|
Információk
|
Képek
|
Játékszabályok
|
Leírás
A Stonehenge mindig is nagyon titokzatos valami volt, hisz eredeti rendeltetése a múlt ködébe veszett…
A Titanic Games feltette a kérdést: mit kezdene vajon öt világhírű játéktervező
egy ilyen helyszínnel, ha ő lehetne a rejtély megoldója? A válaszok birokában pedig a kiadó bemutatja a világ első olyan társasjáték-gyűjteményét,
amiben öt kiváló játéktervező különböző játékötletei találhatók, ugyanahhoz a játéktáblához és kellékekhez.
Ezek az össztevők
a következők: - egy játéktábla, - egy 65 darabos kártyapakli,
- 5 műanyag trilithon, - 50 műanyag lemez, - 50 műanyag rúd, - 6
műanyag bábu, valamint egy szabálykönyv öt különböző játékkal. Az öt kiváló tervező, öt kivételes játékkal rukkolt elő: Stonehenge
mágiája (Richard Garfield): a játékban varázsló druidák próbálnak
meg köveket felemelni a földről varázsigék segítségével. Az
lesz a klán legerősebb druidája, aki felemeli a trilithont, és akinek
a legtöbb irányítható tanonca van. Sziklatömbök árverése (James Ernest): a Cheapass Games tervezője
olyan játékot csinált, melynek során a Stonehenge építőköveit
adogatják el egyesével. Azok a monolitok hosszú ideje zavarják a
helyiek kilátását, ideje elárverezni őket: licitálj és vidd el
te a legnagyobb kupac követ! A Fő Druida
(Bruno Faidutti): A Mystery of the Abbey és a Citadels alkotója
olyan játékot képzelt el, amely a druidák választására fókuszál.
A Stonehenge hét ágra oszlik, mindegyik szavaz, hogy szerinte ki a
legalkalmasabb druida vezető. Próbálj minél több kollégiumot a
befolyásod alá vonni, de vigyázz: ha úgy szavazol, mint mindenki
más, akkor nem lesz érvényes a szavazatod!
Artúr szellemlovagjai (Richard Borg): a Liar’s Dice és a BattleLore
szerzője háborús játékon gondolkodott, de a Stonehenge körül
nem nagyon volt nyilvánvaló történelmi csata. Ott van azonban Loe
Bar nagyszerű legendája, ami szerint egy Stonehengehez közeli helyen
1936-ban látni vélték a szellemlovagok hadseregét. Ez a legenda
lett az alapja Borg játékának. Lovas őrséget kell állítani a
trilithonokhoz és meg kell próbálni befolyást szerezni a kövek
fölött. Minél nagyobb a befolyásod, annál előrébb halad lovagod
a dicsőség útján.
Vélhetően
ez a legösszetettebb játék az összes között, bár mindegyik elég
egyszersű ahhoz, hogy szabálya elférjen egyetlen kétoldalas lapon.
Stonehenge szekerei (Mike Selinker): A Rizikó tervezője egy földönkívüli
kocsiversenyt képzelt a játék témájául. Mindenkinek van egy kocsija,
elején egy „telekinetikus” rúd, amit arra használhatunk, hogy
ellenfeleink útjába köveket gördítsünk. Szaladgálsz körbe a
sziklák között a cél felé, anélkül, hogy falba ütköznél. Az
első kocsi, amelyik keresztezi a célvonalat, nyer!
Sir Muki
|
|
|