékosok saját körükben a kerek köveket „pöckölik”, megpróbálva olyan módon helyezgetni őket, hogy azokon állva vihesse előre a jávorszarvasát, miután az elhagyta a folyópartot. Ezt kell ismételgetni a játékosoknak, és törekedniük kell arra, hogy minél több követ helyezzenek a szarvasuk elé, hogy az haladhasson a folyó másik partja felé. Ha valaki szabálytalan mozdulatot csinál (lepöcköli a követ az asztalról, leüti a lábáról valamelyik szarvast), akkor azonnal befejezi a körét, és a másik játékos kap egy további mozgási lehetőséget. A játékot az nyeri, akinek a jávorszarvasa előbb éri el a másik partot. Az Elchfest egy furfangos kis ötleten alapul és tökéletes példája annak, hogyan fejlődhet egy ilyen ötlet egy nagyon mulatságos játékká. Bár nagyon rövid és a taktikai elem, mint olyan gyakorlatilag nem létezik a játékban, mégis biztosan jó szórakozást nyújt és biztosítja a résztvevők közötti állandó interakciót is. Az egyetlen kifogásolható dolog, hogy a szabály egy-két ponton nem elég precíz.
Bidu
|
|
|